Dus opnieuw beginnen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
moeilijkste stuk wordt volgens mij de verandering van sequencer, kan dan wel een tijdje duren voor je weer even vlot een track in mekaar kunt draaien...

en monomachine wordt ook waarschijnlijk wel een hele tijd leren programmeren gok ik


en ja, die 303... ik zou m niet kopen, maar je zegt zelf al dat je m gewoon wil hebben:)
persoonlijk zou ik gegaan zijn voor een fututre retro 777... lekkere acid bak, een hoop meer mogelijkheden dan de 303 (en dan bedoel ik echt een hoooooop meer :D ), ongeveer zelfde prijs tweedehands, kan in een hoop richtingen overweg met midi en cv, ...:)
en (wordt) net als de 303 een echt cult bakje, als ik me niet vergis zijn er maar 700 van geproduceerd ofzo:D
 
@BananaWorld

Erg he! er is geen moog of korg te vinden in Ierland. Maar aan de andere kant maakt het ons wel weer speciaal.
De meest gebruikte veilingsite in Ierland is www.Buyandsell.ie

@r.5

Ik begrijp wat je bedoel, maar het is niet echt zo dat ik gisteren met muziek maken ben begonnen. I started '94 with FastTracker. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat ik me best wel heb verdiept in de opzet zoals in de eerste post is aangegeven.

En die set van 808/909/303 is gewoon al jaren een droom van mij. Na lang sparen is het geld vrij gekomen. (stond vast) dus dat jeukt geweldig in mijn handen. Mocht ik ooit stoppen met muziek maken, dan laat ik 3 plastic bakken aan de muur lijmen waarin ik ze ophang.

Die monomachine trekt mij gewoon erg aan vanwege de vele verschillende synth-engines erin en de 6track sequencer.

@de rest

Ik maak voornamelijk Acid/Elektro.


Alleen dat MAC/MPC/MV vraagstuk ben ik nog niet uit. Ik heb ondertussen wel erg veel tofs gezien over de mpc2500.
Dan hou ik nog geld over voor een mooie eind compressor/eq.

iig bedankt allemaal weer voor de vele reacties.
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik heb wat centen tot mijn beschikking en ga ga radicaal om met mijn studio.
Doch wil ik wat tips en advies over wat ik tot nu toe heb bedacht.

Ik heb nu: Berhinger Mixer, TR909, Waldorf Pulse, Microkorg, AlphaJuno, Korg ES1 mkII, RM1x, Electrix EQ-Killer/Filterqueen, Ibanez UE400, Ibanez HD1000, PC.

en wil gaan naar: Macbook, Liquidmix, TR909, TR808, TB303, AlphaJuno, Monomachine, Microkorg, Yamaha MW, en evt de UE400 en de electrixjes

Ik maak voornamelijk Acid/Elektro... En die set van 808/909/303 is gewoon al jaren een droom van mij.

OK, nu hebben we genoeg input :) Zowiezo vind ik "opnieuw beginnen" te drastisch. Laten we het voorlopig "verder evolueren" noemen.

Je moet je ook realiseren dat die x0x-set idd een droom is maar heb je die effectief ook nodig om je muziek te maken? Is het geen "idee fixe"? Kan je dat geld niet beter gebruiken? Later (als je die ene hit ;) geschreven hebt kan je hem nog uit pure verveling kopen...)

1) Behringer zou ik idd upgraden naar een Yamaha mixer (learningcurve hiervan is quasi 0)
2) De Yamaha RM1x en de Korg ES1 mkII zou ik vervangen door een MPC2500 (met voorlopig een setje samples van oa de 808 (maar ook een hele reeks andere).
3) De MonoMachine lijkt me idd ideaal voor electro. Ben zelf een groot Elektron-fan!
4) De Pulse/Microkorg/AlphaJuno lijkt me idd wat veel overlap. Ik zou er minstens 1 (en waarschijnlijk 2) de deur uitdoen en vervangen door een meer Acid getinte synth.
=> Misschien toch maar de AlphaJuno houden (owv het klavier) en de Pulse/Microkorg inruilen voor je TB-303 (zal je waarschijnlijk nog moeten bijleggen voor die oude rommel. :W
5) De rest (Electrix, Ibanez, PC) zou ik voorlopig zo laten. Update deze thread binnen een jaar nog eens...
 
@r.5

Jij begrijpt me ;)

Die MPC2500 lijkt mij idd ideaal. de keuze tussen Mac/MPC/MV heb ik ondertussen wel gemaakt.
Pulse en Microkorg wegdoen. Tja ben een beetje aan het twijvelen hierover. Pulse gaat zowiezo weg maar die Microkorg is toch wel een erg vette synth en die heb ik ooit nieuw gekocht dus denk dat ik die wel ga houden.

Een mooie 2 keyboardstand met op de onderste plank de @juno en daarboven naats elkaar de MicroKorg en MonoMachine lijkt mij ideaal.

Daarnaast een 2 keyboardstand met de TB303/TR909/TR808/MPC2500.

