bbd delays ,..welke zijn dr DRAAD

Origineel geplaatst door Kraan
Ow ja, deze is mijn persoonlijke lieveling. Klinkt te gek, en kan ook heel lekker over zijn nek gaan. Maar ik heb geen flauw idee of dit nu een BBD of een ander analoog delaysysteem is. Welke andere analoge delaysystemen zijn er eigenlijk? (Behalve de tapes natuurlijk)

de knoppen van de echo zijn de zelfde ...byna zeker dan van de roland system 100 ,.modl 101/102
ook dat schuine zijkantje ,..
pijltje
niet dat t wat uitmaakt ,..blijft onde deknop gewoon een PEARL ,..vet ok dus
eg ook zoon grote onbekende ,..qa producten ,..wat hebben pearl eigen lijk gemaak ,..drumstellen jaaaen ?
de syncudssion trigger anloog synthje
en pearl ,..pedalen waarschynlijk welke ,..

oja brillen ,..goeie aktie

nee mooi pedaltje ,..KRAAN!:engel: *D
 
ik heb deze net gekocht, vond m wel prijzig, maar niet zo duur als een mf104. (maar die heeft dan weer cv in voor delay tijd en repeat en zo, voor de betere sequencer gestuurde jengeleffecten. misschien moet ik daar toch weer 's aan.)

hij zat netjes in het originele japanse doosje, met boekje en zo. en de afzender was sakamoto, misschien wel de neef van.... dat zou helemaal mooi zijn.

maar goed, waar het om gaat, hij klinkt lekker!
 

Attachments

  • ad900.jpg
    ad900.jpg
    82,1 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door Leo
ik heb deze net gekocht, vond m wel prijzig, maar niet zo duur als een mf104. (maar die heeft dan weer cv in voor delay tijd en repeat en zo, voor de betere sequencer gestuurde jengeleffecten. misschien moet ik daar toch weer 's aan.)

hij zat netjes in het originele japanse doosje, met boekje en zo. en de afzender was sakamoto, misschien wel de neef van.... dat zou helemaal mooi zijn.

maar goed, waar het om gaat, hij klinkt lekker!


bbd weetik niet?
maxon heeft xact dezelfde spullen as ibanez ...ist nou andersom
iemand duidelijkheid hierin ,..want maxon gaaaat ook al jaren mee is dat de amerikaaanse ,arkt ibanez de eu...???
allemaal dezelde products qa pedals
:halleluja
 
Origineel geplaatst door Leo
hij is toch wel bbd? ik dacht het wel.

Dat is wel voor 99% zeker ja.

Ziet er mooi uit Leo, deze kende ik nog niet.

Ja, die Moogerfooger delay lijkt mij ook wel heel interessant. Heeft een langere delaytijd dan de vaak voorkomende 300 ms volgens mij en ook een soort van loop-circuit, waarbij je de feedback door een extern apparaat kan laten lopen. Vanwege die twee eigenschappen zou het best kunnen dat ik ooit nog eens ga voor die delay, maar ze zijn volgens mij wel aan de prijs. Weet jij misschien wat je er normaal voor betaalt?

Dat de delay tijd ook voltage controlled is doet me dan weer wat minder; vraag me eigenlijk af wanneer je dat gebruikt. Met feedback is het dan wel weer handig natuurlijk :)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Dat is wel voor 99% zeker ja.

Ziet er mooi uit Leo, deze kende ik nog niet.

Ja, die Moogerfooger delay lijkt mij ook wel heel interessant. Heeft een langere delaytijd dan de vaak voorkomende 300 ms volgens mij en ook een soort van loop-circuit, waarbij je de feedback door een extern apparaat kan laten lopen. Vanwege die twee eigenschappen zou het best kunnen dat ik ooit nog eens ga voor die delay, maar ze zijn volgens mij wel aan de prijs. Weet jij misschien wat je er normaal voor betaalt?

