GPU audio convolution reverb die draait op je GPU

Syntax

Sound is more than a combination of noises
Lid sinds
30 juli 2007
Berichten
554
Locatie
Nabij Den Bosch
Kennen we deze al?

GPU Audio | Early Access

GPU Audio is the world’s first and only GPU-based audio processing technology. By offloading DSP onto a computer’s local or remote GPU, it dramatically increases performance by allowing real-time parallel audio processing — making complex audio processing a breeze

Download our free early-access plugin to try the fastest convolution reverb powered by GPU. Join the Discord to help prepare for our Beta Bundle!
 
kenne we, nog niet ge-installeerd.... kan draaien op mijn systeem, wel benieuwd, maar te druk met andere zaken.
ga m zeker uitproberen, het is een technologie die ze vooral uitproberen, om te licentiëren, lijkt het. maakt niet uit.

ook Seaweed Fathom Pro/Vector krijgt, wanneer het lukt, GPU ondersteuning.... maar dat doet de developer zelf... hoe dat eindigt...
 
Ik zag hem al. Volgens mij maakte Dr Mix in 1 van zijn video's al reclame voor
 
Ik hoorde in interview over intergratie al 'Reaper' vallen.
Dat zou geweldig zijn!
 
Ik hoorde in interview over intergratie al 'Reaper' vallen.
Dat zou geweldig zijn!
Heb net een introductie filmpje op NVidia gezien van hun. Daar laten ze op het einde even Reaper lopen met loopje door een van hun plugins gekopieerd over 200 tracks.
Volgens hun leveren 1000 stereo tracks een gemiddelde latentie op van 468 micro(!) seconden.

Dit is in ieder geval iets wat ik in de gaten ga houden de komende tijd...
 
Maarrrr….. als ze gpu voor geluid gaan gebruiken, hoe zit het dan met je beeldopbouw?
Ik bedoel, ik heb 3 monitoren aan mijn systeem gekoppeld, gaan die dan niet trager werken? 🤔
 
Nee hoor. Ze gebruiken de parallelle processing power van je GPU. Als je niet simultaan zwaar zit te gamen, merk je daar niks van. De 2D-beeldopbouw van meerdere schermen is peanuts voor een moderne grafische kaart.
 
Maarrrr….. als ze gpu voor geluid gaan gebruiken, hoe zit het dan met je beeldopbouw?
Ik bedoel, ik heb 3 monitoren aan mijn systeem gekoppeld, gaan die dan niet trager werken? 🤔

Hier ook, 3 monitoren op een oude aftandse NVIDIA Quadro M2000. Deze doet echt bijna niets als ik gewoon 2D in een DAW bezig ben en gamen doe ik al lang niet meer.
De vraag is meer of mijn antieke GPU compatible is met GPU Audio. Dat ga ik vanavond maar eens proberen :)
 
Interessant. DAWs zijn grafisch gezien inderdaad peanuts voor moderne GPU's dus de resterende rekencapaciteit gebruiken voor plugins klinkt wel logisch.
Zou mooi zijn als er een standaard komt die bestaande plugins gebruik kan laten maken van je GPU. Geen idee of dat mogelijk is.
Ik heb nog wel een aardig gamer kaartje, GTX 1070 TI, 5 jaar oud maar die zou echt wel goed benut kunnen worden naast de CPU.
 
Interessant. DAWs zijn grafisch gezien inderdaad peanuts voor moderne GPU's dus de resterende rekencapaciteit gebruiken voor plugins klinkt wel logisch.
Zou mooi zijn als er een standaard komt die bestaande plugins gebruik kan laten maken van je GPU. Geen idee of dat mogelijk is.
Ik heb nog wel een aardig gamer kaartje, GTX 1070 TI, 5 jaar oud maar die zou echt wel goed benut kunnen worden naast de CPU.
Nu er voldoende kennis en de mogelijkheid er is om goed van de GPU gebruik te maken zal de ontwikkeling vast wel in een stroomversnelling komen.
Ik ben optimistisch. :)
 
wat ik niet snap is de file aan packetjes die de CPU aan elkaar moet plakken aan het eind, daar kan niets sneller want alles moet op tijd achter elkaar stromen.
het maakt niet echt uit of object D 100x sneller met de GPU klaar is want het moet toch wachten tot object A B en C geweest zijn, toch?

