Roland D-50 patches

Thanks Radek and thanks bronswerk for converting them to sysex.
 
Indeed, Radek also thanks for the sounds, wich I could easily loed into my VC-1.

Great covers you made.


Groet/Regards

Tom
 
Onlangs ook een D50 gekocht, fantastische set patches, bedankt !
Alleen de editor kreeg ik niet echt aan de gang, sysex met Midi-Ox ging prima. Kun je eigenlijk met een BCR 2000 een PG1000 imiteren ? Zou wel leuk kunnen zijn.

Groeten,

Tom
 
Heel veel D 50 patches;

Heel veel D 50 patches;

Deze link

Naar beneden scollen en de ZIP file downloaden!



groet,

rob
:) Weten jullie meer D50 banken?
 
Radek

Those 3 covers are awesome. and these are not even the words to discribe the greatness of these tracks. very well done my friend


Studio F
 
Radek....all I can say is WOW !!!!!!!!!!!!
Sounds awesome. Did you program the arpeggios in Revolutions part 2 yourself ?
 
Hallo,met deze thread te lezen,had ik veel zin om eens een D-50
uit te proberen,momenteel heb ik hier nu Ć©Ć©ntje staan dat ik effe mocht lenen van een maat :-)
Maar lukt me niet om die sysex file naar de D-50 in te laden.
Heb 2 programs geprobeerd,"dumpster" en "midi-ox",maar die geven
allebei rare meldingen,zowel met mijn midex8 als met mijn Steinberg VSL2020.
Lukt me precies niet om de goede midi poort in te stellen
en ook het juiste midi kanaal.
Kan me iemand hiermee a.u.b. verder helpen,wil die "Jarre"
patches eens checken :-)
 
T'is me gelukt met het programma SendSX,
dus wie nog op zoek was naar een simpel program
om sysex door te sturen,hierbij weet U er Ć©Ć©ntje :-)
 
T'is me gelukt met het programma SendSX,
dus wie nog op zoek was naar een simpel program
om sysex door te sturen,hierbij weet U er Ć©Ć©ntje :-)

Dat vind ik dus ook een zeer prettig programmaatje,tot zover dus.
Lekker eenvoudig,maar zodra ik een D-50 patchbank in het midi out scherm zet en op Send druk ,krijg ik na 2 seconden in het onderste scherm te zien:
Er is een niet-gedefinerde exerne fout opgetreden.

Ik gebruik dus een (EMU)usb-midi interface en mijn D-50 kan wel zijn banken naar (het programma)Send-SX sturen(en die codes zie ik dus gewoon in het scherm MIDI IN staan),maar als ik het dus weer wil terug sturen ,dan zend hij maar 2 seconde codes, en krijg ik die foutmelding in het scherm.

Met het dumpen en ontvangen van de D_50 is niets mis dat doe ik al langer,Maar ik heb dus het idee dat het met dat programma te maken heeft.

Heb ook al voor de JD-800 zat patches gedownload en dat ging prima,weliswaar met een ander programma,(speciaal voor de JD-800)dus met de interface zit het wel goed.

Komt iemand dit probleem bekent voor?
 
waar is een sound vd d50 nou t beste mee te vergelijken
ik kan der eentje waarschynlijk over nemen ,..omdat ik wat outboard spul zoek voor de niet soo analoge klanklen ; lees ; pads drones en de wat meer polyfone vragende klanken ....
kdacht eerst aan iets aparts wave staion/ weer een microwave ....een jd990
of kawai k5000 / z1 ofso denk ik dat deze o[ d50 ] ook wel aardige pads/ drones afhankelijk welke soundbank erin zit natuurlijk

en wat mag een d550 kosten tov een d50
eiegnlijk keys enough !!
ik denk zelf aan zoon 175.- tot 240.-
reacties / vergelijkingen

[persoonlijk denk ik dateen wavestation / of fm bak ala tg77 sy ofso weer heel anders is ,..qa sounds ]
 
