roland mks-80 wat mag het kosten?

ben altijd grote roland fan geweest, en nog zeker van het oudere spul.
sh5, jp8 klinken wel erg goed, maar echt "vet" zoals bv moog, heb ik roland nooit gevonden. misschien iets vetter dan arp ( waarvan ik de cleane/ hoog heldere sound weer mooier vind ) .
maar daar heb ik ook geen rolands voor, wel voor het mooie , cleanere / mooie precieze afgegrensde, soms hifi achtiger geluid.
scheuren via sync oke , maar voor veel andere zaken waaronder " vet" denk ik aan andere merken. mn moog
ps heb zeker niet alle types " bezeten ", er is nog toekomst !
 
ben altijd grote roland fan geweest, en nog zeker van het oudere spul.
sh5, jp8 klinken wel erg goed, maar echt "vet" zoals bv moog, heb ik roland nooit gevonden. misschien iets vetter dan arp ( waarvan ik de cleane/ hoog heldere sound weer mooier vind ) .
maar daar heb ik ook geen rolands voor, wel voor het mooie , cleanere / mooie precieze afgegrensde, soms hifi achtiger geluid.
scheuren via sync oke , maar voor veel andere zaken waaronder " vet" denk ik aan andere merken. mn moog
ps heb zeker niet alle types " bezeten ", er is nog toekomst !


Het is maar net wie aan de knoppen zit , de demo's op Youtube zijn
om te =( al is deze top
 
ja leuke demo, en ik noem dat wel vet ( maar discussie ontstaat natuurlijk al bij "wat is vet " )
nu nog 8 stemmig, met geheugens en nog wat extra functies en dan wat "cleaner etc ( zie bovenstaand )....
,maar ja dan kan je beter roland jp8 kopen zoals gezegd.
die t3 van moog klinkt trouwens ook niet verkeerd.(vet )
 
ooh en hanz, als jij em kan vinden voor 900-1000 euro
breng er dan voor mij ook maar 1tje mee :-)

Houd je er rekening mee dat deze thread inmiddels drie-en-een-half jaar oud is?
Prijzen willen nog wel eens stijgen, heb ik gemerkt...
 
Slechte handelaar Leo, je had beter kunnen wachten op de hoofdprijs :D

ik ben gewoon helemaal niet op de hoofdprijs uit, dat interesseert mij geen zier. dat jij daar wel op wil wachten is prima, moet je helemaal zelf weten, maar ik zie de lol er niet van in om bijvoorbeeld een sh5 voor 2800 te kopen of verkopen.

maak je overigens geen zorgen; ik heb echt niet hoeven toeleggen op de mks/pgm80 - dus blijkbaar kan het wel, zo'n setje voor rond 1650.

probleem is toch vaak, dat als mensen een mening hebben of een keer iets gezien hebben, ze meteen denken dat als ze het opschrijven, het de universele waarheid is. wat klopt voor jou, kan voor een ander weer anders zijn. en andersom. dat is in jouw geval zelfs heel waarschijnlijk, zou ik bijna zeggen ;)

ik kan me goed voorstellen dat iemand 2000 of meer betaalt voor een mooi setje mks/pgm80,maar aan de andere kant kan het ook gewoon, dat je er tegenaan loopt voor 1500, met een beetje geduld en zoeken.
 
Dat weet ik ook wel Leo, er zijn afgelopen jaar meerdere Roland MKS-80 met een MPG-80 voor minder dan 2000 verkocht, dus je was niet de enige.
Ik betaal liever iets meer als ik het persoonlijk kan halen en testen, dan één goedkoper van ebay te kopen en dan maar afwachten of hij daadwerkelijk aan je verwachtingen (beschadigingen/defecten) voldoet als hij wordt opgestuurd.
Soms kun je geluk hebben en als je iemand daarop wil wachten heeft hij mijn zegen.
Ik heb idd 2800 euro voor mijn SH-5 gevangen, maar die was het ook waard (in onberispelijke staat) en voor minder had ik hem zeker niet weggedaan, had er zelf trouwens ook de hoofdprijs voor betaald?
Kijk nu maar eens naar die Steiner Parker Synthacon die onlangs voor meer dan 8000 dollar op ebay werd verkocht, er zijn mensen die als ze iets graag willen hebben wat zeldzaam is zo'n bedrag er graag voor lappen.
Dus wat heet waarde, een instrument heeft de waarde van wat een gek er voor over heeft.
Maar ja wij Hollanders bent nu éénmaal zuinig van aard.
Verder : ik citeer niet zomaar iemands mening klakkeloos zonder eerst grondig research te hebben gedaan, ben geen na-aper.
Maar om nog over de discussie van de JP-8 vs. MKS-80 terug te komen, is het klank verschil tussen die 2 nou 2500+ waard, voor mij iig niet, de MKS-80 is voor mij goed genoeg.
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt de JP6 echt minder dan een Juno 60?

