roland mks-80 wat mag het kosten?

Eevar

Stamgast
Lid sinds
14 januari 2007
Berichten
321
wat mag een mks-80 zonder programmer ongeveer kosten? ben benieuwd.

grtz.
 
En hoe zit het tegenwoordig nog? De prijzen zijn al wat gestegen wss.
 
Heb zelf de MKS-80 rev 4 (curtis filter chip), en die is toch wel wat gewilder en zeldzamer dan de rev 5 (roland filter chip ook gebruikt in de JX8P/JX10/MKS70), om de dood eenvoudige reden dat het filter bij de rev 4 wel zelf oscillerend is en bij de rev 5 niet.
Verder klinkt de rev 5 te ''clean'' bijna tegen het digitaal aan.
Volgens een betrouwbare bron zijn er ook een paar rev 3 in omloop.
Een rev 4 heb je niet voor 8 a 9 honderd euro, denk eerder 12 a 13 honderd euro, en als je al een MPG-80 vind ( ik heb er 7 jaar over gedaan omdat ze zelden seperaat worden verkocht, meestal per set) bijna net zo duur als de MKS-80 zelf is.
Voor mijn MKS-80 rev 4 met MPG-80 en M64C heb ik in totaal zo'n 2250 euro betaald, en denk ook niet (mits in nieuwstaat en volledig werkend) dat je ze goedkoper zult vinden.
Wees er wel van bewust dat nog de rev 4 of 5 geen JP-6 of 8 in rackvorm is, hij klinkt toch echt anders, beter dan de JP-6 (die ik zelf ooit heb gehad) en minder warm dan de JP-8, eigenlijk had hij beter de JP-7 kunnen heten ;)
Heb veel synths in de loop der jaren gehad en weer weggedaan, maar deze is toch echt een blijvertje :okdan:
 
:geslaagd: analogica vertelt...

Verder klinkt de rev 5 te ''clean'' bijna tegen het digitaal aan.



ik geloof best dat jij veel synths hebt gehad, maar volgens mij is het meeste wat je zegt gewoon internet-papegaai 'wijsheid'.

mks80 rev4 tegen digitaal aan, sorry hoor, maar wat een flauwekul.
 
Laatst gewijzigd:
Natuurlijk heb ik bepaalde info van het net en uit literatuur :eureka: (heb tenslotte nooit een JP-8 gehad), maar de vergelijking tussen de JP-6 en MKS-80 rev 4 kan ik toch echt zelf maken.
Roland stond met de MKS-80 rev 5 toch echt aan de vooravond van hun digitale tijdperk en wou de rev 4 gewoonweg verbeteren en nog zuiverder laten klinken, dat lukte met de curtis chips helaas niet, waardoor ze maar in de eigen trukendoos grepen.
Helaas voor hun werd dat niet echt op prijs gesteld door de echte analoge puristen.
En niemand hoeft te geloven dat ik veel synths heb gehad, zolang ik mezelf maar niets wijs maak.
Ik zij tegen het digitale (zuivere) aan en niet digitaal, goed lezen Leo.
Maak jezelf nu niet belachelijk met je ondoordachte uitspraken.
 
heeyyyy hoe het toch leuk!
zal IK mijn halve wijsheid eens tonen?
De jupiter 8 is DE vette bak die je moet hebben
De Jupiter 6 klinkt minder dan een juno60
en de MKS80 is een goedkoop alternatief voor een jupiter 8

ziezo, iedereen weer vriend en ga nu maar snel een MKS80 zoeken

:-)
 
De jupiter 8 is DE vette bak die je moet hebben
De Jupiter 6 klinkt minder dan een juno60
en de MKS80 is een goedkoop alternatief voor een jupiter 8

of het waar is weet ik niet, maar hier ben ik het dus helemaal mee eens - ik denk er precies zo over.

is verder trouwens geen kwestie van gezellig houden of niet - volgens mij is het mooie van een forum dat iedereen zijn kennis en ervaring deelt met elkaar, liefst ruim uit de eerste hand, zodat je er wat aan hebt. sommige mensen praten echt overal over mee, maar dan zijn het de 'feiten' die al rondgaan over het internet.
in plaats van persoonlijke ervaringen krijg je dan herhaling van wat ooit eens ergens door iemand gevonden is.
keer op keer op keer op keer. en dan verstevig je de kracht van een forum niet, maar doe je er afbreuk aan.
dat moet toch af en toe eens gezegd worden?! ;)

zo was volgens velen de moog sonic six jarenlang een minderwaardige synth en steeds meer mensen vonden dat, veel meer mensen dan er ooit een sonic six gezien konden hebben. totdat meer en meer mensen zelf een sonic six onder handen kregen....

en dat analogica vind dat ik me belachelijk maak, daar moet jij je verder niet druk over maken, dat doe ik ook niet....

en deze is weer op en top analogica trouwens ;) :

analogica: Verder klinkt de rev 5 te ''clean'' bijna tegen het digitaal aan.
leo: mks80 rev4 (tikfout: ik bedoel natuurlijk 5) tegen digitaal aan, sorry hoor, maar wat een flauwekul.

analogica: Ik zij (tikfout: hij bedoelt natuurlijk zei) tegen het digitale (zuivere) aan en niet digitaal, goed lezen Leo.
Maak jezelf nu niet belachelijk met je ondoordachte uitspraken.
hoezo goed lezen en ondoordachte uitspraken? :gaap::bekdicht::walker:


oja, het ging om de prijs, volgens mij heb ik er van de zomer nog een weggedaan voor 1600 of 1650. mks met programmer. zelf zou ik denken zo rond 1100-1200 voor de mks80 en rond 6-700 voor de programmer - 1800 max voor het setje, ik vond het een leuke synth met een lekkere analoge klank en heel veel edit mogelijkheden, maar ja, polyfoon... wat moet je ermee?!
 
Laatst gewijzigd:
Citaat :de Jupiter 6 klinkt minder dan een juno 60.
Maar heeft wel meer mogelijkheden :geslaagd:
6 a 7 honderd voor de mpg-80 , waar dan :?, bij alle mpg 80's die er op ebay te koop werden aangeboden was de prijs toch beduidend hoger.
Slechte handelaar Leo, je had beter kunnen wachten op de hoofdprijs :D
 
Buiten de MKS-80 natuurlijk een Effect unit zodat die nog een beetje klinkt , een chorus
is ook wel nodig en het beste nog door een leuke analoge tafel halen :)
 
Citaat :de Jupiter 6 klinkt minder dan een juno 60.
Maar heeft wel meer mogelijkheden :geslaagd:
6 a 7 honderd voor de mpg-80 , waar dan :?, bij alle mpg 80's die er op ebay te koop werden aangeboden was de prijs toch beduidend hoger.
Slechte handelaar Leo, je had beter kunnen wachten op de hoofdprijs :D


De Jupiter 6 is 2x een Juno 106 :) de Juno 60 klinkt als de juno 6 ;)
 
Ja dat vind ik ook, zonder m'n Roland Dimension D (SDD320) analoge chorus vind ik de MKS-80 zelfs in unison mode maar magertjes klinken ;) :D
 
Ja dat vind ik ook, zonder m'n Roland Dimension D (SDD320) analoge chorus vind ik de MKS-80 zelfs in unison mode maar magertjes klinken ;) :D

Op plaat klinkt zo een jupiter 6 wel vet zeker als ze hem 8x dubben :P
 
Back
Top