bbd delays ,..welke zijn dr DRAAD

Ik ben in het gellukkige bezit van deze
echo.jpg

Was nog niet genoemd....... Deze is echt stereo 2 input 2 output. Helaas niet afzonderlijk regelbaar maar wel erg leuk 300ms voor de ene kant en 500ms voor de andere kant. Is m'n allereerste delay. Toendertijd (1987 dacht ik) gekocht voor 75 guldentjes. Gaat nooit meer weg. Heel specifiek geluid. Heel fijn feedback schuifpotje.
 
lijkt op de lexi prime time te koop van koedie
ist nie
:smeris:
 
Ik ben sinds kort in het bezit van een Evans AE-205.

Ik heb al aardig wat analoge delays in het goedkope segment gehad, maar dit is toch wel 1 van de beste tot nu toe.

Ik kan er trouwens erg weinig over vinden op internet.

Zijn hier nog meer bezitters/ liefhebbers?

Ik zal binnenkort wat pics maken...
 
ik liep vorig jaar bij toeval tegen een evans ea205 op en was onder de indruk. simpel, maar qua geluid/bijgeluid veel beter dan de dynacords ibanezzen en yamahas die ik eerder had.

ik had liever gezien dat je het niet het goedkope segment had genoemd ;) ik ben erna naarstig opzoek gegaan naar een tweede, voor tape delay simulatie, en kwam uit op een ea205R, met ingebouwde spring reverb, die me toch bijna 300 kostte.

op die zoektocht heb ik ook nog de echopet 100 en 250 geprobeerd, ook verrassend leuk vergeleken met andere delay's uit dezelfde klasse.

bij mij gaan ze eruit, dat dan weer wel, denk ik. pas een transcendent (of powertran??) delay gekocht en dat is nu even de topper voor mij.
heb ook te weinig plek, maar ja, die evans...... misschien sluit ik ze morgen weer eens allebei aan.
 
ik liep vorig jaar bij toeval tegen een evans ea205 op en was onder de indruk. simpel, maar qua geluid/bijgeluid veel beter dan de dynacords ibanezzen en yamahas die ik eerder had.

ik had liever gezien dat je het niet het goedkope segment had genoemd ;) ik ben erna naarstig opzoek gegaan naar een tweede, voor tape delay simulatie, en kwam uit op een ea205R, met ingebouwde spring reverb, die me toch bijna 300 kostte.

op die zoektocht heb ik ook nog de echopet 100 en 250 geprobeerd, ook verrassend leuk vergeleken met andere delay's uit dezelfde klasse.

bij mij gaan ze eruit, dat dan weer wel, denk ik. pas een transcendent (of powertran??) delay gekocht en dat is nu even de topper voor mij.
heb ook te weinig plek, maar ja, die evans...... misschien sluit ik ze morgen weer eens allebei aan.


ach ja goedkope segment is ook maar een relatief begrip;)
Ik heb al heel wat analoge bbd'tjes gehad van o.a. Monacor, evans, soundmaster, phonic enz maar deze steekt er duidelijk boven uit en ziet er bovendien ook een stuk fraaier uit. Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw versie met springreverb. Ik gebruik nu een Boss RX-100 als veergalm, ook best een lekker dingetje.
 
hier in ieder geval een fotootje.
verder zijn er geen grote verschillen in geluid, de gebruikelijke verschillen van het ene analoge apparaat t.o.v. het andere.
dat, plus de spring reverb dan. die is heel behoorlijk. (in de echopet 250 zit ook een spring reverb-je)

maar goed, zoek de verschillen....
 

Attachments

  • DSC04718.jpg
    DSC04718.jpg
    74 KB · Bekeken: 65
vanmiddag een electric sound s-1024 gescoord voor bijna niks. heel erg leuk ding! modulatie, hf-filter.. erg leuk.
is er wat bekend over dat merk? 'made in japan' maar we hebben hier ook een importeur die zo heet, vroeger verwant aan Nederland Muziek toen die nog in Weesp zaten. de merk/type belettering is er ook wat 'anders' op aangebracht dan de functie-belettering..nog net geen opwrijfletters maar wel bijna. volgens mij kom je ze ook alleen maar hier in NL tegen..
 
Kwam er achter dat mijn crappy Radioshack Realistc Electronic Reverb ook een bbd delay is :mexico:

Reverb.jpg
 
Hier nog een evans fan, heb de echopet 250, die Leo al noemde, van Leo. Erg fijne bak, zit nog steed erg te twijfelen of ik die iets luxere ook niet moet nemen....:engel:
 
vanmiddag een electric sound s-1024 gescoord voor bijna niks. heel erg leuk ding! modulatie, hf-filter.. erg leuk.
is er wat bekend over dat merk? 'made in japan' maar we hebben hier ook een importeur die zo heet, vroeger verwant aan Nederland Muziek toen die nog in Weesp zaten. de merk/type belettering is er ook wat 'anders' op aangebracht dan de functie-belettering..nog net geen opwrijfletters maar wel bijna. volgens mij kom je ze ook alleen maar hier in NL tegen..

electric sound 4150 hebk heeeel simple maar is nooit weggegaan vanwege de heerlijk od/ feedback sound egt lkkr dubby fxje only delay

za;ls een plaatje opzoeken
 
Back
Top