pc en een mac ophooken

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.266
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb nu een macbook en een pc met een p4 2.8 ghz. Ik wil graag een aantal plugins blijven gebruiken die niet voor de mac zijn, en ik wil ook gebruik maken van de cpu van 2 computers.

Ik wil dus alle mainsequencing in mn macbook gaan doen, maar ik wil wat vst plugins draaien vanaf mn PC in V-stack of Cubase.
Is het mogelijk om via een network of firewire, alle asio te routen naar mn MAC, zodat ik in mijn mac alle plugins van mn pc afzonderlijk kan uitmixen????


FX teleport is helaas niet voor mac
 
Alleen de audioout?> ik heb dan geen controle over de mixdown van de individuele vsts, dit kan bij zoiets als fx teleport wel.
 
Ben jij nou zo scheel of heb je die post hier over wormhole die ik hier ooit had neergezet nog niet gevonden? :W
 
Origineel geplaatst door fuse
Ben jij nou zo scheel of heb je die post hier over wormhole die ik hier ooit had neergezet nog niet gevonden? :W

Iets vriendelijker mag ook...
 
In de afgelopen interface stond een heel artikel over allemaal programma's die dit voor je kunnen doen. Die is nog wel in de winkel verkrijgbaar. Mooi stukje met functie en prijsvergelijkingen enzo :okdan:
 
Toch leuk dat je de vraag daarmee compleet niet beantwoord 8o)

Wat kwam er naar boven in de interface??? ;)
 
Origineel geplaatst door mikemix
Iets vriendelijker mag ook...

Het was quasi grappig bedoeld en niet onvriendelijk. D'r zit hier niet voor niets een zoek functie op het forum. Blijkbaar is dat teveel moeite.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ben jij nou zo scheel of heb je die post hier over wormhole die ik hier ooit had neergezet nog niet gevonden? :W

Ik kende idd wormhole al, ik was in de veronderstelling dat daar nog geen UB versie was voor mn macbook, maar ik zag net op de plasq website dat de macintell versie onlangs is uitgebracht.

Maar je kan dus hiermee netwerken dus Macintell oSX en een pc?? Ik zie daar toch nergens een duidelijke bevestiging van.
 
die wormhol zou alles moeten kunnen ;) ... maar je kon natuurlijk ook gewoon effe de specs bekijken op hun site .. want fuse voelde het weer goed aan .. maarja je bent ook een luie blanke met feeling voor detroit :D

trouwens ik heb dat teleporten wel ooit eens geprobeert maar 't was niet zo'n succes .. en volgens mij hebben nog niet veel mensen het hier ooit uitgeprobeert als ik de reply's in de wormhole topic nog goed herinner.

Dus laat effe weten ! vooral gigabit en fw400 moet iig beter zijn en ja die crosswired draadjes voor nic's he .. maar dat wist je wel he ;)
 
mLan van computer naar computer werkt niet. spdif of adat wel. Of via een netwerk. Dat kan trouwens wel een firewire netwerk zijn (tenminste ik weet niet of apples ook tcp/ip via een firewer kabel aankunnen).
 
Hum het zal met een netwerkkabel moeten want mn firewirepoort moet ik apparthouden voor de geluidskaart.
 
Origineel geplaatst door MadR
die wormhol zou alles moeten kunnen ;) ... maar je kon natuurlijk ook gewoon effe de specs bekijken op hun site .. want fuse voelde het weer goed aan .. maarja je bent ook een luie blanke met feeling voor detroit :D

Dus laat effe weten ! vooral gigabit en fw400 moet iig beter zijn en ja die crosswired draadjes voor nic's he .. maar dat wist je wel he ;)

man ik heb echt 0 kaas gegeten van netwerken maar het klinkt goed allemaal, hopen dat het werkt en dat ik eindelijk is wat troep af kan maken want daar is het ook niet echt meer van gekomen de laatste half jaar:bekdicht:
 
Origineel geplaatst door MadR
die wormhol zou alles moeten kunnen ;) ... maar je kon natuurlijk ook gewoon effe de specs bekijken op hun site .. want fuse voelde het weer goed aan .. maarja je bent ook een luie blanke met feeling voor detroit :D

trouwens ik heb dat teleporten wel ooit eens geprobeert maar 't was niet zo'n succes .. en volgens mij hebben nog niet veel mensen het hier ooit uitgeprobeert als ik de reply's in de wormhole topic nog goed herinner.

Dus laat effe weten ! vooral gigabit en fw400 moet iig beter zijn en ja die crosswired draadjes voor nic's he .. maar dat wist je wel he ;)

Heb je trouwens een geluidskaart nodig op de slave pc?? Ik kan me voorstellen dat je alleen de asio gebruikt, zodat je met een 20euro soundblasterkaart met asio2 drivers ook zonder audioverlies kan werken.
 
Je moet ff naar de boekwinkel aka akko aka bruna rennen en de laatste interface uit het rek trekken. Daar staat een heel stuk in over het koppelen van meerdere audio pc's in een netwerk. Ze hebben het dan over System Link van Stenberg.

"Je hebt daarbij op elke computer een geluidskaart met digitale ins of outs nodig en Steinberg software zoals Nuendo, Cubase SE, Cubase VST 5.2 of het speciaal voor System link gemaakte V-STACK. Het System Link netwerk loopt niet via een standaard netwerk maar via een digitale audioconnectie tussen de twee of meer computers. V-STACK is redelijk stabiel, is Mac/Windows cross platform. etc etc etc Logic heeft ook zo iets, maar dat is alleen mac - mac"
Quote komt uit de Interface van Jan / Feb 2007

Daarnaast heb je ook nog iets als MusicLab MidiOverLan, zie ook zelfde Interface
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik kende idd wormhole al, ik was in de veronderstelling dat daar nog geen UB versie was voor mn macbook, maar ik zag net op de plasq website dat de macintell versie onlangs is uitgebracht.

Maar je kan dus hiermee netwerken dus Macintell oSX en een pc?? Ik zie daar toch nergens een duidelijke bevestiging van.

Wat Wormhole doet, is alleen de audioconnectie maken. Wormhole verbindt dus een audiolink via het netwerk tussen je beide sequencers op je beide computers..

Om de sequencers te laten syncen (via midi) is er MidiOverLan CP.
 
Back
Top