bbd delays ,..welke zijn dr DRAAD

Origineel geplaatst door smackos
Die Ken Multi ziet er verdacht veel hetzelfde uit als een Evans Echopet 100 :D

ook t kastje achter de front kleiner dan 19 "?
en een -20/-40 db output en een mic/instr input x 2 ...?
pic mr wolfers
ben benieuwd!

iswell idd een lekker warm teapie achtige soundje als tie gemoduleerd word
hij moet ff ,...denken ...bbd
khad nog nooit en bbd gehad vandaar mn enthousiasme
 
Laatst gewijzigd:
Okee, hier een foto van mijn E1010 :) Ik heb hem steeds los gehad maar toevallig afgelopen weekend heb ik hem toch maar in het rack geschroefd, want voorlopig gaat hij niet weg. Ziet er niet bepaald uit als nieuw maar hij doet het prima 8)
 

Attachments

  • img_1102_2.jpg
    img_1102_2.jpg
    117,7 KB · Bekeken: 79
En hier de AD-80. Superding, klinkt lekker organisch en nog een psychedelisch kleurtje ook :D
 

Attachments

  • img_1090_2.jpg
    img_1090_2.jpg
    70,3 KB · Bekeken: 84
Ik heb al jaaaren een Boss DM2. Dat is echt een pedaal waar goed mee valt te scoren live op het podium. Feedback open en gaan met die banaa.

De AD80 is ook een te gek ding.
Ik heb hem ooit gehad en verkocht omdat hij "te rot" was. Daar heb ik eigenlijk wel een beetje spijt van.
Later heb ik de Ibanez AD9 weten te vinden. Die heb ik nog steeds. Vind ik ook te gek, maar ik neem hem nooit mee naar live dingen want de knoppen zitten andersom t.o.v. de Boss DM2 en daarvan raak ik altijd in de war.
 
korg signal delay.

heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik 'm te ranzig vond klinken (en ruiken: hij rook naar verschaalde asbak)
maar inmiddels mis ik eigenlijk juist die ranzige klank... in combinatie met een noisegate was ie toch wel okee.

ik heb ook nog de alom bekende "realistic reverb" (over ranzig gesproken) , met een paar simpele mods is het echt een
waanzinnige feedback machine. Je hebt 'm tegenwoordig ook als plug-in (ratshack), ongeveer 2x zo duur
als een 2de handse :dubbel:
 

Attachments

  • sd-400.jpg
    sd-400.jpg
    8,1 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik heb al jaaaren een Boss DM2. Dat is echt een pedaal waar goed mee valt te scoren live op het podium. Feedback open en gaan met die banaa.

De AD80 is ook een te gek ding.
Ik heb hem ooit gehad en verkocht omdat hij "te rot" was. Daar heb ik eigenlijk wel een beetje spijt van.
Later heb ik de Ibanez AD9 weten te vinden. Die heb ik nog steeds. Vind ik ook te gek, maar ik neem hem nooit mee naar live dingen want de knoppen zitten andersom t.o.v. de Boss DM2 en daarvan raak ik altijd in de war.

zoon ander mannetje hiero ...:D ; is ook weg van zn dm2
ik was altyd beetje huiverig van pedaaltje s,..ruis / kapot oud adapters ,..lastigmeer cables
[ik d8 meer fx uit een doos is goed NOT]

tot ik een paar goede hoorde
asje net een beetje machines ...ietsje up class equipment krijg dan ,...wilje ook een ok delay/of ok reverb
d8 eerst jaa zoon m one d two moet ik ook ,..das tc
twee keer gehoord ...hmm kill vooral erv...je kan wel vel ..qa programming = toch fyn "as alles precies past"qa timing ...net zundapp hihi yoke
en ik denk asje dat wil ; kunje met een quadraverb/digitech quadf ...die ik nu heb ,...ook je "effecten "zoo programmeren
dat t netter / beter klinkt dan de gemiddelde budget doos ...trust me hebter genoeg ggehad
heb ook drie weken ,..5 jaar terug een m5000 van TC vanwerk thuis gehad,
en alles wat ik ik daar in ok vond ,..de ...neuzel dingetjes kunje een een budget + ala quad digitech/ dp 2 ook erg simuleren ,... reflecties midi ,..zitten dr hier eg mensen avonden te programmen in hun fx doos ?
as iets lekker werkt ,..qa presets met fx zeker ,..werkt T !

maar bv en echte analoge delay

godomme ...ooh laster :D
wist wel tuurlijk dat een band echo dat heeft
tydje watkins gehad ten tyde van mn egte tb
leuk ...
maar er zijn eg bergen pedaaltjes die eg ok zijn ,..


en iid ook erg dure die reeks van pearl d8 ik die iest bredere beetje recht hoek in alle kleuren ,..met ongeveer knobbies ...
allemaal wel ri 250$ enso
maar soo meer veel klank karrakter dan bv weer een lexi mpx100/tc

wil eiegn lijk wel s gaan beginne aan een par zelf bouw projecten ,..want een mod. synth zit in t hoofie nog niet op tafel zeg maar


vriend van heeftie maxon ibanez ts9 nagebouwd kitjes

eg goed spul qa pedal en cheapoo 35.-eu
astie delay pedals zelf bouw oook soo relaxed zijn....4 ik wildr 4

:halleluja
 
de knoppen zitten bij de boss dm2 ook niet altijd hetzelfde: de repeat rate naar rechts is bij mij kortere delays hoewelik er een andere heb gezien waarbij je naar rechts draaide en een langere delaytijd kreeg.

1502 euro gedokt voor die dm2,duur voor een pedaal, maar ik ben er wel tevreden van eigenlijk.