Ik hou wat centen over omdat ik die Macbook niet neem. Dus zat ik te denken aan een Finalizer te nemen om de mix aan het eind te pompen. Maar dat is nog niet echt noodzaak.
 
mooi mooi.. ik snap je 909/808/303 wens wel hoor ;) denk dat iedereen van hetzelfde droomt :z

hoest met je 909 btw?
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
@r.5 Jij begrijpt me ;)

Ik hou wat centen over omdat ik die Macbook niet neem. Dus zat ik te denken aan een Finalizer te nemen om de mix aan het eind te pompen. Maar dat is nog niet echt noodzaak.

Weet niet of de Finalizer zo'n goed idee is... Mastering doe je best achteraf op je PC.
Als je het zou doen voordat je de audio opneemt kan het later niet over doen in de studio.
Professionele studios hebben ook een kale versie want tegenwoordig wordt er voor verschillende media (CD/LP/...) anders gemastered.

Als je absoluut van je geld afwil kan je misschien een setje monitors of wat leuke FX of outboard aanschaffen: Sherman, FireworX, vette analoge compressie, ...
 
Origineel geplaatst door deniax
mooi mooi.. ik snap je 909/808/303 wens wel hoor ;) denk dat iedereen van hetzelfde droomt :z

hoest met je 909 btw?

Ik ga vanmiddag weer terug vliegen naar Ireland dus ik moet nog ff w8en voordat ik het kan testen.
Want zoals je misschien heb kunne lezen in mijn "tr909 is uitgevallen" thread had ik alleen het powersupplyboard meegenomen vanuit Ireland om hem door Boemtsjak te laten maken.

Dus morgen en/of overmorgen weten we of mijn 909'tje de buren weer mag wakker houden ;)
 
Origineel geplaatst door r.5
Weet niet of de Finalizer zo'n goed idee is... Mastering doe je best achteraf op je PC.
Als je het zou doen voordat je de audio opneemt kan het later niet over doen in de studio.
Professionele studios hebben ook een kale versie want tegenwoordig wordt er voor verschillende media (CD/LP/...) anders gemastered.

Als je absoluut van je geld afwil kan je misschien een setje monitors of wat leuke FX of outboard aanschaffen: Sherman, FireworX, vette analoge compressie, ...

FireworX :{ idd dat is een erg brute ding.
 
Ik ga idd ook maar voor die Fireworx. Heb ff ermee zitten spelen bij een maat van mij maar dat ding is echt erg all-round en waar voor z'n geld. Septic heeft ereen te koop dus die heb ik gereserveerd.

De monomachine zag ik vandaag bij Aanbod staan op SF dus die heb ik maar meteen gemaild.

De 808 heb ik waarschijnelijk ook al gevonden.

Die Yamaha MW12 bestel ik uit Duitsland voor 250euro excl. verzending.

Nu nog een TB303 en een MPC2500. Die MPC2500 ga ik waarschijnelijk nieuw kopen voor 1450euro.



Ik vroeg me alleen af of ik die 808 via de 909 sync mee kan laten lopen. Dus van mpc2500 > 909 > 808. Werkt dat?
 
RockSteady is goed bezig hoor ik alweer ;)
 
Hoe ver ben ik nu...

Hoe ver ben ik nu...

Ik heb ondertussen al bestelt en is onderweg:

-TR808 met Kadi ik ben zo gelukkig

-FireworX (gevonden in Ierland voor 590euro) :P

-Yamaha MW12

-MonoMachine Die van Meccanoiz ga ik overnemen maar ik krijg hem even niet meer te pakken. (Hint)



Nu heb ik eens zitten luisteren naar Demo's van die x0xb0x maar dat is niet verkeerd (twijfel alom)
Dit is toch wel een van de betere hardwareclones incl. seq. als je het mij vraagt.

Ik heb een Laptop gekregen (p4/30gb/512mb) Niet echt de nieuwste maar wel makkelijk.
Tja, die MPC schuif ik nog maar ff op. Ik heb ook nog een RM1x waar ik veel-ste-weinig mee doe.
 
808 van ebay ofzo ?
 
redelijk kicke set up... alleen die verdraaide 303...neem moog little Phatty man....
 
TR-808 is binnen.

:{ oeijoejoei wat is die mooi.
Ik kan hellaas nog geen fotos en/of geluidsdemos posten maar die komen er zeker aan.
In combi met de TR909 heb je een rock solid duo. :luv:

Gisteren ff mee zitten spelen, nou vergeet dat maar, want het was 5 uur 'sochtends toen ik naar bed ging en nu weer werken :(

Kan niet wachten tot ik klaar ben vandaag BOOOOOOOMMMMMMM SNAP!!!
8)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb al een vraag over het programeren van de 808.

Ik snap het SCALE gedeelte niet echt. Hoe verander je de SCALE nou van een pattern??

En ik begrijp dat van 1ST PART en 2ND PART ook niet echt.


Misschien dat er mensen zijn die mij wat kunnen toelichten?
 
ff de handleiding downloaden van de roland website.

Sommige dingen zijn niet zo recht-door-zee als je verwacht. Omdat ik 'm sporadisch gebruik moet ik de manual wel eens raadplegen. Met name het erasen, scalen en het aantal steps van een pattern beperken krijg ik maar niet van buiten geleerd. Ook ff opletten met batterij wisselen, hiervoor dient de 808 in een bepaalde mode te staan.

Enne, ben ik nou de enige die het interne geheugen (12 patterns en 4 fills) aan de magere kant vind ? Datadump zit er niet in he...

Succes
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top