Welke 24kanaals mixer?

De GS-3000 heeft geen VCA automation, wel mute automation en wel 4 band EQ....maar hoe verhoudt deze zich qua klankt tov de GS3(V)?
 
In ieder geval geen Behringer, Phonic, Samson, Samick of andere rampen, dat alvast gezegd hebbende.

Allen & Heath zit wat betreft klank inderdaad een beetje tussen Soundcraft en Mackie in. Ik vind A&H altijd erg lekker voor rockmuziek en theatergeluid, het zijn wel live tafels maar opzich zijn ze in de studio ook best te gebruiken. De Soundcraft Spirit lijn is over het algemeen een slap aftreksel van the real thing. Dan kun je beter kijken naar een leuke 2e hands Soundcraft Venue of iets dergelijks. Voor de betere pre-amps zul je toch bij (oudere) Soundtracs tafels moeten zijn, hoewel de Soundcraft Ghost ook wel in de richting schijnt te komen. Mackie is een leuke tafel voor funk- en gospelmuziek, the American sound. Yamaha is ook een merk om naar te kijken als je opzoek bent naar een tafel zonder een karateristiek geluid, geschikt voor opnames van klassieke muziek.

En zo zijn er nog veel meer merken en modellen, waarbij de klankeigenschappen binnen een merk ook nog behoorlijk kunnen verschillen.

Als je iemand kent bij een verhuurbedrijf dan is dat ook nog een idee om daar eens wat spullen van de verschillende merken te gaan beluisteren. Neem dan wel even je eigen monitor mee ter referentie. Maar goed, al met al nog niet zo makkelijk om de juiste console te vinden.

Succes
 
Origineel geplaatst door FrankH
In ieder geval geen Behringer, Phonic, Samson, Samick of andere rampen, dat alvast gezegd hebbende.

Allen & Heath zit wat betreft klank inderdaad een beetje tussen Soundcraft en Mackie in. Ik vind A&H altijd erg lekker voor rockmuziek en theatergeluid, het zijn wel live tafels maar opzich zijn ze in de studio ook best te gebruiken. De Soundcraft Spirit lijn is over het algemeen een slap aftreksel van the real thing. Dan kun je beter kijken naar een leuke 2e hands Soundcraft Venue of iets dergelijks. Voor de betere pre-amps zul je toch bij (oudere) Soundtracs tafels moeten zijn, hoewel de Soundcraft Ghost ook wel in de richting schijnt te komen. Mackie is een leuke tafel voor funk- en gospelmuziek, the American sound. Yamaha is ook een merk om naar te kijken als je opzoek bent naar een tafel zonder een karateristiek geluid, geschikt voor opnames van klassieke muziek.

Pre-amps interesseren me niet zo veel, als ik mijn stem ga opnemen dan gaat het niet echt om de kwaliteit van mijn vocale performance, maar meer iets wat ogenblikkelijk door drie vocoders en een talkbox heen gaat om mijn verschrikkelijke Nederlandse accent te maskeren ;) Soundcraft Spirit heb ik nu, en ik mag niet klagen voor wat het kost.

Yamaha is een beetje een grote onbekende, het doet me een beetje denken aan die Sony mixer die Mono laatst verkocht, niks over te vinden, maar wel een hele mooie uitgebreide broadcasting mixer qua specs. Ik zie ze 2e hands ook nooit voorbij komen om heel eerlijk te zijn.

Ik maak electro en techno, en gebruik een mix van hardware en software (best of both worlds), maar ik ben dus niet op zoek naar een mixer die mijn steriele software mix moet gaan oppoetsen.

Origineel geplaatst door FrankH
En zo zijn er nog veel meer merken en modellen, waarbij de klankeigenschappen binnen een merk ook nog behoorlijk kunnen verschillen.

Als je iemand kent bij een verhuurbedrijf dan is dat ook nog een idee om daar eens wat spullen van de verschillende merken te gaan beluisteren. Neem dan wel even je eigen monitor mee ter referentie. Maar goed, al met al nog niet zo makkelijk om de juiste console te vinden.

Succes

Dat zou inderdaad handig zijn, maar goed, die ken ik niet :(
 
Ga voor de grap toch maar eens naar wat analoog Yamaha tafels kijken, dat zou best wel eens kunnen passen.
 
Moet het persé analoog zijn of is dat als vanzelfsprekend?
 
Origineel geplaatst door fuse
Moet het persé analoog zijn of is dat als vanzelfsprekend?

Ja, digitaal mixen doe ik dan liever meteen op een PC.
 
Dus je gebruikt ook alleen maar VST's ipv VA's? ;)
 
Ik heb nog een 02R staan inclusief ADAT kaarten, tegenwoordig mix ik graag analoog af omdat het gewoon veel beter klinkt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dus je gebruikt ook alleen maar VST's ipv VA's? ;)

Dat klopt!

Al sluit ik niet uit dat er ooit nog een Nord Lead of zoiets dergelijks gaat komen om toch die eerste rauwere VA sound te bewaren voor de toekomst. Volgens mij wordt dat de AKAI S-950 van 2017 ;)
 
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
Aangezien het weer de NTOSD is, en ik weer een beetje aan het rondkijken ben, trap ik deze weer eens omhoog.

Sinds een jaar ben ik wat anders muziek gaan maken, en ik heb buiten de eisen die ik al eerder genoemd heb aan minstens vijf sends en uitgebreide groepfunctionaliteiten. Ik weet dat er een D&R bestaat waarbij ieder kanaal ook weer een groupchannel kan worden, zijn er meer van dat soort tafels of is dat een uitzondering en kan ik beter zoeken naar een tafel met veel groupchannels?
 
Back
Top