Dus opnieuw beginnen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.490
Locatie
G'chem
Ik heb wat centen tot mijn beschikking en ga ga radicaal om met mijn studio.
Doch wil ik wat tips en advies over wat ik tot nu toe heb bedacht.

Ik heb nu.

Berhinger Mixer, TR909, Waldorf Pulse, Microkorg, AlphaJuno, Korg ES1 mkII, RM1x, Electrix EQ-Killer/Filterqueen
Ibanez UE400, Ibanez HD1000, PC.


en wil gaan naar.

Macbook, Liquidmix, TR909, TR808, TB303, AlphaJuno, Monomachine, Microkorg, Yamaha MW, en evt de UE400 en de electrixjes

Graag tips en advies.





Wat ik verkoop staat in deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=78411
 
audio interface? controller?


ik zou geen 303 kopen... daar heb je veel gavere synths voor imho....
 
Audio Interface zit in de Yamaha MW en een controller heb ik al jaren ( oxygen8 )
Een TB303 wil ik gewoon hebben. Tuurlijk zijn er betere/veelzijdigere oplossingen maar ik wil nou eenmaal graag een TB
 
ja dat dacht ik al.

maar geen fx o.i.d.? Vind je het niet zonde zonder de pulse?
Ik mis eigenlijk nog een dikke analoge bak.... en ik ken de juno van je niet echt...

maar volgens mij is het wel een leuke setup...
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
ja dat dacht ik al.

maar geen fx o.i.d.? Vind je het niet zonde zonder de pulse?
Ik mis eigenlijk nog een dikke analoge bak.... en ik ken de juno van je niet echt...

maar volgens mij is het wel een leuke setup...

Het geld van die pulse kan ik wel goed gebruiken. Ik heb er veel toffe dingen meegedaan maar doe hem toch maar weg.
Ik heb bij de pulse overigens ook de RekonPulse VST-editor. Dat werkt wel lekker zeg :P

En die dikke analoog, tja ik heb wel ff zitten denken om mijn AlphaJuno weg te doen en een Juno60 voor terug zien te halen. Maar ik ben nog steeds erg blij met mij Alpha ondanks dat die voor de helft analoog is. (er is een moeilijke naam voor maar die weet ik ff niet) Of een PolyEvolverKeys :{ maar ja dat is nog een beetje in :Z droomland.
 
Ik denk dat een juno60 er idd prima bij past!

lekker bassjes, geinige stringetjes...
 
Nu zat ik net die "MPC vs MV8000" topic te lezen en dat is toch wel erg interessant.
Voorla de MV8000. Ik kan er een kopen voor 1300euro incl 80gb en VGA-optie.

Kan ik de Mac/YamahaMW/Liquidmix wel weglaten. deze 3 samen had ik gerekend voor 2200euro.

Maar voor welk geluid zou je gaan dan he. Uit de liquidmix heb ik toch wel erg goede resultaten gehoord maar die MV8000 is wel lekker compact. wie o wie?
 
ik heb al serieus wat horroverhalen gehoord over de macbook pro ...processor wordt te heet ...zet vervolgens uit.en veroorzaakt kortsluiting op moederbord ...
 
Zit ook aan de liquid mix te denken. Schijnt er oke te zijn. Alpha zou ik houden. Brengt niet veel op en is toch zerker een leip ding. Pulse is ook erg vet. Kan je well weer terug kopen. Zou toch voor een mac gaan. Meer waar voor je geld naar mijn mening. 303 zou ik lekker de audiorealism voor pakken. misschien een mpd24 erbij?
 
Ik word altijd een heel klein beetje jaloers op mensen die zoveel geld beschikbaar hebben. Maar als je er hard voor hebt gewerkt gun ik het je natuurlijk van harte!

:)

Heb verder geen nuttige info voor je ;)
 
wat voor soort muziek maak je, heb je een link naar een nummer? Mijn werkpaard is toch de mks80 rev5 en die zou in jouw zetop ook zeker niet misstaan maar als je alleen maar acid wil maken dan moet je voor een 303 gaan natuurlijk.
 
Hoe zit het nu in Ierland, hebben ze daar een beetje leuke gear te koop, nieuw of tweedehands?

In Engeland kan je makkelijk tegen allerlei leuke zooi aanlopen en als je mazzel hebt niet zo duur, maar of dat in Ierland ook zo is weet ik eigenlijk niet!

Hoe staat het met de 909 btw?
 
Hoe zit het nu in Ierland, hebben ze daar een beetje leuke gear te koop, nieuw of tweedehands?
Helaas valt dat hier tegen. Muziek is hier veel meer gericht op bandjes, dus gitaren, drums etc is er ontzettend veel, synths e.d. erg weinig. Tweedehands wordt er hier ook een stuk minder aangeboden. Als ik iets wil hebben kijk ik meestal rond zo vlak voordat ik weer naar NL ga en vaak is het dan ook nog makkelijker te vinden dan hier. Maar goed, ik koop ook niet zo heel erg vaak iets (2x per jaar).