Hallo,R-ond,
is moeilijk om de Roland D50 te vergelijken met een andere synth,
omdat deze een aparte engine heeft,deze kan zowel pcm samples afspelen die erin zitten zoals alle roland modules,maar ook kan ie
een saw of square opwekken.Dus je hebt 2 osc en iedere osc kan een wave generator zijn of een pcm of een mix van deze twee.
De V-synth is eigenlijk ergens de opvolger omdat deze ook pcm samples kan afspelen(zij het wel nu met vari-phrase) en kan ie ook waves opwekken,dus heeft een VA gedeelte.
Toch is de klank van deze 2 verschillend,maar het idee van de 2 is hetzelfde,mix van PCM en VA.
 
Toch ben je ergens vlug uitgekeken op de Roland D-50 omdat ie maar een kleine Rom heeft met weinig PCM samples,al zijn de loops
wel super tof en zijn de beste patches dan ook een combinatie van deze loops pcm's en dan de wave generator,maar na een tijdje gaat alles vlug op elkaar lijken.
Een Wavestation blijft op gebied van pads en drones toch de max,anderzijds de V-synth kan er ook wat van als je werkt met die combinatie VA en dan samples die je ge-encodeerd hebt zodat je er (mits je dit misbruikt) vette drones,timbres eruit krijgt.
Als je op budget zit zou ik gaan voor een wavestation,
anders V-synth
 
Maar ja er zit wel een verschil tussen, van zo'n 2000 eur.
Ik was eerst ook nogal vlug uitgekeken op de D-50,maar heb nu zoveel mogelijk patches gedownload,en de meeste variatie geselecteerd.
Er zitten echt hele gave tussen,die een prima begin zijn om verder te editen.
Er zit ook een Empty-patch in, (editen vanaf 0 stand)ook niet verkeerd.
Een D-50 is ook niet bepaalt de beste en de fijnste synth,maar hij heeft gewoon een heel eigen sound,die je in geen andere synth zal aantreffen.

Een wavestation is gewoon een gave bak,zorg alleen wel voor een goede editor.
Jammer dat de kaarten zo schaars zijn,er zaten echt hele vette tussen,
Ben toendertijd een zoektocht begonnen naar de kaarten uit de WS serrie (new age 1&2 , vectoratmosphere 1&2).maar helaas,nooit gevonden.Wel een paar andere en een hoop gedownload.Wat mij betreft toch wel een tijdloze bak,voor weinig geld.

Ik zou ze gewoon alle 2 kopen,veel verlies zul je niet lijden.
 
Deze link

Naar beneden scollen en de ZIP file downloaden!



groet,

rob
:) Weten jullie meer D50 banken?

Dit draadje is al een tijdje in de lucht.
Ondertussen werkt de link niet meer, maar heeft iemand de patches ooit gedownload en nog als ZIP beschikbaar?
Zo ja, kun je mij dat even PM'men of misschien in deze draad aanbieden?

Sinds een week ook de trotse eigenaar van een prachtige D50 die er als nieuw uit ziet :okdan:
 
Proficiat. En nog een mooi exemplaar ook nog.
ik heb m al lang niet meer.toch jammer, want die typische d50 sound heb ik nooit meer ergens uit kunnen halen.
als je patches zoekt.ik zou zeggen ; google op d50 patches.er is zat te vinden.
Ik heb ze helaas niet meer.anders had je ze zo mogen hebben.
veel plezier met de d50.is een mooi stukje geschiedenis wat je in huis hebt gehaald.
 
Het is inderdaad een prachtbakje. Om te zien en om te horen.
Uiteraard heb ik gegoogles en heel veel gevonden. Maar heel veel is het zelfde.
Soms kom ik 1 geluidje tegen die dan weer door 5 verschillende personen gemaakt zou zijn :-\
Via D50 Librarian ben ik nu mijn eigen 64 patches interne bank aan het vullen met fraaie geluiden.
Het duurt even, maar dan heb je ook wat.
 
Back
Top