Dat de delay tijd ook voltage controlled is doet me dan weer wat minder; vraag me eigenlijk af wanneer je dat gebruikt. Met feedback is het dan wel weer handig natuurlijk :)


jaa dat time controllen met cv ,..das een eg klusje voor de alles wetert met een dikke doefer modulaire case
zal vast wel kunnen ,..met quantizers en voltage ,..scalers ...???
maar vast met veele onbruikbare results ,...alhoewel
voor fx ok ,..time based sweeps cv controlled met een syncpunt dat steeds weer qa timing ...op tyd komt
fatt ,..ga der maar aan staan! :stupid :{ :Z :gaap:
idd de feedback laten moduleren door external lfo = leul

mn ibanesjes dm /dmdm500/2000 kunne dat soort van ook [geen analoog/bbd] digi wat t nou precis moduliertjaa ?
:halleluja
http://cgi.ebay.de/Moog-MF-104Z-Ana...ryZ41415QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem
wel ergduur deze sofort k. 700.-
ik denk tegen de 450.- moet T ook lukken


aangezien deze er niet by stond pic fooger t
 

Attachments

  • moogmf104z.jpg
    moogmf104z.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 87
nieuw zit die mf104 rond de 625 ongeveer, met een beete goede wil. en misschien dat het in amerika wel goedkoper kan nu, zal haast wel.

gebruikt waren ze altijd erg duur, liep van 700-tot wel 1000 dollar/euro. vanwege het maar 1000 gemaakt want chips waren op verhaal. toen de nieuwe serie toch nog kwam, was die gekte er wel af. ik heb er pas 1 laten lopen voor iets minder dan 500. dat had ik misschien toch moeten doen. ik denk dat 500, of zeg 450 tot 5o0 nog steeds de prijs zal zijn als je hem tegenkomt. zo'n echte oude is misschien toch nog wel leuker, hoewel (en dat blijkt wel uit de op=op toch maar een nieuwe serie) dat eigenlijk gewoon gelul is!

ik bleef deze week ook nog aan een tweede maxon ad900 hangen. een bod van 4 of 5 dagen voor einde veiling bleek hoog genoeg, toen ik op een morgen opstond.
het zei me eerlijk gezegd allemaal helemaal niks, maar deze maxon werd itt andere maxon analoge delays niet meer gemaakt en zou de leukste zijn, dus mar 's proberen. ik heb ook nog een ibanez floorboardje gekocht, zeg maar 3 pedalen aan elkaar. er staat ook zoiets op marktplaats, compressor/tubescreamer/chorus, maar ik heb een net iets andere, met compressor/analoge delay/chorus. ben ik ook wel benieuwd naar.
 
die nep tubescreamerts ,..ts 808/909 van dat merk die die zelf ouw kits makt ,..zouden ze dar geen bd delaylits van hebben,...want een beetje org tubscreamer [klinkt eg goed voor een distortion ]die nof gauw 130.- a250 eu
onder honderd zie je ze eg nie
en raar dat er zoon prijs schommeling in zit 1

want op de mp hier [niet hier ] de markt plaats
advert zoon ventje met de upgrade ,..betere frequencie respons enso ,..das wel schynt de betere chip voor de ts

off topic
bbd zelf bouw die eatin had gemaakt ook leuk want m,,ff checken hij had er ook cv inputs op en ,..50 eu ,..ongeveer gemaakt 5reken uit je wints

ik hoor leo al knarsen ,..dat staat toch niert naast mn sonic+6en dan ipv een m fooger een home brew castje nou ik lustr er wel twee van die home made brew bbd delays met cv inputs ,..
een regelwerk erby en ik heb time based delays ...ala die mega lexi time machinez
nee
iig zijn dat wel opties ,..ipv 500 payen ,.= ook moog stukje case fooger rest van de bbd delays ,..moetjes kijken allemal "cracky "racks ...of table top plastic dingen
komt natuurlijk t komt uit tydperk vd digi fx 12 bits enso wat op kwam ,..dan was die techniek weer niet aan dure casses onderworpen ,.


