Welke compressor? Redelijk? Buizen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Erazotropa

Incubating Cell
Lid sinds
27 juli 2003
Berichten
1.098
Locatie
Hoorn
Hai di ho! 8D

Wie kan mij vertellen wat een redelijk goeie compressor is?

Ik zie om me heen diverse merken... Heeeeellllp!!! :confused:
 
Shit drukte ff te snel op enter! :okdan:

Waar was ik gebleven!?

O ja!

En dan zie en hoor allemaal over Buizen compressors??!?!? :confused:

Nu weet ik dat Buizen bakken warmer klinken dan Torren/mosfet bakken..

Maar wat is het verschil met een compressor?

Nou ben benieuwd!

Grtz.. :biertje:
 
Als het voor vocals is dan kun je een heel dure nemen, maar ik ben begonnen met een Behringer Composer en die doet het heel aardig. Erg goedkoop. Die doe je ook nooit meer weg. Andere zijn "dbx" of een speciale zangeenheid van Focusrite.
 
Een DBX 266 xl is heel aardig om mee te beginnen. Bij Verspuy in Rotterdam hebben ze die nu in de aanbieding. 180 euro ofzo. Ik heb er zelf 2 en ik vind ze erg functioneel.
 
Hmmm.... alweer een compressor draadje. En er is al zoveel over geboomd.
En volgens mij dat de helft van de DSF'ers maar half begrijpt wat compressie nou eigenlijk doet.

Zoek het even op zou ik zeggen.
 
Hmmm.... alweer een compressor draadje. En er is al zoveel over geboomd.
En volgens mij dat de helft van de DSF'ers maar half begrijpt wat compressie nou eigenlijk doet.
Volgens mij is compressie idd 1 van de lastigste dingen die er is. Een goede compressor kost veel geld en dat hebben de meesten (incl ik) er niet voor over. De meeste grote bladen besteden er ook regelmatig aandacht aan, maar echt duidelijker wordt het er niet altijd op. Gewoon veel mee proberen.
 
De Alesis 3630 is voor z´n prijs een goede compressor
In vele topstudios staat ie in de gearlist
Je vind ze rond de 120 euro
 
ik heb sindskort een RNC.. superlekker bakkie.. en niet duur.
 
is afhankelijk van wat je wilt gaan compressen; en waar je het specifiek voor wilt gaan gebruiken...

p.s. in jou situatie hoef je geen dure aan te schaffen denk, want gezien je signaal eerst door een behringer tafel gaat, zal het het eindresultaat er niet echt beter op worden.... :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top