Licht bespeelbare stagepiano

Ok dankje.. dan weet ik verder genoeg over de MO. Dan nog even over de synth. Ik ben toch aan het twijfelen over de XA. Hij heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb, en ik zie ook veel positieve reviews, maar ook hoor ik van mensen (o.a. op dit forum) dat ze niet zo tevreden zijn over het apparaat. Wat ik dus nodig heb in de synth:

- goeie realistische, warme sounds (en dan aim ik vooral op orgels, synths, strings, pads, brass etc., maar goeie saxofoon/flute-geluiden e.d. zouden ook fijn zijn voor solo's enzo)
- arpeggio
- sequencer en sampler zou wel handig zijn
- controllers voor cutoff, reverb, attack etc binnen handbereik
- handigheid in gebruik (zowel thuis als op het podium)

Ik was dus aan het denken aan de XA met een Ultimate Keys expensionboard voor goeie orgel- en synth-patches. Is dit een goeie keus? Voor het geval dat iemand een ander voorstel heeft: mijn prijslimiet ligt rond de 1000 euro. Nogmaals: geen problemen met 2dehands spul. Het moet wel niet een te ouwe bak zijn.
 
Welk Stagepiano moet ik kopen? Nee....niet voor mezelf, maar voor een familielid z. inet.
Criteria zijn eenvoudig:
- Realistisch piano geluiden.
- Koptelefoonaansluiting.
- Goed klavier
- 2e handsbeschikbaar
- Vriendelijk geprijst

E.e.a. dient te vervanging van een vast piano maar moet gemakkelijk te lozen zijn als het niets is.
 
Is de RD170 van roland misschien een idee? Heb gehoord dat het een degelijk apparaat is met goeie sounds, en is ook mooi geprijst. 2dehands krijg je hem al vanaf 600 euro. Of anders misschien een van de DGX-serie van yamaha. Zijn wel meer home-keyboards, maar hebben ook een 88-toetsenklavier en goeie sounds.

Verder nog iemand een idee voor mijn synth? (zie boven)
 
Die Yamaha DGX heeft volgens mij geen gewogen klavier, maar een 88 toetsen keyboardklavier. Licht bespeelbaar is die wel, lijkt me, maar waar blijft de dynamiek in je pianospel?

De RD lijkt me wel een goeie keus.
 
Ah, een thread die in de buurt komt van mijn vraag...

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met een keystation????? Een keystation 88es in het bijzonder dan?
Die zint me wel, door de goede prijs, maar is deze controller nog wel een goede, aangezien de nogal lage prijs.
Ik zoek dringend een controller met 88 keys, en er moeten echt niet veel extras aan zitten, gwn midi-out :W .
semi-weighted is ruim voldoende.
 
Back
Top