opnemen usb microfoon + wave audio

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
964
Locatie
Hasselt, Limburg, Belgium
Hello,

Ik heb een klein probleem op mijn entertainment pc. Ik wil met mijn microfoon kunnen opnemen en dat wordt in eerste instantie bemoeilijkt door het volgende probleem

- de microfoon ingang van de geluidskaart wordt bezet door surround speakers en als de geluidskaart in surroundmodus staat kan ik die ingang dus niet gebruiken
- de geluidskaart heeft geen "record what you hear" kanaal waar alle kanalen in gemixed worden naar het opname apparaat.

Dus ik had mij zo'n usb headset gekocht die een apparte device driver geeft en dacht dat ik daarmee mijn probleem kon oplossen.

Nu kan ik wel praten in de microfoon maar wat er dan gebeurt is dat ik gen audio in the opname apparaat kan sturen. Bijvoorbeeld, ik wil een kleine tutorial doen met sound forge maar men hoort alleen mijn stem, of wel alleen het geluid maar beiden gaat niet.

Bestaat er geen software die dit kan doorrouten naar mijn "main" geluidskaart ?

Ik heb al eens met virtual audio cable geprobeert maar dat werkt niet echt omdat je alleen maar op device niveau kan kiezen en niet een bepaald aspect van een audiokaart kan doorrouten.
 
Back
Top