HELP: M-AUDIO Firewire audiophile afspeelproblemen op Fujitsu Siemens Laptop.

Okmeister

Do what you wish!
Lid sinds
11 mei 2005
Berichten
36
Locatie
Rotterdam.
Wie kan me helpen:

na een zeer tevreden periode van anderhalf jaar besloot ik wederom een Fujitsu Siemens laptop te kopen (mijn oude laptop is ook een Fujitsu Siemens (AMD Athlon (1,99 GHZ) met 512 MB intern geheugen). De nieuwe met een Intel Centrino (1,7 GHZ) en 1024MB intern geheugen met een lekker breedbeeld.

Maar nu komt het: ik krijg mijn M-AUDIO firewire audiophile niet aan de praat!

-De laptop herkent de M-AUDIO.
-De M-AUDIO heeft verbinding met de laptop.
-De software is goed geinstalleerd en werkt ook.
-Als ik geluid afspeel (midi synth of audio) dan hoor ik een halve seconde goed geluid en daarna KRAK.....en helemaal niets meer.
-Op mijn control panel van mijn M-AUDIO komt audio via mijn mengpaneel wel gewoon binnen (dubbel CD speler).
-Alle drivers en updates zijn geinstalleerd.
-Op de achtergrond draait niets bijzonders (de laptop is bijna leeg).

Ik wordt er helemaal NUTS van. Wie me kan helpen krijgt een SNICKERS.

Groetjes, Remco.
 
helemaal de-installeren..

- Eerst de software & drivers van de AP instaleren, dan laptop UIT zetten en DAN pas de AP aansluiten..
In de beschrijving staat dit bij WARNING

Heb dit zelf ook al ns ongeveer zo gehad en daar lag het dus aan (AP als aangeloten en dan pas drivers en software geinstalleerd)

En op m-audio website staan weer nieuwe drivers! misschien heeft deze driver problemen meet je chipset

groeten Han
 
Bedankt, maar dit heb ik al een aantal keer op deze manier gedaan.....

De laatste nieuwe drivers heb ik ook...

Ik heb trouwens een Texas Instruments firewireport in de laptop.

Iemand anders? (ga voor de SNICKERS!).

Remco.
 
Heeft je computer de laatste BIOS? Dat wil ook nog wel eens helpen de Firewire prestaties te verbeteren.
 
Oeps....hoe kan ik dat zien? Geen idee.
 
Bij het rebooten van je computer even op f5 of f8 wat was het ook alweer drukken, dan kom je in een setup scherm. Daar kun je wel ergens zien wat de huidige versie is. Dat nummer moet je dan vergelijken met de laatste te downloaden versie op de website van de fabrikant.
 
Ik neem aan dat je win xp draait?
In het verleden (bijv. ook met mijn final scratch via firewire) waren er nogal wat problemen met firewire en windows xp. (audio dropouts e.d.)
Dus even alle updates binnen halen van de windows update site.
 
Origineel geplaatst door Zaaz
Bij het rebooten van je computer even op f5 of f8 wat was het ook alweer drukken, dan kom je in een setup scherm. Daar kun je wel ergens zien wat de huidige versie is. Dat nummer moet je dan vergelijken met de laatste te downloaden versie op de website van de fabrikant.

Hoeft niet, even een bios utility downloaden van de fujitsu site en daarmee kan je dan je bios versie uitlezen en meestal ook meteen de bios flashen via hetzelfde programma.
 
Back
Top