motu 2408v mk3

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.475
Locatie
Roffa
ok ben dus van plan om er eentje te halen. maar heeft iemand praktijk ervaring met latency. hoe draait ie?

vertel me je ervaringen!
 
Heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen ermee! Het is bij deze app. zo dat 'hoe sneller de pc, hoe meer i/o' je kan gebruiken zonder haperingen. De geluidskwaliteit is echt uitstekend. Heb met een p3 450 met 256mb ram 8 inputs kunnen gebruiken zonder problemen en iets van 7 nummers van een band opgenomen. Dat ging erg snel en werkte flexibel. mede dankzij de 8 subgroepen op m'n tafel waar ik alles "verzamelde" om op te nemen. De software die erbij hoort heb ik niet kunnen proberen want die is voor mac :( beetje flauw maar goed. Verder is hij makkelijk in te stellen vanaf de pc en aan het console zelf(stand-alone). De rest heb je waarschijnlijk al aandachtig op de site gelezen.
Vind het wel raar dat ze bij de pci-324 -voor de mkII- geen rekening hebben gehouden met de opkomst van de mkIII. Ik zou dus een compleet core-system moeten aanschaffen ipv een losse mkIII unit. Ook erg flauw :( Let wel goed op waar je hem gaat kopen, er zijn best grote prijsverschillen. Audio Morel in Veenendaal kwam er bij mij als goedkoopste uit. Of jij moet een goedkopere weten natuurlijk....
 
hmm ik dacht dat je de pci er bij krijgt kan je die dingen ook los kopen?(pci kaart/console)
 
Heb er her en der ook al goede verhalen over gehoord/gelezen. Maar zou goed moeten passen bij zo'n UAD-1 of 8 kaart en ideaal bij een digitale mixer.
 
nou het is eigenlijk ter vervanging van me mengtafel zoek dus een interface waarbij ook analoog in opzit voor de synths die ik nog heb. verder blijf ik wel adta gewoon gebruiken om meerdere pc aan elkaar te knoppen.

het enigste punt is de latency. wat is beste prestatie wat hij kan halen mijn rme haalt nu 1.5 milliseconden. kan ik dat ook met een motu voor elkaar krijgen?
 
Ik heb zelf de 24i

Ik heb zelf de 24i

Latency is gewoon goed, niet de meest processor onafhankelijke interface, wel heel heel mooi.

Als het je om analoge inputs/outputs gaat heeft MotU ook een leuk nieuwtje: de 24i/o dat zijn 24 inputs op 24bit en 96khz en nog eens 24 outs op 24/96... allemaal in 1U. der zit dan geen digitale interface op (geen adat en geen spdif) maar het is wel een heeeeeele boel interface. voor 1500 dollar in amerika te koop, dus zal in europa wel voor 2000 weggaan...

Sukses, en met MotU koop je nooit iets rots ;)
ik ben ultra blij me de 24i en de nieuwe zijn alleen maar beter.
 
De latency is ook afhankelijk van je pc-kracht. ik kom echt niet op 1.5 ms als ik 8 inputs tegelijk opneem. zo ergens rond de 50 ms meen ik
 
Lijkt me niet goed Sander02

Heb zelf een PIII-600 met een Wavecenter (adat) kaart en kan 6ms latency 8 kanalen opnemen met een CPU belasting van 30-40%. Bij 3ms gaatie knisperen. :(
 
Back
Top