Vragen Akai S6000/5000

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Wat ik mij afvroeg over de akai S6000/5000

1. Indien er geen hd inzit, is het mogelijk om complete akai prgs via usb op je pc op te slaan?
2. Als dat niet kan, is het mogelijk om prgs op jazz/zip te zetten en die op je pc te backuppen?
3. Is het makkelijk om via usb de akai te editen of moet dit via scsi ?
4. Zijn er makkelijke shortcuts verzonnen om snel veel samples aan toetsen te koppelen?
5. Heeft de S6000 een testmodus oid?

Ik heb zelf alleen met een S3000 gewerkt in het verleden en dat vond ik 3x niks.
De Yamaha A4000 heb ik nu 6 jaar en werkt prima, behalve de draaiknoppen en de traaaagheid van het importeren van samples via zip. En ik lust wel wat meer outputs :W
Het afneembaar scherm van de S6000 vind ik ook wel handig denk ik.
Ik hoor graag of mensen antwoord kunnen geven op de bovenstaande vragen want na uren zoeken op internet vind ik alleen halve antwoorden. Deze week wil ik de knoop doorhakken.

Alvast bedankt :biertje:
 
1 Ja kan,
2. Ook mogelijk (S5000/6000 gebruikt gewoon FAT filesysteem)
3. Ja dmv AKSYS
4. Je hebt een aantal freeware proggies die van een folder met samples een program maken
5. Niet dat ik weet
 
hoi niel

1t/m 3 = ja
4 = ja, met bv. cutrate keymapper progje.
5.= Er is volgens mij alleen een memory test.
 
Ik heb ook nog een vraag voor de meer ervaren s5/6000 gebruiker.
Wanneer ik een drum program maak en via midi de keyrange voor de keygoups in voer hoe zorg ik dat de pitch van de bewuste drum sample over een komt met de toets. nu verander ik bij elke sample steeds de master tune naar de corresponderende toets. Standaard staat elke sample op 60.
Ik hoor het graag!
Mvg, Bart
 
Dr was zon programmatje waarmee je in folder de wav files selecteerde, dan maakte dat programmatje er meteen een program van en zorgde dat die noot nummers goed stonden.

Dacht ook (tijdje geleden dat ik mn s5000 in de buurt heb gehad) dat je als je een drumprogram aanmaakte, je geen last had van die noot nummer gebeuren.
 
Met mijn os werkt het zo ga naar programs> keygroup > keygroup zones > velo/tune > dan kbd selecteren en op off zetten. Dat moet het oplossen denk ik.
 
Dr was zon programmatje waarmee je in folder de wav files selecteerde, dan maakte dat programmatje er meteen een program van en zorgde dat die noot nummers goed stonden.

Dacht ook (tijdje geleden dat ik mn s5000 in de buurt heb gehad) dat je als je een drumprogram aanmaakte, je geen last had van die noot nummer gebeuren.

Dat ga ik ook s proberen ja! :)
 
Met mijn os werkt het zo ga naar programs> keygroup > keygroup zones > velo/tune > dan kbd selecteren en op off zetten. Dat moet het oplossen denk ik.

Volgens mij is dat de manier! ook morgen proberen ! bedankt voor de snelle thipz:)
 
Vergeet ook niet dat door middel van het dubbeldrukken op de knop waar het keygroup nummer staat aangegeven je daar voor de optie edit all kan kiezen. Scheelt veel of je per sample of gelijk voor allemaal kan editten.
 
ik zal even kijken of ik die tools nog kan vinden voor je.
 
je kan via een toetsenbord via midi aangeven waar je je sample wilt hebben als je in de key program mode zit en je kan gewoon achter elkaar door drukken, kon al van af de s1000 serie
 
Of hij anders klinkt kan ik je niet zeggen, wel vind ik dat hij erg lekker en snel werkt. Ik heb hem nu langer dan anderhalf jaar en zou niet zonder kunnen. Ik heb trouwens al aardig wat samplers versleten maar dit is toch wel 1 van mn favorieten.... stiekem wil ik nu een s6000 zodat ik met het frontje op de bank kan zitten (10 meter kabel zit eraan :koffie: )

Maar om eerlijk te zijn, wat voor mij werkt kan voor een ander natuurlijk totaal niet werken. Als je specifieke vragen hebt stel ze gerust! (desnoods via pm)
 
je kan via een toetsenbord via midi aangeven waar je je sample wilt hebben als je in de key program mode zit en je kan gewoon achter elkaar door drukken, kon al van af de s1000 serie

Dat had ik ontdekt alleen klopte de pitch van de sample in de bewuste keygroup dan niet en dat was mijn vraag. Deze is inmiddels al beantwoord maar toch bedankt voor het mee denken.
 
Back
Top