[TECHNO-TRACK] DJ_Enrique_-_Beware

Ik heb me er toch maar even aan gewaagd om ernaar te gaan luisteren:

Oh ik wilde al zeggen, in het begin was de kick wel erg dunnetjes, maar later knalt ie er pas goed in.
Nummer wordt rustig opgebouwd. 2 of 3 keer precies dezelfde filtersweep is misschien iets teveel van het goeie. Misschien zijn andere edits iets interessanter voor de variatie.
De drive vind ik trouwens wel lekker met al die shakers en percussie.
Na een tijdje die chords te hebben gehoord had ik wel verwacht dat er nog een extra element in zou komen, maar deze blijft helaas uit.
Die highpass filtersweeps worden soms wel erg dun/zacht bij het uitfilteren. Misschien een idee om er een compressor achter het filter te zetten?
Voor m'n gevoel mag hij trouwens wel 1 of 2 bpm sneller, maar dat is verder heel persoonlijk.Voor de rest vind ik het wel lekker swingen. :)
 
Thanks 4 the comment!

Klopt, in het begin is de bassdrum dun. Dit was wel mijn bedoeling.

De filtersweeps komen inderdaad teveel voor. Hier ga ik nog wat aan doen.
Komt omdat ik Ableton nog maar net gebruik :) Ken de functies nog niet allemaal.

De chords was ik al van plan om hier iets meer mee te doen.

En grappig dat je hoort dat de track 1 a 2 bpm te langzaam is.
Normaal heb ik het staan op 135. Deze is inderdaad op 132 geloof ik :)

Als ik (weer) niet aan iets nieuws begin, zal ik de nieuwe versie weer posten.

Maar zoals al gezegd, bedankt voor de opmerkingen, hier kan ik wat mee.


Ik zou graag nog meer reactie's horen,liefst van mensen die van techno houden.
Hoe klinkt de mix trouwens bij jullie ?
 
Ik zit met het idee dat je track qua percussie voor de helft gebouwd is op de loop die er op 8 sec inkomt (waar combinatie OH en CLAP inzit, + een tegentelse BONGO).

De kick knalt ook niet imo, maar lijkt over een andere kick te liggen, waardoor je soms dat 'de dj die perfect naadloos kan mixen'-kick gevoel krijgt. Misschien liggen er wel 3 kicks over elkaar?

De shakers (en uiteindelijk ook de kick) komen té ver naar voor t.o.v. de rest van de track, wat dat betreft mogen ze wat meer in de mix gedrukt worden, en dan kan die in't algemeen ook iets harder.

Buiten die fifth-chordscombinatie krijg ik er wel een quasi-Ben Simsgevoel bij.
 
He mrt,


Wat je zegt klopt inderdaad allemaal. Ik moet dus gewoon meer energie steken in variatie.
En er liggen idd meerdere kicks op elkaar.

Ik ga met je tips aan de gang. Thanks!

Gr Henri
 
Laatst gewijzigd:
lekkere basis. Ik zou iets eerder beginnen met die akkoorden. Nu blijft de track naar mijn smaak iets te lang alleen maar ritme/drums/percussie. Ook vind ik de kick iets te wollig.
 
Back
Top