digitaal VS analoog afmixen

Origineel geplaatst door fuse
Maw omdat je met digitaal mixen verwacht dat het zich zou gedragen als analoog mixen ga je toch maar over op analoge summing (en evt de rest)?
Nu begin ik dus ook een beetje te begrijpen waarom deze keuzes worden gemaakt.
Ieder z'n ding natuurlijk.

Is vnl. de schuld van software fabrikanten . Digitaal in het rood gaan geeft direkt limiting van de eindbus , terwijl je bij analoog gewoon nog headroom hebt in dat gebied. Als je digitaal begint te mixen met je bassdrum faderlevels op -12/-16 dBFS werkt het allemaal iets vlotter. Dan heb je ruimte om je BD deftig te EQ'en. Beginners denken dat alles maar zo dicht mogelijk tegen die 0dBFS moet zitten.

Persoonlijk vind ik sinds ik ben overgestapt op analoog mixen alles wat interessanter klinken. Hoog en laag klinken precies voller en minder clean. (een sample blijft niet meer exakt dezelfde sample, hij krijgt het karakter van de tafel) Transparant zou ik dat wel niet noemen.

Voor 1000€ heb je een 2dehands analoge mixer die qua karakter elke digitale mixer overtreft. Het voelt ook lekkerder aan en het oog mag ook wat hebben :D
 
Origineel geplaatst door Toon
Persoonlijk vind ik sinds ik ben overgestapt op analoog mixen alles wat interessanter klinken. Hoog en laag klinken precies voller en minder clean. (een sample blijft niet meer exakt dezelfde sample, hij krijgt het karakter van de tafel) Transparant zou ik dat wel niet noemen.

Ik bedoel met transparant meer dat (als je een leuke hi-end hebt zoals een Neve ofzo) het niet een grote brei van frequenties wordt aan de outputs, maar dat elk spoor/instrument netjes en gedefinieerd in het stereobeeld te beluisteren is. Of dat "transparant" heet of niet, is me om het even. :D

R
 
Natuurlijk heb je geen Virus TI nodig om hits te maken. Tot jij met je Moog lead in je potentiele hit bij een skihutboer aankomt die zegt dat je track 'niet de sound van vandaag heeft'.
 
OK, volgens mij heb ik hem nu nog door.
Maar stel dat je budget nou net ff niet toereikend is voor een 24 in/out interface plus bijbehorende analoge tafel? En stel je hebt 'maar' een rug of 2 beschikbaar.
Wat dan?

Wat ik zelf nog niet snap is dat ze geen 8/16/24/32 tafels bouwen die je zonder al teveel moeite aan een computer kan knopen en in opname en afspelen stand kan zetten zodat je je computer als meersporen (FX bak) kan gebruiken.
En dus niet 16 sporen in je computer erin en maar 2 eruit. Maar gewoon zoals het hoor net zoveel in als eruit en per kanaal (of allemaal tegelijk) omzetten of de input via de tafel zelf of computert loopt.
 
Het wordt er allemaal niet makkelijker op :( Wat is een beetje leuke analoge tafel onder de 1000 euro 2e hands? Het moet denk ik niet minder dan 16 kanalen zijn. Dan zet ik er namelijk een RME interface op

RME voorbeeld

Heb dan alleen wel 2 maal AEB8O nodig natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door fuse
Pas wel ff op wat voor RME je scoort.
( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=78643&highlight=RME+AND+vista )

Alternatieven zijn er ook maar ik ben bang dat je daar ook niet bomen gaat zien door de bos.

Is toch erg!!! vind het eignelijk bijna oplichterij. Zie overigens niet echt het voordeel van vista wat audio betreft maar toch! Hebben ze wel 64 bit XP drivers? ga wel ff op de website checken.

Sterker nog wil eigenlijk nog steeds een windows embedded versie gaan bakken. Voor m'n werk heb ik een embedded versie gebouwd die 230 Mb groot is en die had eigenlijk nog kleiner gekunt. Je kunt zelfs zo ver gaan dat je explorer er uit gooit en bijvoorbeeld cubase als shell laat draaien.
 
Origineel geplaatst door trash
Wat een klote zet weer in audio land, je betaald voor iets.... en ze kappen gewoon met ondersteunen van iets.
Zo moeilijk is het toch niet, om iets te blijven ondersteunen?
is toch gebruikelijk, je koopt iets vandaag, ben dan ook blij dat het vandaag werkt. een radio voor je leven is(helaas) al lang verleden tijd. anders zou het economische groei model het niet meer doen.
dit even terzijde
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
is toch gebruikelijk, je koopt iets vandaag, ben dan ook blij dat het vandaag werkt. een radio voor je leven is(helaas) al lang verleden tijd. anders zou het economische groei model het niet meer doen.
dit even terzijde

Wie gooit z'n prophet 5, moog en andere oude synth rotzooi weg? Vertel me wel even waar je het weg gooit dan!! Beetje flauw ;)

Overigens ben ik het niet met je eens! Als dingen verouderen of kapot gaan geef ik je gelijk maar niet als er bijvoorbeeld de driver niet meer geupdate worden!
 
Back
Top