Bouw van een Thuisstudio...is(bijna) af.

defaulty

Ingeburgerd
Lid sinds
3 oktober 2005
Berichten
77
Ok...eindelijk....:okdan: Na maanden met hout, gipsplaten, glaswol, structuurverf, laminaat en ja vooral acrylaatkit te hebben geknutseld, is mijn "studio" af.
Tis eigenlijk een soort kamer in kamer constructie geworden.
Heb nog wel een aantal dingen op de "To Do list" staan, maar het grove werk is af.
Ik moet nog wat deuren Isofixen. Nog hier en daar een plintje zetten en nog lucht avoer aanleggen(luchtaanvoer heb ik al) en ojah...er komt nog wat hardware bij...actieve monitors en digitaal mengpaneel.

Is het allemaal de moeite waard geweest...???
- Het heeft iets meer tijd en geld gekost dan verwacht....maar ik heb bereikt wat ik wilde bereiken. Mijn vriendin en dochtertje hebben geen last meer van mij...althans wat geluid betreft.

Hieronder wat Foto's

In den beginne...Let op mijn maat op de achtergrond:
Zolder-0.jpg


Houten frame voor de bouw van de voorzetmuren:
Zolder-1.jpg


Stroom aanleggen voor de halogeenlampies en de opbouw contactdozen:
Zolder-21.jpg


Glaswol erachter en gips ervoor:
Zolder-2.jpg


Nu is het plafond aan de beurt...gelijk lekker energie besparend:eureka:
Zolder-3.jpg


Naden dichtgipsen en vooral geen ventilatiegat vergeten te maken:
Zolder-4.jpg
 
Ventilatierooster ervoor:
Zolder-5.jpg


Laminaat erin (over piepchuim, laminaatondergrond en tapijttegels heen):
Zolder-6.jpg


Nog even wat structuurverfen..tering werk btw...:
Zolder-7.jpg


En inrichten maar:
Zolder-8.jpg


Bijna vergeten...hierendaar van die nopjesplaten voor de acoustiek.
Zolder-9.jpg


Ik wilde voor de kerst.....2005 klaar zijn.......voor de kerst is iig gelukt;)



Greetings van Defaulty
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou je nog wel een keer willen helpen met opstelling van je werkplek en het ophangen van dat noppenschuim op strategische plekken zodat je de reflecties tegenhoud. Waar woon je?
 
Origineel geplaatst door Roel
cool!
kun je wat zeggen over de wandopbouw en de bereikte geluidsvermindering?
:okdan:

voor de muren een houten frame gemaakt...zo'n 8 cm van de muur...daarachter dus 8cm glaswol en afgewerkt met gipsplaten. Voor de gipsplaten van de wanden was ik trouwens maar 10 eurie kwijt. Het waren allemaal beschadigde of gebroken gipsplaten. Die hebben ze regelmatig bij de bouwmarkt op een aparte pallet liggen.
Meeste geld heefd toch wel in het hout gezeten. op de gordingen(dwarsbalken) van het plafond heb ik ook houten latten bevestigd, dezelfde glaswol erachter geplaatsten vervolgens weer afgewerkt met nieuwe gipsplaten.
Goede tip is om die gipsplaten er met een paar man erop te zetten.
Ook heb ik alles hermetisch afgepurred met bouwpur. De deur en de deurtjes van de bergruimte ga ik nog bekleden met Isofix.

Origineel geplaatst door MadThijs
Ik zou je nog wel een keer willen helpen met opstelling van je werkplek en het ophangen van dat noppenschuim op strategische plekken zodat je de reflecties tegenhoud. Waar woon je?

Bedankt voor je aanbod...maaarre mijn vriendin wil nog wat fittness spul hier boven wegzetten....dus ideale opstelling zit er niet in.....:erm: Ik zeg al...mijn doel is bereikt....ik kan de muziek lekker opendraaien zonder dat ze er last van hebben.

Greetings van Defaulty
 
maar hoeveel is de geluidsoverlast verminderd? mijn probleem is niet de geluids sterkte (die is te verwaarlozen ook al staat hij hard) maar juist die lage frequenties (60hz basedrum en basgitaar) die hoor je zo idioot hard door alles heen buiten mijn homestudiootje.

weet iemand of je dit gewoon kunt oplossen met van die absorbtie platen?
 
Origineel geplaatst door michielhemmer
maar hoeveel is de geluidsoverlast verminderd? mijn probleem is niet de geluids sterkte (die is te verwaarlozen ook al staat hij hard) maar juist die lage frequenties (60hz basedrum en basgitaar) die hoor je zo idioot hard door alles heen buiten mijn homestudiootje.

weet iemand of je dit gewoon kunt oplossen met van die absorbtie platen?

nein, die platen ook wel isofor geheten kaatsen het geluid alleen maar af, maar absorberen zo goed als weinig ;) jezal het vooral moeten hebben van een zwevende vloer/muur constructie, ik vind de platen persoonlijk alleen het geluid afdempen( wat erg wollig en warm maakt, iets waar ik persoonlijk niet van hou)
 
thanks...ik lees net een heeel lang topic met goeie info van mischa.....

maar die lage tonen die door trillen in het hele huis kunnen alleen weggehaald worden door een kamer in kamer constructie? ook al staat mijn muziek zacht dan hoor en voel je dus buiten mijn studio nog steeds die lage frequentes

of gaan die ook weg met de tips van mischa..... zoals een constructie op de achterwand of een chunk in de hoeken
 
Back
Top