Acustica Audio Nebula

Xpressive

Producer
Lid sinds
22 januari 2003
Berichten
353
Locatie
Lelystad
Heeft iemand ervaring met Nebula? Ik kwam het toevallig tegen op het net. Ze beweren het volgende:

What makes Acusticaudio and VVKT Technology special within the Audio Processing Marketplace?
The concept of being able to realistically sample a variety of digital and analog sound generating devices such as professional quality equalisers, compressors, flangers, phasers, choruses, guitar amplifiers, dynamic reverbs, distortion, as well as preamps in a highly accurate manner has until recently only been a fantasy. Within industry there are many companies claiming that they are able to emulate various pieces of expensive highly desirable analog equipment; but as yet many fail to deliver what they claim when it comes to the replication of “the sound” they suggest they have managed to duplicate.
VVKT technology makes the highly realistic emulation of many sorts of hardware possible in software, on normal Windows™ based PC’s, in a manner that is relatively inexpensive in comparison to the price of many so called “analog modelling” devices. One major drawcard of a software based solution such as this is that it makes it possible to emulate and replicate much of the sound of many different types of highly expensive audio equipment without necessitating the need to possess expensive, and bulky hardware.

Klik hier om de demo te downloaden. :biertje:
 
na de zoekfunctie gebruikt te hebben is dit het enige wat ik kan vinden...mmm...

heb nu net een tijdje gespeeld met deze plug-in,na veel enthousiaste verhalen te hebben gelezen op Gearslutz...en ik moet zeggen : errug leuk speeltje...

wel erg cpu hongerig,maar is ook aan te passen...

ook op het eerste gezicht vrij ingewikkeld,maar de klank maakt een hoop goed...
 
zo,die site van hun is echt een zooitje...en de plug-in is nog volop in ontwikkeling,maar belooft veel goeds...

het aantal gratis patches groeit gestaag..o.a. erg leuke imitatie van vervorming op een analoge mixer...
en van de Avalon 747...

niemand anders die 'm al geprobeerd heeft ?
 
Origineel geplaatst door dione
zo,die site van hun is echt een zooitje...en de plug-in is nog volop in ontwikkeling,maar belooft veel goeds...

het aantal gratis patches groeit gestaag..o.a. erg leuke imitatie van vervorming op een analoge mixer...
en van de Avalon 747...

niemand anders die 'm al geprobeerd heeft ?

Die site is i.d.d. een zooitje. Heb hem heel even geprobeerd maar vind hem idd. best ingewikkeld. Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen. Het klinkt imo niet echt slecht. ;)
 
ja ik heb em al een tijdje geleden geprobeert, vindt het nog steeds verwarrend dat je knoppen veranderen in andere parameters......en die site (waar je de impulses los moet downloaden) is ook erg dom!!!

vindt het maar een vage plugin.......dus gebruik nu weer een gewone ir plugin...(maar wel een nieuwe gratis)

http://habib.webhost.pl/vst_keFIR.php

kefir, zero latency......hiep hoi
 
Origineel geplaatst door plieuw
ja ik heb em al een tijdje geleden geprobeert, vindt het nog steeds verwarrend dat je knoppen veranderen in andere parameters......en die site (waar je de impulses los moet downloaden) is ook erg dom!!!

vindt het maar een vage plugin.......dus gebruik nu weer een gewone ir plugin...(maar wel een nieuwe gratis)


Nebula is geen impulse plug-in,dus niet statisch...hij is bedoeld om echt de sound van bepaalde (high-end) apparatuur na te bootsen,inclusief vervorming...probeer de 'analog channel' library maar eens...

Bij sommige libraries krijg je echt een analoge feel die ik in nog geen enkele plug-in gehoord heb...tis alsof de boel tot leven komt,waarschijnlijk juist omdat het niet statisch is maar net als veel analoge spullen steeds varieert...

Ze beperken zich echter niet tot analoge spullen,maar ook digitale filters en fx...maar toegegeven,alles is nog in een pril stadium en erg verwarrend in het begin...

De makers zelf geven toe dat hun site een zootje is,heeft er mee te maken dat alles nog in ontwikkeling is...de belangstelling is overweldigend,veel erger dan ze nu al verwacht hadden...

Bij de laatste Computer Music zit nu Nebula3cm,die is al wat makkelijker en komt tegelijk met een flinke library...als iemand die voor mij heeft,stuur maar een pb..;)

Ik denk dat als dit goed aangepakt wordt dat het een redelijk invloedrijke ontwikkeling kan zijn...maar eerst maar eens afwachten...
 
nu heb je mijn intresse weer gewekt dione, ga morgen er weer achter zitten....

dus die downloads zijn geen impulses.......
 