In Engeland wordt er idd veel aangeboden. Kijk maar op ebay.co.uk. Ik ken redelijk wat mensen die spullen via die site kopen, maar toch ben ik er niet zo'n fan van, maar dat moet ieder voor zich weten.

De duitse dozenschuivers zijn overigens wel erg populair hier qua muziekinstrumenten. Scheelt wel ene paar knaken t.o.v. de winkels hier. 8)
 
Ten eerste vind ik het geen goed idee om je volledige set ineens omgooien.

Een studio opbouwen is een organisch proces: je begint met een synth en
leert hem door en door kennen. Vervolgens wikt en weegt je, wat je eerst
nodig hebt om het volgende niveau te bereiken en wat er binnen je budget
beschikbaar is. Enzo gaat het maar verder tot je beland in het GAS.

Naarmate je evolueert zullen ook je prioriteiten veranderen of komt er nieuwe gear uit.
Ik vind het altijd gek als je oude "gear wishlist" terugvind...

De voordelen van deze methode zijn onmiskenbaar:
-Je studio reflecteert de evolutie die je doorgemaakt hebt.
-Je hebt de tijd om je instrumenten helemaal te doorgronden
-Je hebt een evenwichtigere gearlijst met gear uit verschillende "tijdperken".

Ten tweede moeten we wel weten welk muziekgenre je wil maken en
hoe je het liefst werkt. Ook een schatting van je beschikbare budget
(bvb per jaar) is belangrijk.
 
Origineel geplaatst door r.5
Ten eerste vind ik het geen goed idee om je volledige set ineens omgooien.
.

mee eens... iets nieuws kopen is gaaf, veel nieuwe dingen kopen = nog gaver

je krijgt ineens een grote brok nieuwe technologie in je setup wat kan resulteren in weken tot maanden lang daarmee zitten prutsen en geen muziek maken. wat kan resulteren in een setup-depressie die sommige mensen nooit te boven zijn gekomen.

ik ben bijvoorbeeld de laatste jaren steeds digitaler gaan werken omdat de software dingen steeds beter worden en ik geen zin meer had in stemmen, naar de reparateur etc. maar ik mis nu weer iets analoogs (thanx to fjoesz for pointing me out) in mijn setup en ga bedenken wat ik terug erin ga zetten om dat gevoel weer te terug te krijgen.
 
Origineel geplaatst door brmzz
je krijgt ineens een grote brok nieuwe technologie in je setup wat kan resulteren in weken tot maanden lang daarmee zitten prutsen en geen muziek maken. wat kan resulteren in een setup-depressie die sommige mensen nooit te boven zijn gekomen.
Idd

Origineel geplaatst door brmzz
ik ben bijvoorbeeld de laatste jaren steeds digitaler gaan werken ... maar ik mis nu weer iets analoogs...

Dat is een syndroom dat steeds terug blijkt te komen...

Toen de digitale synth pas gelanceerd werd, dumpte iedereen zijn onstabiele analoge synths omdat de digitale toch zo veel beter waren. Al snel werden er nauwelijks nog analoge synths gemaakt (en konden arme technoheads deze synths voor een habbekrats kopen). Na een tijdje ging het enthousiasme voor digitale synths wat liggen en was er terug een enorme vraag naar analoge synths waardoor de prijs vaak als een raket de lucht inschoot.
Leuk voor die arme technoheads die hun koopjes met winst konden verkopen en zo iets beter konden aanschaffen...

Toen de software synths gelanceerd werd, ruilden velen hun digitale synths in voor virtuele, meer tijdelijke synths. Geen probleem want ik heb dankzij hen al enkele leuke koopjes kunnen doen. Nu maar wachten tot ze hun oude troep willen terugkopen... Arme technohead dat ik ben :D
 
'Same here' zoals ze aan de andere kant van het kanaal zeggen.

Heb door de overstap naar softsynths en plugins al aardig wat hardware voor een zacht prijsje over kunnen nemen, dus die trend kan mij niet lang genoeg duren.

Ieder zjin meug, maar vooralsnog vind ik hardware nog altijd lekkerder werken dan puur softwarematig dus ik neem die apparaatje met alle plezier over hoor.
 
Origineel geplaatst door brmzz


je krijgt ineens een grote brok nieuwe technologie in je setup wat kan resulteren in weken tot maanden lang daarmee zitten prutsen en geen muziek maken. wat kan resulteren in een setup-depressie die sommige mensen nooit te boven zijn gekomen.

Als je een beetje van de techniek bent heb je een apparaat toch zo door en al helemaal die oude bakken.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top