emu 1820m 2.1 driver hell

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.596
Locatie
amsterdam
Aangezien ik wat problemen het met Audio in GTAIV dacht ik gisteren "even" mijn emu drivers te upgraden naar de laatste 2.1 versie (ik had nog de 1.82 draaien).

Dit blijkt met XP SP3 gewoon onmogelijk te zijn. (althans, mij lukt het niet).

Wat ik doe:
- uninstall oude drivers/patchmix
- reboot
- install drivers, reboot (na het annuleren van nieuwe hw gevonden etc.)
- install patchmix.

Hierna ziet windows, wel een multimedia device maar niet functionerend.
Vervolgens het hele riedeltje herhaald, maar ook nog een registerclean uitgevoerd (wellicht dat er nog oude delen aangesproken werden ofzo).

Als je vervolgens dan via systeem de drivers handmatig wil installeren dan mist hij opeens allemaal bestanden ??!!??

Ook nog de 2.0 drivers geprobeerd (die op mijn muziek xp wel goed draaien echter met sp2). hetzelfde probleem. Uiteindelijk ben ik maar via een systeemherstel teruggegaan (het enige nuttige van microsoft zo'n beetje ;))

Oftewel, volgens mij ... zijn de emu drivers nu niet meer compatibel met sp3.
 
- install drivers, reboot (na het annuleren van nieuwe hw gevonden etc.)

Waarom annuleer je de nieuwe hardware gevonden schermen? Die worden aangeroepen door de E-MU installer. Als je die annuleert gaan de nieuwe drivers er niet op.

Oftewel, volgens mij ... zijn de emu drivers nu niet meer compatibel met sp3.

Ik heb XP SP3 en gebruik 2.1 zonder enig probleem...
 
Waarom annuleer je de nieuwe hardware gevonden schermen? Die worden aangeroepen door de E-MU installer. Als je die annuleert gaan de nieuwe drivers er niet op.
.

Dit zijn de standaard windows nieuwe hardware berichten, als je hiermee verder gaat krijg je de opties automatisch/handmatig. Beide werken niet. Bij oude installaties was dit volgens mij ook niet nodig.
 
Dit zijn de standaard windows nieuwe hardware berichten, als je hiermee verder gaat krijg je de opties automatisch/handmatig. Beide werken niet. Bij oude installaties was dit volgens mij ook niet nodig.

Ok, die. Nee, die heb je inderdaad niet nodig. Ik dacht even dat je de "driver unsigned" schermen bedoelde die uit de install naar boven komen.
 
wat ik zelf hier ook wel een geadviseerd heb is de kaart er helemaal uit te halen etc. Maargoed, dan moet ik drivers ook weer opnieuw installeren in mijn muziek xp. Dan wacht ik wel ff totdat het tijd is om beide xp's opnieuw te installen (ze lopen beide nu te strak daarvoor :))
 
emu drive

emu drive

ik meen dat ik de oude drivers heb laten staan., bij het upgraden. Staat ook niets over in de toelichting.
 
Nee, sinds versie 2 hoef je niet meer eerst te uninstallen, dat moest vroeger inderdaad wel.
 
Nee, sinds versie 2 hoef je niet meer eerst te uninstallen, dat moest vroeger inderdaad wel.

weird. die install package zit dan bijzonder slecht in elkaar als hij kennelijk niet alle benodigde bestanden installeert zonder eerder geinstalleerde drivers. Ik ga het (ben een beetje huiverig nu maargoed) opnieuw proberen.
 
Zover ik weet installeert hij ook kaal (als je 'm nieuw koopt heb je tenslotte niks anders...). Alleen bij de oude drivers (1.0 en 1.1 enzo) was er de verplichting om eerst de oude te uninstallen omdat ie anders met zichtzelf in de knoop kwam. Dat hoeft nu niet meer. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij iets uit een oude install nodig zou hebben.
 
Zover ik weet installeert hij ook kaal (als je 'm nieuw koopt heb je tenslotte niks anders...). Alleen bij de oude drivers (1.0 en 1.1 enzo) was er de verplichting om eerst de oude te uninstallen omdat ie anders met zichtzelf in de knoop kwam. Dat hoeft nu niet meer. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij iets uit een oude install nodig zou hebben.

maar dat is toch bizar? en het probleem speelt zich af met versie 2.1. Versie 2.0 heb ik dus prima draaien op mijn muziek xp.. Het is dat ik niets beters te doen had gisteren (en het weer werkend heb gekregen). Voor een computer leek zou het bijna niet te doen zijn.
 
maar dat is toch bizar?

Waarom is dat bizar? Het is toch juist goed dat een driver gewoon de oude kan overschrijven?

En je hebt niet per ongeluk de 64-bits 2.1 gedownload? Want sinds versie 2.1 is er ook een 64-bits versie.
 
Back
Top