Origineel geplaatst door plieuw

dus die downloads zijn geen impulses.......

nee,vectors en programs...die pleur je elk naar hun eigen mapje en dan herkend Nebula dat...voor Impulses heb je zat andere pluggies,maar dit werkt net ff wat anders...

een goed voorbeeld voor hoe je dit leuk kunt gebruiken is door bijvoorbeeld een synth of drum plug-in door 1 van de preamps of analog channels te halen,waardoor het geheel een andere klank (-kleur) krijgt...net alsof het opgenomen is op een analoge mixer of preamp...met de 'liquidity' controls bepaal je dan hoe realistisch het moet klinken (en hoe meer cpu het gebruikt ook)...ook de attack en release controls hebben daar invloed op...

de reverbs en zo vind ik niet echt bijzonder,maar geven wel een leuk sausje...

maar het blijft een chaotische site :D
 
Niemand verder ? :confused:

Heb er nu wat vaker mee gespeeld...de versie die bij de Computer Music zat is al wat duidelijker...erg vette plug-in...

Toch raar dat niemand hier enthousiast is over deze plug-in....dit gaat veel verder dan 'impulse responses' en 'dynamic convolution' en wordt door de muziekbladen al de hemel in geprezen...

Ik hoop alleen dat de betaalde versie snel komt,inclusief een veel grotere bibliotheek aan imitaties...
 
als ik de free versie van nebula 2 installeer en opstart zie ik geen enkele preset program?

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
als ik de free versie van nebula 2 installeer en opstart zie ik geen enkele preset program?

Olaf

eh misschien de FACTORY SIMULATIONS downloaden ?
maar ziet er leuk uit .. jammer dat het niet voor mac is

En hoeveel tracks kunnen jullie tegelijker tijd bewerken ?
 
dat was het idd :)
klinkt wel geinig, hoor alleen niet zoveel verschil met gewone convolution plugins, behalve natuurlijk dat je parameters kunt veranderen..... vind die analog desk wel lekker klinken btw!
 
heb ff 2 versies van een house-classic geupload...eentje is het origineel, de andere is met de analog channel preset van Nebula 2 free.
Wat me opvalt: op veel materiaal doet ie niets, of is ie bijna onhoorbaar, maar op sommige muziek werkt het weer heel lekker....alsof een soort "transistor randje" verdwijnt...het wordt allemaal iets uitgebalanceerder...in deze track kan je dat imho goed horen, de vocals worden wat minder upfront en balanceren beter in de mix.
Ben benieuwd wat jullie vinden. Laat maar eens weten welke versie met en welke versie zonder de plugin is :)

http://www.expansions.nl/filez/the_nightwriters-A.mp3

http://www.expansions.nl/filez/the_nightwriters-B.mp3


grt. Olaf
 
Ik zeg B. Alhoewel het erg moeilijk te horen is.. ken het origineel niet exact. Er zit duidelijk verschil tussen a & b. Ik gok op b.
 
Na veel gelezen te hebben op gearslutz heb ik hem gekocht. Ik heb alle bijbehorende libraries gedownload en via http://nebula-programs.com/index.php heb ik extra libraries gedownload zoals de 1073 e.d.

Het is een app die er niet uitziet maar wel ongelooflijk mooie libraries heeft. De CPU wordt opgevreten en de libraries zijn soms erg groot qua mb's.

De 747 en de lexicons zijn erg mooi.

Op een gegeven moment had ik genoeg van plugins die te snel verstoring gaven aan het geluid en die te snel over de kop gingen. Bij Nebula heb ik dat nog niet gehad. Alleen het gebruiken van meerdere instances is wat dramatischer als je ze na elkaar gebruikt op de inserts.

Het is goedkoop en zeker een goede toevoeging. Ik heb het idee dat het bedrijf maar op enkelingen draait en de sampling van nieuwe hardware gebeurd ook wanneer de makers genoeg geld hebben om een apparaat te huren. Ze houden ook soms een inzameling zodat een hardware unit gehuurd kan worden.

Al met al. Nebula is naast mijn UAD niet meer weg te denken. Het geeft een hele leuke draai aan je mix en misschien komt het in eerste instantie goedkoop over, tja, het is goedkoop in dollars, maar onbetaalbaar in resultaat.

Ze zijn nu bezig met het ontwikkelen van versie 4 die veel issues aanpakt zoals het chainen van instances.

Ik zou zeggen, ga er voor.
 
Nogal beperkend dat het alleen windows vst ondersteund.

Dan sluit je een behoorlijke markt buiten.
 
Back
Top