Tips voor het opnemen van vocals in Adobe Auditon

dano

Ingeburgerd
Lid sinds
7 juni 2006
Berichten
83
Locatie
Rotterdam
Hoi iedereen,

Mijn nichtje wilt binnenkort een nummer bij mij opnemen, richting de R&B kant, nou is mijn vraag, heeft er iemand tips voor het opnemen van zang in Adobe? Ik ben zelf gewend om rap op te nemen, en dan gebruik ik de volgende opties in adobe: noise reduction, hard limiting, dynamics processing (eigen settings) light reverb, graphic eq, en als laatst het hele gebeuren normalizen tot 80% of iets. Heeft er iemand toevallig wat tips voor me? En ik zou ook wel willen weten, hoe je het effect krijgt van meerdere stemmen voor een chorus, nog een keer inzingen of de functie gebruiken met chorus effects in adobe (volgens mij was er zo'n functie, maar dat klonk niet echt lekker)

Ik gebruik trouwens de mxl2006 mic met de us-122l externe geluidskaart.


Groet,

Dano
 
je kan het ook nog een s 2 x opnieuw inzingen en dan 1 keer op links en 1 x op rechts pannen. en die een gewoon in het midden laten staan.
 
oej was welle auwe topic :p bijna 1 jaar oud :P
 
whehe :P

maarjah ik vind het mooi laten klinken in de mix ook heel moeilijk. ik had laats ook een topic hier over geopend. de mensen hier kwamen et tips om er een delay e.d op te zetten. dit heb ik gedaan maar het klinkt nog steeds niet goed in de mix. ook EQ en ivm met de gitaren helpt niet. ik denk det het waarschijnlijk een waardeloze mic was waar ze mee hebben opgenomen. ik zal vnaaf eens een snippet posten (is wel heavy:duivels:) en mischien dat medeforomers me zo beter kunnenhelpen :D
 
Back
Top