mag k trouwens vragen wat een eg ouderwetse ad 900 ibanez doet op ebay leo ,..
ben wel benieuwd ts weet ik ongeveer wel ....t schommelt
maar de delays blijven volgemns mij 100+ hangen zijn ze blijkbaar wel waard
invertsment benjet zat hopla je meier terug !
:okdan:
 
Laatst gewijzigd:
bca 303
heeft nu tekoop bv [off topic]moogerfoogers mf-102 / mf-103
Moog Moogerfooger MF-102 Ringmodulator - € 200,-
Moog Moogerfooger MF-103 12-stage Phaser - € 250

waarom zijn die de helft ,...qa centjes dan de dekay = dat nieuw ook soo ?

:confused:
 
Origineel geplaatst door R-ond
jaa dat time controllen met cv ,..das een eg klusje voor de alles wetert met een dikke doefer modulaire case
zal vast wel kunnen ,..met quantizers en voltage ,..scalers ...???


Het controllen zelf is het probleem niet zo, met een kleine (semi)modular is dat natuurlijk een koud kunstje. Ik zie echter niet 123 welke nuttige toepassingen er nou kunnen zijn voor een steeds veranderende delay tijd.

En 500 euro voor een delay pedaal, al is het een Moog........nee, dat gaat me denk ik toch net even te ver :)
 
Origineel geplaatst door Leo
ad900
rond de 200 inclusief verzending

oe ,..valt mij tegn ,..
[die ene bbd delay electric sounds post je of wat terug 1st kanook time flies...]
die koste me 50.-
en wat me eg opviel dat t soo sleperig kan klinken as of je een tape tegen houdt met je vingers
had us nog nooit een analog delay gehad ,..
ik denk ipv een moog delay dat je beter een doepfer delay dat nieuwe modelletje in rack kan kopen ook 200.- maatr erg veel mogelijk heden ,...meteen
:luv: weer aan de modulair ,..geen tyd meer voor egte muziq..:engel:
 
als je bv met een maq of regelwerk een synth aanstuurt die door de mf104 gaat en met 2 andere sporen van de sequencer de delay tijd en repeats van de mf104 bewerkt krijg je echt erg goede sequences.

tja, die maxon, ik had geen idee van de prijs, maar heb er een paar gevolgd op ebay, over een paar weken, die allemaal vlot over $200 gingen.
 
Origineel geplaatst door Leo
als je bv met een maq of regelwerk een synth aanstuurt die door de mf104 gaat en met 2 andere sporen van de sequencer de delay tijd en repeats van de mf104 bewerkt krijg je echt erg goede sequences.

tja, die maxon, ik had geen idee van de prijs, maar heb er een paar gevolgd op ebay, over een paar weken, die allemaal vlot over $200 gingen.

In de praktijk kan dit wel interessant zijn, maar zeker als je de delaytijd per step wilt regelen moet de response van de MF104 wel heel snel zijn. Anders krijg je gewoon vreemde overgangen en dus timing problemen.

Voor de feedback is dat allemaal wat minder kritisch denk ik zo.

Maar inderdaad, het per step parameters regelen van analoge bakken is wel een van de coolste dingen die er zijn.....ik werk zelf met een Sequentix P3 en die heeft, naast velocity (die je daar ook voor kunt gebruiken natuurlijk) 4 aux rows voor dit soort doeleinden. Samen met een modular zijn de mogelijkheden eindeloos.

