FW mixer of FW Interface?

beestachtig

ja ja ja ja
Lid sinds
9 april 2003
Berichten
415
Locatie
Haarlem
Oke dus een tijdje geleden had ik het idee om een Edirol FA101 te kopen voor het in sporen opnemen van mijn mpc1000(6 sporen mono) en mijn (toekomstige)microkorg of andere kleine synth. Nu zit ik een beetje te twijfelen want ik zie dat je voor dezelfde prijs bijvoorbeeld een alesis multimix 16 FW kan kopen. Ik gebruik zelf een PC met windows XP en het is dus mijn bedoeling om al die sporen netjes in cubase te tracken en zodoende alles lekker af te mixen daarin. Daarnaast wil ik op de mixer wel mijn monitoren aansluiten en indien nodig ook mijn koptelefoon.

Ik zit nu te twijfelen wat beter is. Ik denk zelf dat het grote voordeel aan de edirol is zijn compactheid maar daar geef ik niet zoveel om aangezien ik hem toch gewoon thuis bij een desktop PC wil gebruiken. Ik denk dat het grote voordeel van de alesis mixer is dat ik al volumes kan aanpassen en al een lading EQ kan gebruiken. Bij de edirol zijn dit gewoon inputs die je pas kan aanpassen als je ze in de PC hebt gerecord.. Daarom denk ik dat het werken op die manier toch wat sneller en neter zal zijn.. Alleen is het natuurlijk wel zo dat het in de edirol net zo makkelijk zou zijn omdat je dan in cubase kan eq-en en volumes kan aanpassen. Het voornamelijkste verschil ligt in de outputs van deze 2 interfaces. Alleen zoals ik al aangeef wil ik het grootste gedeelte van het mixen gewoon op de computer doen dus voor de rest heb ik niet meer outputs eigenlijk nodig dan een main out en een koptelefoon uit.. of zijn er nog wat dingen waar dat evt handig voor zou kunnen zijn?

Ik hoop dat er wat mensen zijn met wat ervaring die me nog eventueel op wat gedachtes kunnen brengen bij deze keuze. De prijs van beide apparaten zijn ongeveer evenveel(edirol is 430 en alesis is 400). Weet natuurlijk niet zeker of het de alesis dan word want er zijn nog veel meer FW mixers op de markt. Budget ligt rond de 500/550.
 
Laatst gewijzigd:
hmm ik zat zo even te denken en volgens mij heeft die alesis geen midi. Dit zou wel een nadeel zijn omdat ik wel gebruik zou willen maken van vsti's in cubase.

Zijn er ook FW mixers met midi?
 
Je kunt het op verschillende manieren doen. Waar ik nu voor aan het kijken ben is gewoon een audio-interface, die middels een bepaald digitaal protocol naar mijn computer verloopt (middels FW, of PCI. Ik ben er nog niet helemaal aan uit)
Je kunt later een midi-controllertje erbij kopen ( eventueel) om de boel te controllen, indien je dit wenst.
Ook kun je een iets nemen met bijv: controller,mengtafel, geluidskaart,midi in een nemen ala: een Yamaha 01X bijvoorbeeld.
Beidde opties hebben zowel voordelen als nadelen. Ook zijn er gewoon digitale/analoge mixer met FW opties ala een nieuwe (8 en 16 kanalen) lijn van Yamaha. Meerdere wegen die naar Rome leiden dus.Succes!
 
Ja inderdaad en ik geloof dat zown extern midi kastje nog niet eens zoveel kost. Daarnaast zou ik eventueel nog een usb midi controller kunnen kopen die geloof ik ook niet zo duur zijn.
 
Back
Top