Even voorstellen: Synthmann

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.689
Hallo allemaal,

Ondanks dat ik al een tijdje geregistreerd lid ben en mijn voicegreet al online is wilde ik me hier toch even voorstellen omdat dit toch ook door veel mensen gezien wordt denk ik, toch leuk om even voor te stellen dan.

Ik ben dus synthmann, die dubbel "n" op het eind is geen typo, maar synthman met 1 "n" bestond 6 jaar geleden bij hotmail al dus heb ik er maar synthmann met 2 "n" van gemaakt. Vandaar het ontstaan van mijn alias.

In werkelijkheid ben ik een hobby synthfreak die er ooit hoopt zijn geld mee te kunnen verdienen maar waarschijnlijk zijn leven lang loonslaaf zal blijven in de financiele advieswereld en de synths nog jarenlang zal beroeren voor stressverlichting en voor het genot van een select gezelschap dat mijn geplingplong weet te waarderen.

ik ben bijna 25 jaar en sinds mijn 12e bezig met synths, favo muziek is JM Jarre, he's simply the best. Trance, elektro etc. is ook gaaf maar daar moet je wel de goede nummers eruit pikken.

Mijn eerste synth was een Juno60 en dat is dan ook meteen de enige synth die ik trouw ben gebleven en ook nooit weg zal gaan. Het is nog steeds mijn favoriet en ik ontdek nog steeds nieuwe klankmogelijkheden en manieren om hem notabene steeds vaker als leading instrument te gebruiken, vaak door een Electrix Mo'fx gehaald.

Verder ben ik wat gaan uitbreiden met het een en ander en ben eigenlijk een vintage liefhebber. Maar heb ook jarenlang met plezier een korg X5 rompler gehad, een erg fijne synth en ik wil eigenlijk over een maandje of 6 de sounds wel weer terug hebben maar dan in de modulevorm 05/RW of X5DR.

Hoewel vintageliefhebber heb ik in de loop der tijd veel vintage verkocht die ik bezit heb zoals Moog taurus II, Korg MS20, 3 x een Juno 106, Alpha juno2, DX21 (foute vintage).

Van echt vintage heb ik nu alleen nog mijn juno60 en een MS10 (en de cheesy maar vette Eminent 310 unique).

De 106'en waren gewoon niet vet genoeg, de juno2 niet te proggen, de dx kraakte in het hoog, de ms20 was het gewoon niet en van de taurus heb ik spijt dat ik em heb weggedaan, maar ja, ik kon er toendertijd het dubbele voor vangen als dat ik betaald had, nu waarschijnlijk het drievoudige.

Ik wil niet veel echte vintage meer kopen omdat ik geen zin heb over een tijdje met dure repairs te komen zitten agv ouderdom en slijtage. Ik zet mijn centjes liever in op nieuwe vintage zoals doepfer. Ik heb dit jaar een start gemaakt met een A100 en een Maq16/3.

Ik ga voor sequencing een Emu XL-7 kopen want de muis van de pc ben ik zat en daarna lang sparen voor een "andy", want dat is dan hoop ik de laatste synth die ik zal aanschaffen. Een ijdele hoop waarmee ik toch maar lekker mijn directe omgeving (vriendin, ouders) zoet houd alsof er ooit een einde komt aan mijn synthfreaky expansiedrift. wie kent dit niet?!:confused:

Ik hoop dat jullie nog niet in :z zijn gevallen van dit verhaal en kijk uit naar eventuele reacties op mijn intro en voicegreet.

groetjes van Synthmann
 
nou van harte welkom en veel plezier op het forum !
 
..ik zou die MS20 alleen al gebruiken om externe signalen te bewerken!!
 
aloha!
 
welkom!
 
Welkom!
Leuke doelstelling:

"In werkelijkheid ben ik een hobby synthfreak die er ooit hoopt zijn geld mee te kunnen verdienen maar waarschijnlijk zijn leven lang loonslaaf zal blijven in de financiele advieswereld en de synths nog jarenlang zal beroeren voor stressverlichting en voor het genot van een select gezelschap dat mijn geplingplong weet te waarderen."

Hihi :D
 
Back
Top