Soundengine FL Studio 6

Renderen heeft een betere kwaliteit aangezien het geluid niet in realtime hoeft te worden weergegeven. Overigens geld dit niet alleen voor flstudio maar voor alle sequencers. Dit soort discussies heb ik bv ook al minstens tien keer op het Ableton forum voorbij zien komen. Rewiren helpt trouwens wel omdat je dan de mixer van de host gebruikt.
 
nah lekker waardeloos dan, alsof je met oorwarmers zit te mixen, en als je klaar bent met mixen je oorwarmers afdoet.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ja dan is het toch het volume probleem wat al eerder genoemt wordt, geluiden uit de browser van fl worden altijd op die eerder genoemnde 78 procent afgespeelt, ook de sampler tracks en andere tracks staan standaard op 78 procent.

en het knopje van fl op 78 of 100 procent zit volgens mij ook inderdaad meer verschil in dan volume alleen.

dus kickjes in een sampler laden volume knop op 100 procent , en probeer het dan nog eens.

Lekker bullshit verhaal, net alsof een softsampler in Cubase direct 100% output geeft. En dat klinkt ook beter.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Lekker bullshit verhaal, net alsof een softsampler in Cubase direct 100% output geeft. En dat klinkt ook beter.

in fl staat standaard toch echt alles op 78 procent , ook de auto play browser lijst.
 
Origineel geplaatst door plieuw
logarititmic(ofzo t is nog vroeg) panning rule uitzetten in je song options, en tadaa extra db en hetzelfde geluid

Waar vind ik dat precies???
 
Origineel geplaatst door anoniempje
in fl staat standaard toch echt alles op 78 procent , ook de auto play browser lijst.

Ja maar in Cubase staat ook alles op x dB onder 100%. Als je een waveform edit in soundforge, ja dan heb je 100% output. Niet in Cubase.

En toen ik nog softwarematig werkte zorgde ik altijd dat mijn nummer zo hard als mogelijk was zonder te clippen. Ik neem aan dat iedereen dat wel doet. Dus die initiele 78% is bullshit.
 
ik snap niet echt waar je heen wilt, maar een sample die tegen de 0 db loopt, doet dat niet in fl vanwege bovengenoemde redenen, dus daarom is het best wel logisch dat samples uit de sample browser minder punch lijken te hebben.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ja maar in Cubase staat ook alles op x dB onder 100%. Als je een waveform edit in soundforge, ja dan heb je 100% output. Niet in Cubase.

En toen ik nog softwarematig werkte zorgde ik altijd dat mijn nummer zo hard als mogelijk was zonder te clippen. Ik neem aan dat iedereen dat wel doet. Dus die initiele 78% is bullshit.

met alle respect...maar die 78 % klopt wel. Ik heb het de ontwikkelaar van FLS zelf zien vertellen. Volume staat in FL standaard op 78 %. Maar dat verklaard slechts een deel van het verschil in geluidskwaliteit. Mix algoritme is het andere deel.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ik snap niet echt waar je heen wilt, maar een sample die tegen de 0 db loopt, doet dat niet in fl vanwege bovengenoemde redenen, dus daarom is het best wel logisch dat samples uit de sample browser minder punch lijken te hebben.

Ik snap niet wat jij niet snapt, maar in Cubase lopen samples dus ook niet tegen de 0dB aan. Het is een argument van likmevessie wat dat Hobby Computer Club Vlaanderen programmeur loopt te verkondigen.

Je snapt toch ook wel dat als alle samples in Cubase tegen de 0dB aangedrukt komen knallen door de output van Cubase dat bij het eerste het beste geluid wat je er bij zet gelijk begint te distorten? Natuurlijk komen die er ook niet op 0dB uit!
 
volgens mij lullen we compleet langs mekaar heen, ik snap er in elk geval niets meer van :D
 
Volgens mij is er een spraakverwarring:)

De Volumes van de instruments staan in FL standaard op 78%. Zet je die gewoon op 100% dan heb je een gedeelte van het geluidsverschil met andere sequencers gecompenseerd, nl het verschil in volume, hehe. Dan nog blijft er een kwalitatief verschil in geluid, veroorzaakt door de desbetreffende mix algoritmes, die natuurlijk niet dezelfde zijn. En dat die algoritmes verschillen is toch niet zo vreemd?
 
Dat volume verschil mag geen probleem zijn toch ?

Ik zet dingen gewoon zo hard als ik ze wil hebben. Maar als ik tracks render klinken ze nog slechter dan als ik ze afspeel, heeft wel degelijk te maken met de algoritmes in FL, die dus gewoon niet deugen.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Dat volume verschil mag geen probleem zijn toch ?

