Analoge Compressor en Culture vulture alternatieven/vraag.

Een setje DBX160 of 165(a) lijkt mij ook harstikke nice.
Ooit zou ik nog wel eens zo'n setje erbij willen.
 
Ja de DBX 160 is echt fijn ding, x2 is natuurlijk nodig voor volledige functionaliteit.
 
ooit een test gedaan met een forum lid... een van hier boven.. wat een wereld van verschil in sound.. je kan eigenlijk niet zeggen dat duur ook daadwerkelijk beter is of "hi end" allemaal klinken ze anders. mijn idee is om niet zoon test te doen. koop je een ding en weet je niet van het bestaan van andere timbre af haha. dat is de goedkoopste oplossing.
 
Ik spring even in deze thread vanwege de Culture Vulture. Ik heb een prachtige CV in mijn rackje hangen, en hij is echt erg goed in doen waarvoor -ie bedoeld is, maar het is eigenlijk een beetje over the top gear voor wat ik doe. Nu heb ik een synth op het oog waar ik al heel lang naar op zoek ben, en wanneer ik die aanschaf zal de Culture Vulture in de verkoop moeten, met toch een beetje =(

Over eventuele alternatieven voor (o.m.) de Culture Vulture heb ik niet veel gevonden, maar ik zou toch graag een (aanzienlijk goedkoper) hardware alternatief in mijn set-up willen toevoegen wanneer ik de CV verkoop. Ik verwacht natuurlijk niet dat iets van een paar honderd Euro de kwaliteit van de CV evenaart. Maar ik wil wel iets veelzijdigers dan bijv. een RAT distortion pedaal.

Ik gebruik nooit een computer bij het muziekmaken, dus ben echt alleen geinteresseerd in aanzienlijk goedkoper hardware alternatieven.

Iemand nog een suggestie van een alternatief dat hier nog niet genoemd is?
 
Poe, zelf ken ik geen alternatieven. Vind hem echt heerlijk voor leads, en ken niets dat de sound zo mooi kleurt. Hier gaat ie iig nooit meer weg :okdan:
 
Ja, de CV klinkt heel goed op leads, drums etc. en is van zeer subtiel (maar heel goed hoorbaar in vergelijk met/ zonder) tot grof geschut in te zetten en eigenlijk ook op allerlei andere dingen. Maar ik ga denk ik toch voor de synth die ik al jaren wil en nu eindelijk in het vizier heb.

Kreeg net een email met daarin als tip een Sherman Filterbank. Die heb ik ook (een versie II). Ook leuk, en toch echt heel andere koek.
 
Ik wil ook graag een CV maar alhoewel sprong the Solo Vulture mij meer in het oog hoeWel deze mono is. Iemand ervaring :D?
 
Hallo,


Ik heb een CV en zou hem niet willen missen.
Antwoord op jouw vraag: ik zou eens kijken naar een SPL Charisma of een Chandler Tube Driver.
Ik heb zelf nooit een Charisma gehad dus dat gedeelte van mijn tip is internet wijsheid.
De Chandler (ook uitgegeven onder de merknaam TubeWorks) heb ik wel gehad.
Die bestaat in pedaalvorm en in 19" vorm.
Mooie buizenoverdrive met een prijskaartje rond de 300,- gok ik zo..

succes
 
Over eventuele alternatieven voor (o.m.) de Culture Vulture heb ik niet veel gevonden, maar ik zou toch graag een (aanzienlijk goedkoper) hardware alternatief in mijn set-up willen toevoegen wanneer ik de CV verkoop.

Iemand nog een suggestie van een alternatief dat hier nog niet genoemd is?

Lees veel positief over de PBC-6A maar heb hem helaas nogmniet zelf kunnen uitproberen...
 
Hallo,


Ik heb een CV en zou hem niet willen missen.
Antwoord op jouw vraag: ik zou eens kijken naar een SPL Charisma of een Chandler Tube Driver.
Ik heb zelf nooit een Charisma gehad dus dat gedeelte van mijn tip is internet wijsheid.
De Chandler (ook uitgegeven onder de merknaam TubeWorks) heb ik wel gehad.
Die bestaat in pedaalvorm en in 19" vorm.
Mooie buizenoverdrive met een prijskaartje rond de 300,- gok ik zo..

succes

Ah, interessant :okdan:. Ik ga eens op zoek naar reviews etc. Bedankt!
 
Lees veel positief over de PBC-6A maar heb hem helaas nogmniet zelf kunnen uitproberen...

Eh..., dat is een compressor, toch? De Culture Vulture is een stereo buizen distortion ;) De Thermionic compressor is de Phoenix SB.
 
Ben eigenlijk wel heel benieuwd voor welke synth je gaat :p

Een Korg 800DV !

Ik hoor net dat m'n Culture Vulture vandaag opgehaald is:mega:, dus als het een beetje meezit zit ik binnenkort achter de 800 :yamaha:.

En dan maar eens een beetje gaan rondkijken of ik een nette, en netjes geprijsde, SPL Charisma of een Chandler Tube Driver kan vinden, om toch nog een beetje de boel te kunnen her- en vervormen :P
 
Back
Top