n modular keys probleempje

Lukast

ruisend lid
Lid sinds
9 april 2004
Berichten
1.050
Locatie
hakkemdetakkem
hej de eerste key doet het niet meer... :(

iemand die dit ook wel eens heeft gehad? of gewoon iemand met een oplossing?

bvd.

Lucas
 
ha lucas
ik heb wel eens een probleem gehad met een nord modular toets. ik heb toen de nord opengemaakt en de toets eruitgehaald, het contact geprobeerd, gewoon met mijn vinger of een potlood en dat werkte gewoon. ik heb toen een zelfde toets uit de andere oktaaf geprobeerd en uiteindelijk heb ik uit het bord waarop de print met toetscontacten zitten een schroefje weggehaald. dat was de oplossing.
maar het zou ook gewoon het contact kunnen zijn, du sje kan beginnen met de nord openschroven (4 x aan de achterkant, de 2 schroeven vooraan in de zijkant en onderop zitten er ook nog 1 of 2 (je ziet het aan het formaat schroef, welke eruit moeten.
dan de nord openklappen, het veertje eruit wippen van de betreffende toets en de toets eruit tillen, dan met je vinger of een potlood het contactje proberen.
als dat niet makkelijk gaat, geen geluid of haperend, dan moeten er nog wat toetsen uit om een stuk rubberstrip eruit te halen en met een wattenstaaf met alcohol het printje onder de toets, de contactjes, dus, schoon te maken.
succes.
 
Hoi Lucas,

In het uiterste geval kun je ook proberen het hele toetsenbord te vervangen. Heb ik ook gedaan.

Je moet dan een Fatar tp7ba met 'dynamic bubble contacts' hebben, in de 2-octaafs uitvoering uiteraard. Die wordt verkocht door Doepfer als een `Tastatur/Manual 2 Oct. f. MKE' onder de DIY producten. Op de duitse website van Doepfer kun je lezen dat dat inderdaad het juiste toetsenbord is.

Groeten,
Rudi
 
Origineel geplaatst door ellipsoid
Hoi Lucas,

In het uiterste geval kun je ook proberen het hele toetsenbord te vervangen. Heb ik ook gedaan.

Je moet dan een Fatar tp7ba met 'dynamic bubble contacts' hebben, in de 2-octaafs uitvoering uiteraard. Die wordt verkocht door Doepfer als een `Tastatur/Manual 2 Oct. f. MKE' onder de DIY producten. Op de duitse website van Doepfer kun je lezen dat dat inderdaad het juiste toetsenbord is.

Groeten,
Rudi

nou ik ga m dan maar eens los halen :)

dank voor de response
 
Back
Top