+
zo nieuw is het idee nou ook weer niet, ik kocht jaren geleden al extra grote videokaarten toen ik nog mijn brood verdiende met photoshop... daar was wel winst te halen want dat kon parallel.
 
wat ik niet snap is de file aan packetjes die de CPU aan elkaar moet plakken aan het eind, daar kan niets sneller want alles moet op tijd achter elkaar stromen.
het maakt niet echt uit of object D 100x sneller met de GPU klaar is want het moet toch wachten tot object A B en C geweest zijn, toch?

+
zo nieuw is het idee nou ook weer niet, ik kocht jaren geleden al extra grote videokaarten toen ik nog mijn brood verdiende met photoshop... daar was wel winst te halen want dat kon parallel.

klopt zolang je CPU het maar aankan, en door het sneller afhandelen worden je buffers waarschijnlijk ook lager wat minder latency betekent. De andere kant van het verhaal is dat als de CPU beperking niet meer de bottleneck is er nog krachtigere plugins gemaakt kunnen worden in de toekomst die ook te draaien zijn op niet de meest high end studio computers.
 
ok duidelijk,

misschien gooien ze wel alles naar/langs de GPU. En ik zie bij sommige plugins waar je multi-core kan inschakelen inderdaad vaak een ontlasting van de DAWs engine load, dat kan natuurlijk alleen maar beter zijn hoewel je het niet echt merkt qua gebruik van de plugin.

of we moeten allemaal 200bpm jungle gaan maken :)
 
Na een tijdje testen kan ik maar tot 1 (voorlopige) conclusie komen... dit werkt op dit moment voor geen meter.... zelfs voor een early acces is het 10 keer niks (Dit is slechts mijn bescheiden mening)

Nu even wat feiten: Het is de zwaarste plugin op mijn test systeem met Bitwig Studio (met kop een schouders steekt ie boven de rest uit)
Zodra ik de plugin activeer pakt ie 8% tot 9% minimaal van mijn totale rekenkracht van de CPU... dat is een AMD Ryzen R9 3900 non X geklokt op 4,3 GHz all cores.
Dan de offload naar de grafische kaart...
AMD RX 6750 XT @ 2,8 GHz ... GPU gebruik 11,8 % (vreemde is dat dit percentage niet fluctueert, of er nu audio doorheen komt of niet)
nVidia RTX A6000 @ 1,7 GHz ...GPU gebruik 10,1 % , wederom geen fluctuatie in het gebruik van de GPU ????
nVidia Tesla.... helaas nog niet werkend gekregen

Gebruik van het grafische geheugen van de videokaart is ook niet mis, grofweg 1 GB per activatie van de plugin, dus na ongeveer 10 activaties loopt het geheugen van de RX 6750 XT (12 GB) al vol en gaat ie offloaden naar het systeem geheugen en dat is wat je zeker niet wilt i.v.m. latency.

Ik ben dus niet echt onder de indruk van de prestaties :gaap:

Dan het geluid..tja, weer mijn bescheiden mening.. 10x ruk, klinkt echt nergens naar.

Wat wel werkt... een mooi ogende website, marketing machine die op volle toeren draait, allerlei testimonials, interviews op het youtube kanaal en ga zo maar door.
Ik hoop dat het uiteindelijk veel beter gaat worden maar maar eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel vertrouwen in dat dit echt goed gaat werken.
Het idee is ook niet nieuw en tot nu toe iedere keer geflopt om technische redenen.
 

2011, dus in 10+ jaar lijkt er weinig vooruitgang te zijn geboekt.
 

2011, dus in 10+ jaar lijkt er weinig vooruitgang te zijn geboekt.
Deze plugin is nu overigens freeware en verder de moeite niet waard :-)
 
Back
Top