Onboard midi poort werkt blijkbaar niet!

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.692
Locatie
Gent - België
Hallo iederen,

Ik heb een SIS moederbord met de 740 chipset. Dit is een moederbord met onboard grafisch kaart en geluidskaart (supports 266Mhz DDR,...). Het probleem met dit moederbord is dat ik er maar niet in slaag om via mijn fatar49 midi keyboard data te verzenden. Het keyboard en kabels werken trouwens perfect want deze werden vorige week getest bij een vriend waarbij alles perfect functioneerde (deze heeft wel een geluidskaart; dus niet onboard).
Ik test de werking voorlopig in fruityloops of reason maar in beide programma's werkt het niet. Alle instellingen zijn al geprobeerd, enz en toch lukt het maar niet.
Wie weet raad?,
Ik werk met WIN Xp en midi staat enable in de bios (poort op 300) en in de instellingen voor midi staat het gebruiken van midi aan bij de joystickpoort, dus das ook al in orde! Tenslotte staat bij midi playback het default device op MPU-401 (configuratiescherm > instellingen van geluid > Tabblad AUDIO).
Help mij a.u.b, dit zou gewoon moeten werken.
 
Ook al geprobeerd zonder succes welliswaar. Ik zal me denk ik een nieuwe geluidskaart gaan aanschaffen volgend weekend. Hoewel ik het spijtig vind want de gamepoort zou nu eenmaal moeten werken en midi data ontvangen. Als iemand nog een idéé heeft aan wat het kan liggen zou ik het graag horen,

ciao
 
Origineel geplaatst door Steve303
Ook al geprobeerd zonder succes welliswaar. Ik zal me denk ik een nieuwe geluidskaart gaan aanschaffen volgend weekend. Hoewel ik het spijtig vind want de gamepoort zou nu eenmaal moeten werken en midi data ontvangen. Als iemand nog een idéé heeft aan wat het kan liggen zou ik het graag horen,

ciao

zit je midi port om een bracket of echt aan het moderbord vast. als het eerste het geval is dan heb je kans dat het connectortje daar voor niet is aangesloten.
 
Standaard staat de midi poort toch op 330? Misschien dat het helpt, als je rotte drivers hebt slikken die meestal alleen default instellingen. Kijk anders ook even of je een IRQ bij die poort hebt. Zonder IRQ werkt midi in meestal niet (goed).

En kijk ook even naar een nieuwe BIOS van het moederbord zou ik zeggen.
 
Tja, die *&^#$%$ Sis chipset. Begin es met de laatste bios drivers te downloaden. Werkte bij mij ook (k7-serie moederboard). Succes!
 
hmmm, ik miste in deze thread wel het stukje over het uitschakelen van de joystick toepassing.
Heb het probleem ook gehad en moest toen joystick-toepassing helemaal uitzetten omdat ik die poort voor midi wilde gebruiken, maar goed het werkt! niet meer aankomen..:biertje:
 
Back
Top