(btw de frequentie knoppen van mijn 2 vco's zitten ook omgekeerd, soms nog wel handig, als je naar elkaar toe draait gaat het geweldig omhoog, van elkar weg omlaag)

en wat betreft de kleur zit je bij bbd delays vaak met paars en roze. ik denk dat het psychedelisch gezien wel klopt.

die moogerfooger delay is anders ook wel goed! je kan daar het geluid analoog blijven loopen, benieuwd hoe dat klinkt.
 
Origineel geplaatst door 2206
de knoppen zitten bij de boss dm2 ook niet altijd hetzelfde: de repeat rate naar rechts is bij mij kortere delays hoewelik er een andere heb gezien waarbij je .

1502 euro gedokt voor die dm2,duur voor een pedaal, maar ik ben er wel tevreden van eigenlijk.

(btw de frequentie knoppen van mijn 2 vco's zitten ook omgekeerd, soms nog wel handig, als je naar elkaar toe draait gaat het geweldig omhoog, van elkar weg omlaag)

en wat betreft de kleur zit je bij bbd delays vaak met paars en roze. ik denk dat het psychedelisch gezien wel klopt.

die moogerfooger delay is anders ook wel goed! je kan daar het geluid analoog blijven loopen, benieuwd hoe dat klinkt.
citaat
naar rechts draaide en een langere delaytijd kreeg

ik denk dat de 2 draden op pot meters omgedraaid gesoldeerd waren [moddus ] dan heb je dat fx
mooger fooger moet goed klinken idd ,..maar toch meeeer cash uitgeven voor een 1 dus fx

ik heb een ibanez dmd 2000 [ digi?]

isdat nou ook een bbd ???
 
Ibanez DM-2000 is een digitale delay, geen BBD delay.

De Ibanez AD-202 is wèl weer een BBD delay / chorus / flanger / doubler, en meteen één van de best klinkende, naar het schijnt.
Ik ben er zelf erg content mee, qua klank niet te vergelijken met een digi-delay, in ieder geval.

ibanez_ad202_delay.gif
 
Tijdje geleden in een vaag winkeltje in Leeuwarden een Nikko ATD1 "Time Delay Synthesizer" (jawel !) gescoord.
Ik moet er nog eens echt mee aan het prutsen maar het lijkt een soort room simulator te wezen. Lijkt me ook een soort BBD toe.

Plaatje
 

Attachments

  • atd1.jpg
    atd1.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 82
nikko van dat afstands besturings merk ,..denkik
leuk jaa op 2nd hands shops/cash converters acgtige shops ,...vindt je nogs wat
veilingen/zwarte markt,...ik moet gauwmaarweers gaan
 
Deze heb ik pas gekocht :) Goedkoper kan het eigenlijk niet want hij kostte me 10 euro (okee, ex verzending that is). Veel meer is dat ding ook niet waard want hij is zeer beperkt in zijn mogelijkheden. Alleen het volume van de delay is in te stellen - geen feedback dus en ook niet eens de delay tijd.

Wat moet ik er dan mee kan je je afvragen......ik vind hem toch wel leuk klinken eigenlijk voor het geld en al zou ik hem maar in 1 track gebruiken dan vind ik het al best. De twee mic inputs zijn trouwens wel een bonus; schroef het volume op en je hebt een fantastische distortion tot je beschikking! En als je wilt is hij ook gewoon stereo te gebruiken want op de achterzijde zitten nog vier "tulp"aansluitingen.

Ach, ik vind het gewoon fun die goedkope dingen :D
 

Attachments

  • img_1268_2.jpg
    img_1268_2.jpg
    50,6 KB · Bekeken: 94
Op deze foto is het onderschrift van de knoppen even beter te zien.

Altai, het klinkt ook zo lekker cheap ass *D

Wat ik me wel afvraag, is waarom er zo duidelijk op moet staan dat hij analoog is. Dit ding komt volgens mij juist uit een tijdperk waarin digitaal zo gehyped werd dus dan verwacht je eerder dat er gewoon "Echo System" op zou staan, en niet meer dan dat.

En oh ja, hij kan ook op een batterij werken maar het VU-metertje reageert gewoon op audio......cool! :D
 

Attachments

  • img_1275_2.jpg
    img_1275_2.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 83
gaan
kijk asje m openschroeft [komt ron[d] weer aan met sn doctor whoehoe kit en schroefdraaier ] ik denk dat elke delay systeem een time instelling heeft,..
ff checken waar t kan zitten

- al zit eer maar zoon klein blauw trimmertje ,...draaien ,..
kijkmaar lol 1 tientje
:dj:
 
Origineel geplaatst door R-ond
gaan
kijk asje m openschroeft [komt ron[d] weer aan met sn doctor whoehoe kit en schroefdraaier ] ik denk dat elke delay systeem een time instelling heeft,..
ff checken waar t kan zitten

- al zit eer maar zoon klein blauw trimmertje ,...draaien ,..
kijkmaar lol 1 tientje
:dj:

Ja, dat idee had ik ook, maar nee dus. Zit wel een trimmertje maar waar dat voor is, geen idee......heb alle standen uitgeprobeerd maar hoorde eigenlijk geen verschil.
 
Origineel geplaatst door Soul C
haast zeker is het dan een weerstandje, die moet je even vinden en vervangen/overbruggen met een potmeter naar keuze.
die trimmer die er zit kun je mischien de bijgeluidjes wegfilteren die kunnen ontstaan zodra je de delay tijd kunt veranderen.

@ soul C. met de vloeistof dia projectors van bovenstaande formers hebben wee tero echo bbd feeesje
intressant man zag afgelopen weekend er een paar op een feesje beat club ,..
was eg ok ...gezich feesje minder !haha
 
Back
Top