(Nu heb ik me laten vertellen dat je met een Evolver desktop ook al een heel eind komt :o: :stupid ).
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
(Nu heb ik me laten vertellen dat je met een Evolver desktop ook al een heel eind komt :o: :stupid ).

zo kan je elke week een andere oplossing voor hetzelfde probleem verzinnen. de ene keer is de oplossing vintage, dan weer budget, dan weer compact, dan weer va, dan weer nieuw analoog, dan weer een mix, etc et.

ik heb het een paar jaar volgehouden en ook nu nog, terwijl er een kleine setup van leuke oude spulle staat, met de meest simpele interface, dwalen de gedachtn wel eens af naar een mek met machinedrum + perfourmer of zo.

maar eh... hoe beperkter de mogelijkheden van het apparaat, hoe lekkerder de bediening......
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
In de praktijk kan dit wel interessant zijn, maar zeker als je de delaytijd per step wilt regelen moet de response van de MF104 wel heel snel zijn. Anders krijg je gewoon vreemde overgangen en dus timing problemen.

Voor de feedback is dat allemaal wat minder kritisch denk ik zo.

Maar inderdaad, het per step parameters regelen van analoge bakken is wel een van de coolste dingen die er zijn.....ik werk zelf met een Sequentix P3 en die heeft, naast velocity (die je daar ook voor kunt gebruiken natuurlijk) 4 aux rows voor dit soort doeleinden. Samen met een modular zijn de mogelijkheden eindeloos.

(Nu heb ik me laten vertellen dat je met een Evolver desktop ook al een heel eind komt :o: :stupid ).
ik heb een dsi evolver niet eg uitgetest met bv een andere synth eraan ,..maar wat ik weet met de interne synth ,..4osc[ok 2 waves!]...ist goed vertoeven 1 sequence voor de cv/gate ,..2e sequence voor bv waves per step wisselen ,..wel geloofk maar een parameter pstep,..
dus per sequence per step 1 parameter
correctme if

maar bvjou zeqentix is wel veel beter die tot geloof ik 8 parameters per step aan asje een 16 step sequence heb en 8 div parameters laat je veranderen p/step


wordje helemaal gek
maar ik denk dat dat voor de subtiele veranderingen is div ..bv env changes lfo changes
ensens
@ leo oooooh 200 $ dat scheelt weer 20.-:D
eg volgens mij is zoon bbd delay module van doepfer eg ok ,..kijk zulke modules inje rack / met bv die 154 sequener en sequenmcer controller
beetje ri. de q960 van s. com
leuk rackie
niet klank opweeking maar modulatie en timig dingetjes daar zouk graag een rackie voor ehbben

d ebbd draad rules!
:luv: :engel:
 
kzag weers wat slingeren ,..
letop;
jaa ; TEISCO ,..ANALOGE DELAY
trouwens ze maken veel meer dan analoge leuke synthjes...

vd audio franzine site

Delays / Echos Teisco ANALOG DELAY
Teisco SR 450E ANALOG DELAY
Consoles Analogiques Teisco MX-800
Basses Electriques Frettées Teisco TULIPE 69
Combos Guitare Teisco pg-212
Teisco profaitional
Autres Guitares Electriques Solid Body Teisco Del-Rey E-112
Teisco ET-200
Teisco ET440
Teisco GUITARE "TULIPE" 69
Teisco K56 '66 Reissue
Teisco SURF 68'
Guitares Electriques Hollow Body/Semi Hollow Body Teisco LP 2P
Synthés Analogiques Teisco 100f
Teisco 110F
Teisco 60F
Teisco S 60 P
Teisco SX-240
Teisco SX-400
Autres Enceintes de Sono

maar t ging hier over hun delay analog [bbd ofniet?]


Catégorie :Delays / EchosConstructeur :TeiscoDistributeur :N/APrix neuf moyen :N/AArgus :
]
 

Attachments

  • teisco delay.jpg
    teisco delay.jpg
    3,8 KB · Bekeken: 82
STEREOPHONIC ANALOG ECHO 003
Catégorie :Delays / EchosConstructeur :ExpelecDistributeur :N/APrix neuf moyen :N/AArgus : 120 €

geen picture
 
Back
Top