[Trance] Nieuwe track gemaakt - Plz comment

Wat heb je met het geluid gedaan joh! Klinkt niet bepaald lekker. Je kunt echt wel betere mixen maken, ik heb ze gehoord. :)

Het nummer is wel erg in de stijl. Lekkere melodietjes met mooie tegenmelodieen. De drums lijken er wat iel bij. Vind het in ieder geval knap gemaakt.
 
T'is niet makkelijk, ik weet het. Helemaal als je met Reason aan de slag gaat. Soms een beetje goochelen met mogelijkheden.

Je gebruikt de reason compressor op je kick of niet?
Je kunt die kick ook lagen. Ook al wil je hem niet zo breed hebben hij mag best wat meer knallen. Desnoods dat je per aparte kick aparte compressie toepast. Hem lagen met een sinusgolf kan ook dan krijg je hem voller en ronder. Kun je evt met EQ'ing wat weg/bijdraaien. Geheel naar eigen smaak dat wel dan.
En die bas lagen of er chorus bij mixen kan hem ook wat voller maken. En evt compressie erbij om hem wat meer in de mix te zetten.

The Duel en Revered infinity vind ik dat daar die drums en bas redelijk goed gemixed zijn. Misschien dat je die of andere favoriete nummers eens erbij moet pakken om te vergelijken.

Of wil je een mooie brede galm dan kun je ook 2x delay voor een galm zetten en L en R apart een andere delaytijd instellen (niet te verschillend) zodat je een ruimtelijk effect krijgt. Of een hele lichte flanger erover bij strings en leads.
 
Ik gebruik nu voornamelijk cubase plugins voor effecten, ik link alles door vanuit Reason. Op de bassline en synths zit al een stereo delay. Er zit compressie op de drums en nog lichte compressie over de eindmix.

Dat met dat lagen snap ik niet helemaal :P Heb je anders ICQ of MSN ofzo; dat praat wat makkelijker

msn@wouterw.tmfweb.nl
ICQ: 2273117
 
Laatst gewijzigd:
jammer toch altijd dat ze hem weghalen als er kritiek geleverd wordt.. hoe kan ik nu luisteren en ook leren?? zucht...
 
Denk dattie hem aan't remixen is.
Geeft ook al geen antwoord op ICQ.

Mja, tis ook best wel laat nu. :)
 
had een iets nieuwe versie ge-upload met de clap iets zachter.. viel me op met koptelefoon; zat foutje in bestandsnaam

Link doet het weer


Fuse: oops typo gemaakt in bericht

m'n icq is 2273117 :)
 
K*t, heb ik dat. Zat ik kleine meisjes lastig te vallen. :)
 
Die kick bevalt me eigenlijk niet zo..beetje te hoog gepitched naar mijn smaak en hij past er dus niet echt bij... verder wel goed nummer,,
 
Ik vind dat er teveel galm(reverb) op de kick (en een paar andere instrumenten) zit; maar voornamelijk de kick moet je even veranderen.
Nu lijkt het net of het een live-opname is op een megaparty vanuit het publiek... Teveel galm is ook niet goed :(
Verder klinkt prima :)
 
Zalig nummer. Alleen met reason? mmm, chique.

En die kick?
Hij is zodat hij is en iemand anders maakt er misschien een andere bij dit nummer in zen hoofd, maar hij past er zeker bij qua karakter, alleen een beetje meer attack erin miss., maar dat is goesting.
 
hoi,

ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik vind de bassdrum een beetje te zompig klinken, hij dreunt zo door. voor de rest vind ik de leads er erg clean en helder uitkomen.
 
mij viel in het begin op dat het geluid voornamlijk op links was geconcentreerd en dat er rechts de hele tijd een soort snare vervelend zit te doen

die bassdrum is inderdaad wat whommie
 
die snare in de linker kanaal(of rechts voor de kijkers thuis) stoorde mij ook een beetje.

maargoed, dat is peanuts: Het is verder een prima productie Wouter
 
In de volgende versie is dat geluidje rechts een stuk minder rechts en dus niet meer storend en is de bassdrum wat korter en heeft minder reverb.

Die versie ligt momenteel bij fuse; ik wacht op zijn master voordat ik hem hier post :)
 
Back
Top