Veel synthfreaks in NL??

Zijn ook veelal techneuten met een muzikale achtergrond.

Veel IT'ers hier (schuldig) of die elektro/informatica gestudeerd hebben (ook schuldig) en die zitten automatisch meer op internet. Er zijn ook zat muzikanten die bijv alleen maar emailen of zo. Of een analogofiel die niet eens een computer heeft omdat hij als z'n geld aan analoog spul kwijt is. (noem maar wat geks)

Maar het aantal hobbyisten met midi files en een soundcanvas komt hier ook niet zo snel of iemand die in een coverbandje speelt en lekker een XP50 (of zo) gebruikt en daar dik tevreden mee is (en terrecht).

Wel grappig vind ik het aantal mensen dat alleen Reason,Fruity of Buzz of zoiets gebruiken en daar hele leuke dingen mee doen. En zoals Bamse al zo treffend zij. Als je een supermoeilijk technisch probleem hebt dan is hier altijd wel een zinnig antwoord te halen. En als collectief zijn we gewoon heel sterk in dat soort dingen.
 
Ben zelf eerst een hele tijd met presets bezig geweest om dat ik geen fuck begreep van de werking van een synth, maar naar verloop van tijd ga je expirimenteren en kom je tot de conclusie dat je er nog veel leukere dingen uit kan halen.
Maar het is zeker een feit dat de meer technisch aangelegde personen veel sneller vat hebben op de werking van een synth.
 
En als collectief zijn we gewoon heel sterk in dat soort dingen.

Oh mijn God, ik ben geassimileerd door de Borg ;)



(Okay, nu eens kijken hoeveel Science & Fiction freaks er op DSF ronddwarrelen :D)
 
I will not be pushed, stamped, filed, indexed,briefed,debriefed or numbered.....I'm not a number i'm a free man
 
Er zijn idd wel veel synthfreaks bijgekomen in NL, maar volgens mij is er ook nog een andere groep bijgekomen de laatste jaren. En dat is de groep die heel graag house wil maken, maar geen enkele kaas gegeten heeft van electronische muziekinstrumenten.

Deze groep zal na enkele jaren wel uitgroeien tot de nieuwe synthfreaks, uitgezonderd degenen die het toch niets vonden en hun apparaten weer verkopen.

Enne over die presets......
Als ik op zoek ga naar een geluidje, zoek ik meestal eerst een preset op wat in de buurt komt. Daarna ga ik alles aanpassen zodat er een geluid uitkomt wat ik wil hebben. Meestal lijkt dit in de verste verte niet meer op de preset. En daarom zijn die presets wel handig.
En af en toe wil ik gewoon een kant en klaar geluidje hebben voor een simpel basslijntje of zo om de track af te maken en daarvoor heb ik dus die Quasar (daarin zitten er 1300 stuks).
 
Origineel geplaatst door OnAcid
We dwalen enorm af.:smeris:

Het ging over het (grote) aantal synthfreaks en de (vele) posts.


Ik blijf nog even afdwalen:

Waarom schreeuw je zo? Het tekort aan IQ compenseren met PK? ;)
Kom op moderator laten we met zijn allen beleefd blijven, maar wel toestaan dat een gesprek/discussie evolueert. Jij wilt toch ook niet dat we de vraag van Bahamut "Veel synthfreaks in NL?" met alleen maar JA of NEE beantwoorden?
 
Back
Top