Digidesign Mbox 2 MINI

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=100&navid=114&itemid=4962

mbox2mini.jpg
 
Cute :) Doet me qua design denken aan die My first Sony dingen.
 
je krijgt er pro tools 7 bij en een deel kwaliteits plugins: bomb factory, Xpand!, ignition pack ( third party lite versies) en de digirack plugins
dit alles voor rond de 300 euro?
geen slechte deal :okdan:
 
Alleen die usb 1.0 aansluiting lijkt mij niks.
Ik zou dan zelf voor de mbox pro gaan,die heeft een firewire aansluiting.
 
2 kanalen stereo i/o bij 24/48khz trekt USB 1.1 met gemak.

De maximale bandbreedte is 12 Mb/s

24 x 48000 = 1.152.000 bits

12.000.000 / 1.152.000 = 10,4 kanalen

Zelfs al had dat ding 24/96 aangekund was het geen probleem geweest 4 kanalen (stereo i/o) past binnen de bandbreedte.

Overigens kiezen ze voor usb 1.1 omdat ze hem dan bus-powered kunnen maken. Bij Firewire kan dat natuurlijk ook, maar dan kunnen alleen mac gebruikers ervan profiteren. USB 2 is dan een beetje onlogisch. De bandbreedte neemt idd toe, maar de stroom die de poort kan leveren is nog teeds hetzelfde als bij 1.1, niet voldoende om van de extra bandbreedte gebruik te maken.

gr,
Marc
 
vraagje

vraagje

Wat is 'ie lief... :luv:

Is het zo dat als ik dit bakje zou kopen speciaal voor de bijgeleverde software (Pro Tools LE) en deze op mijn computer aansluit (in mijn geval fungerend als een soort dongle), ik tevens mijn RME Fireface 800 met Pro Tools kan combineren? Of gaat dat niet werken?
 
Re: vraagje

Re: vraagje

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Is het zo dat als ik dit bakje zou kopen speciaal voor de bijgeleverde software (Pro Tools LE) en deze op mijn computer aansluit (in mijn geval fungerend als een soort dongle), ik tevens mijn RME Fireface 800 met Pro Tools kan combineren? Of gaat dat niet werken?

Jammer, maar die combinatie met je RME kan echt niet. PT werkt enkel en alleen met z'n eigen interfaces. De interface is de dongle.
 
Dus ik kan mijn geluidskaart die ik nu heb met veel ingangen niet daarbij gebruiken in pro tools?

en kan ik die m-box en protools dan op meerdere computers gebruiken? ben namelijk elke dag weer ergens anders om op te nemen..

thanx

Tom van der Vegt
 
Back
Top