MPU-401 werkt niet ?

enzoronald

Nieuwkomer
Lid sinds
26 februari 2004
Berichten
2
Hey iedereen,

Ik hoop dat het goeie forum is waar ik in post..is namelijk de eerste keer hier
Daarnaast begin ik net met het hele midi gebeuren, maar je moet het toch ergens leren he

net even alles gekocht waardoor ik men keyboard op men laptop kan aansluiten :

-standaard midikabel (2 dim + gameport plug)
-usb to gameport adapter van Sitecom

Eerst die sitecom adapter er in geplugged, geeft wel een ! in device manager, maar lijkt het gewoon te doen (joystick doet het gewoon erop).
Toen heb ik die Microsoft MPU-401 driver geinstalleerd, die standaard in windows zit. Moest opnieuw opstarten en toen gaf ie aan dat IRQ 9 al bezet was. Ik heb dus die MPU-401 op IRQ 10 gezet en opnieuw opgestart.
Nu krijg ik bij de MPU-401 de foutmelding : device can not start (code 10), maar voor de rest geen conflicten meer.

Waar kan dit door komen ? Ligt het toch aan die gameport ? Of heb ik geen wavetable geluidskaart (Soundmax Integrated Digital Audio) Moet die MPU-401 persee op IRQ 9 zitten ? of is er misschien iets anders aan de hand ? Mocht hij persee op IRQ 9 zitten, hoe maak ik dat IRQ vrij, want op dit moment zegt ie bij IRQ 9 : not available. Daarbij heb ik men bios bekeken, en daar heb ik verder geen IRQ instellingen (Compaq EVO N160).

Alvast bedankt voor iedereen die me iig de goeie richting in kan sturen
 
lijkt me wel want mijn eigen geluidskaarts is ook onboard en heeft ook midi, en dat kan ik ook selecteren.
 
Back
Top