Daar staat Windows Vista voor de deur!!

smahs

Stamgast
Lid sinds
20 oktober 2005
Berichten
445
Nog even en hijs is te koop voor elke gewone burger....en muziek friek.
Zou je overstappen naar Vista?Of blijf je bij je XP systeem?

Doel van dit topic?Deel je ervaringen over Vista!
Heb je Vista compatibel drivers gevonden voor een audio gerelateerd produkt?Meld het hier :D

Laat ik maar beginnen.
De Emu 1212M drivers(incl patchmix)werken hier bij mij onder Vista Enterprise edition.
Installeren ging als een zonnetje.
 
Origineel geplaatst door ruudvee
Wat zal de reden zijn dat andere mensen wel upgraden ?
vraag ik me ook af eig:)

ik zou zeggen: zolang xp werkt zoals het moet, gewoon laten staan..
of die vista moet wel een hoop handige extra's bieden (wat voor algemeen gebruik waarschijnlijk wel zo is, maar of je muziekpc er zoveel beter van zal worden weet ik niet)
 
Ik blijf voorlopig ook nog bij xp, ik denk voordat alle muziek gerelateerde software en drivers die ik gebruik een beetje "ingeburgerd" zijn in vista, we wel weer een half jaartje verder zijn. Misschien dat sommige software of drivers niet eens meer worden gemaakt voor vista.
Zoiezo denk ik dat het voor mij weinig zin heeft om vista op een p4 3ghz te gooien.
 
Vanwege mijn beroep was ik altijd geneigd om vrij snel over te stappen op nieuwe windows versies. Voor de overstap naar Vista echter zie ik niet zo'n noodzaak. XP draait prima, stabiel en is behoorlijk veilig als je de updates bij houdt.
Vista heeft dusdanige hardware eisen (minimale hardware eisen neem ik niet serieus) om het soepel te draaien, dat ik deze keer een tijdje wacht.
 
Ikzelf heb de overstap gemaakt omdat ik op het moment weinig gebruik maak van software.

Heb het wel in dualboot draaien....dus XP wacht netjes op de achtergrond.

Toch denk ik dat als ik uit mijn tijdelijke woonfase ben(lees huurhuis)ik toch weer overstap naar XP.
Mijn PC trekt Vista makkelijk maar het gebruiksgemak van XP mis ik toch.
 
Tja, ik ga het natuurlijk wel een keertje proberen.
Ik verwacht dat ik er op m'n werk eerder op zal overschakelen dan op m'n privé / muziek-machine.

In hoeverre het qua muziekmaken door blijven drijven op 'legacy drivers' nodig zal zijn, ben ik wel benieuwd. Voor we bijv. met z'n allen van ASIO overgeschakeld zijn de échte nieuwe audio features van Vista zoals WASAPI... het zal me benieuwen... goeie kans dat het weer een heel circus met 'emulated' of wrapped drivers wordt.
Een wijs man zei ooit "things must get worse before they get better"... ;)
 

Een wijs man zei ooit "things must get worse before they get better"... ;)

Worse was het hier ook nadat ik voor het eerst Vista had geinstalleerd.
Maar nu ik er wat meer vanaf weet heb ik er meer vertrouwen in.
 
Ik draai nu nog Windows 2000, en eigenlijk draait alles wat ik nodig heb er nog onder. Ze hebben me al niet van XP kunnen overtuigen, dus Vista zal ook wel niet lukken.

Waarschijnlijk ga ik alleen een nieuwere Windows-versie installeren op het moment dat er geen drivers meer gemaakt worden voor mijn spullen.
 
het heet niets voor niets Vista :maffia:

onedollar.jpg
 
Volgens dat artikel gaan de grote jongens van "premium content" (zoals Sony, Disney, MGM) de ontwikkeling van hardware bepalen. Het moet dan altijd voldoen aan hun "content-protection requirements". En degene die niet meedoet valt buiten de boot. Hacken van deze (toekomstige) hardware lijkt haast onmogelijk, omdat op zeer diep nivo allerlei barrieres zijn opgeworpen. Zelfs bus-spanningen worden gecontroleerd op onregelmatigheden, want dat kan duiden op een hackaanval.
 
foute boel :stupid

mag dat wel eigenlijk?
ik bedoel, een aantal grote jongens die gaan bepalen wat wij waarvoor mogen gebruiken...

want als ik me goed herinner was microsoft al eens gerechtelijk verplicht geweest om een versie van xp te releasen zonder internet explorer en media player omdat dat voor een monopoliepositie zou zorgen, maar vergeleken met dit stelde dat toch echt niks voor...
kan me toch niet voorstellen dat microsoft en zijn "partners" hier geen problemen mee gaan krijgen dan

als iemand hier nog meer over weet...
 
Ik heb ergens horen waaien dat Vista 1Gig geheugen nodig heeft om op volle kracht te draaien ???
 
Systeemeisen zijn aan de hoge kant ja.

Ik heb er 1 gig inzitten en het draait als een zonnetje.
 
Vista, wat een prut en volgens beta testers erg buggy :erm:


gelukkig is er nog zoiets als OSX :)
 
Back
Top