Ik vind de Juno 6(0) heel mooi klinken, maar o zo beperkt.

Als ik het goed begrijp ligt de JP6 klankmatig dan dichter bij de JX-3P? (die ik net iets minder organisch vind klinken dan een Juno 6, maar ook heel stevig uit de hoek kan komen en veel uitgebreider) Dan zou er wel heel veel prijsverschil tussen die 2 zitten voor maar een beetje meer functionaliteit...
 
De JX3P heeft toch 't zelfde filter als de JP-8, dan kan hij klankmatig niet dichter bij de JP-6 staan.
Ik vind de JP-6 te ''steriel'' klinken, zit niet echt warmte in.
 
Zo zou het zitten, graag die van de Juno 6/60/106 JX3P/8P/10 er nog bij
 

Attachments

  • roland-chips.jpg
    roland-chips.jpg
    12,9 KB · Bekeken: 56
Dus wat heet waarde, een instrument heeft de waarde van wat een gek er voor over heeft.

de hele bedoening rond de ems-synthi moge als voorbeeld gelden. ik herinner me uitspraken van bezitters/ handelaren , ook op dit forum : " geloof me hij is het niet waard". en als je puur kijkt naar mogelijkheden, klank, leeftijd, stabiliteit en compatibiliteit, dan denk ik dat " nuchter " gezien de huidige prijzen toch wel wat " aan de hoge kant " zijn. toch heb , ook ik , er 1 . soms gaat gevoel boven verstand.
tav jp8 en/of mks80: denk dat al dat vergelijken weinig zin heeft, wil je een jp8, dan ga je voor een jp8 , en dan ben je ook niet tevreden met ( hoe goed hij ook moge zijn ) een mks 80.
kosten spelen dan vaak niet de hoofdrol, dan maar wat langer doorwerken/sparen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb soms het idee dat hoge/stijgende prijzen pas echt de interesse loswakkeren. Zo van "hee hij is 300 euro duurder geworden in een jaar tijd, moet wel een goede bak zijn!". Bijvoorbeeld de Juno 60 of Jupiter 4.
 
Ik snap alle negatieve gedoe over de JP-6 niet zo. Klinkt supergoed. Heel eenvoudig erg mooie sounds uit te halen. Ook goed te gebruiken als effectensynth. Ziet er ook lekker uit. Multimode filter. Noem maar op. Als je ziet voor welke prijzen ze gaan zou ik er maar snel 1 kopen. Spijt krijg je er niet van.

De MKS-80 rev 5 was ik dan weer niet zo van onder de indruk.

JP-6 is er nog, MKS-80 is er niet meer.
 
1 ding weet ik zeker,
een juno 60 kost laat ons zeggen € 600,00 voor een mooie en kan je om de hoek vinden
De aller goedkoopste jupiter 8 ga je € 2500,00 betalen en hopen dat iemand uit 1 of ander gek land em inderdaad opstuurt...

Nu heb ik een juno 60 en heb een jupiter 8 gehad...
wel: Uiteraard is de jup8 een super bak , maar als ik
een vette lead uit de juno60 speel of een vette lead uit de jup8

wie gaat me vertellen welke klank uit welke bak komt...eerlijk?
Ik denk niet veel mensen
om maar te zeggen, snel senl koop een juno60! :-)
 
Een JP-8 voor 2500 euro, waar dan?
Zeker een afgerachte en half werkende :eureka:
En met 600 euro voor een Juno-60 red je het ook al niet meer.
 
Een JP-8 voor 2500 euro, waar dan?
Zeker een afgerachte en half werkende :eureka:
En met 600 euro voor een Juno-60 red je het ook al niet meer.


Mensen die meer dan 600 euro gaan betalen voor een juno 60 zijn
geen muzikanten maar mensen met teveel geld ;)
 
Mensen die meer dan 600 euro gaan betalen voor een juno 60 zijn
geen muzikanten maar mensen met teveel geld ;)

Zoals eerder door mij gezegd, het gebeurt wel dus er is markt voor mooie gear, dat prijzen stijgen geeft slechts aan dat vraag aanbod overstijgt! Mooie spullen waren bij introductie ook duur!
 
Zoals eerder door mij gezegd, het gebeurt wel dus er is markt voor mooie gear, dat prijzen stijgen geeft slechts aan dat vraag aanbod overstijgt! Mooie spullen waren bij introductie ook duur!

Ik wordt gewoon oud dat is het :D
 
Back
Top