Ik zet dingen gewoon zo hard als ik ze wil hebben. Maar als ik tracks render klinken ze nog slechter dan als ik ze afspeel, heeft wel degelijk te maken met de algoritmes in FL, die dus gewoon niet deugen.

Dat heeft dan weer te maken met de renderkwaliteit die waarschijnlijk niet al te best staat ingesteld.
(Minstens Sinc Depth 128 )
 
Origineel geplaatst door ricercar
Volgens mij is er een spraakverwarring:)

De Volumes van de instruments staan in FL standaard op 78%. Zet je die gewoon op 100% dan heb je een gedeelte van het geluidsverschil met andere sequencers gecompenseerd, nl het verschil in volume, hehe. Dan nog blijft er een kwalitatief verschil in geluid, veroorzaakt door de desbetreffende mix algoritmes, die natuurlijk niet dezelfde zijn. En dat die algoritmes verschillen is toch niet zo vreemd?

Er is toch een reden dat dat op 78% staat? Clipping lijkt me de meest logische reden. Ik neem aan dat je ook wel wil weten waarom dat zo is als het standaard aan staat en blijkbaar je geluidskwaliteit naar beneden haalt.

Andere pakketten doen dat ook denk ik. Sowieso is 78% al zo'n rare uitdrukking.....zou 78% niet gewoon 0dB zijn bij fruity en 100% +12dB?
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Dat volume verschil mag geen probleem zijn toch ?

Ik zet dingen gewoon zo hard als ik ze wil hebben. Maar als ik tracks render klinken ze nog slechter dan als ik ze afspeel, heeft wel degelijk te maken met de algoritmes in FL, die dus gewoon niet deugen.

Is ook geen probleem...maar het verklaart ten dele een 'verschil' in geluid. Zoals gezegd zorgt mix-alg. voor de rest.

En idd moet je de render kwaliteit zo hoog mogelijk instellen, 32 bit, sinc dept 256 blala..

Zoals eerder gezegd: hier is al best veel over geklaagd en geschreven op allerlei fora dus tja..er om heen werken lijkt me of een andere sequencer kiezen. Maar ik ben ook veel ableton gebruikers tegenkomen met exact dezelfde soort klachten; een verschil in geluid met cubase en logic. Check it out

:D
 
Origineel geplaatst door bootlegger
Hoe kan in fruity in cubase rewiren dan?

Kan toch alleen met Propellerhead software?



Heel simpel Je moet de FL Studio Vsti plugin hebben die trouwens standaard met FL Studio 6 meegezonden wordt. In Cubase selecteer je hem onder Devices\Vst en voila: Je kunt aan de slag met 16 stereo kanalen in Fl Studio en geen gezeik meer over soundverschil.

:biertje: daar drinken we eentje op
 
Origineel geplaatst door bikkel
Er is toch een reden dat dat op 78% staat? Clipping lijkt me de meest logische reden. Ik neem aan dat je ook wel wil weten waarom dat zo is als het standaard aan staat en blijkbaar je geluidskwaliteit naar beneden haalt.

Andere pakketten doen dat ook denk ik. Sowieso is 78% al zo'n rare uitdrukking.....zou 78% niet gewoon 0dB zijn bij fruity en 100% +12dB?
je hebt headroom nodig voor de mix .. zelfde in logic
2 zangers zorgen voor meer db's dan 1 ... tis een optelsom van wat je masterbus kan hebben en das 0 db bij een daw..
analoog werkt trouwens ook zo .. pomp 10 kanalen op elk 0 db naar je masterbus en zie die masterbus ver boven de 0 uitkomen .. alleen bij analoog kan je het permiteren om zo hard uit te sturen :D
 
Origineel geplaatst door bootlegger
Waar vind ik dat precies???


options->project general settings->audio->circular panning law uitvinken. en daar is de 3 db


Je kan zeker even controleren zonder de render functie te gebruiken.....met het diskje in je fl mixer het masterkanaal opnemen. dan renderen op laagste kwaliteit linear dus...... file 1 (van het diskje dus) inverten(omdraaien) en pasten op de gerenderde versie file 2 dus......als je dan niks hoort is het goed, als je zachte ruis hoort is het de dithering die nog aan stond tijdens de render.

kan iemand mij vertellen waarom er een verschil in de mix alglo's zou moeten zitten, het zou toch niets extra moeten doen als optellen? het is immers digitaal gemixed. of denk ik nu verkeerd?

analoog kan je harder uitsturen omdat die vervorming uit een analoge mixer lekker kan klinken, digitaal wordt het ronduit herrie
 
Back
Top