mijn verhaaltje..

The_Big_P

Ingeburgerd
Lid sinds
7 november 2006
Berichten
32
Locatie
Eindhoven
Heej iedereen!

Ik heet Paul, ben 20 jaar en kom uit Eindhoven (de gekste).. Ik speel 11 jaar piano en ook sinds 1,5 jaar gitaar. Ik ben sinds kort bij een band gegaan waar ik nu 3 maanden muziek mee maak en daar speel ik keys (en ook een klein aantal nummers 3e gitaar). Nu hebben wij met de band zeer goede instrumenten, maar t keyboard is maar goedkoop en t past totaal niet bij de rest van de apparatuur. Nu hebben we met de band besloten om met zn allen voor een nieuw keyboard/stagepiano/synthesizer te kiezen met behulp van het geld dat we met optredens verdienen. Ik weet niet welke van die drie het beste is met de volgende eisen:

- een goed pianogeluid met gewogen toetsen (liefst 88)
- vele andere geluiden (waaronder strings, voices, distortion, verschillende orgels)
- een budget van niet meer dan 800 euro

Ik weet eigenlijk niet of ik dan op de juiste plaats ben voor dit forum, maar ik wil graag met de band meegaan want ik heb echt de smaak van het muziek maken in een band te pakken :)

Ciao!!

8)
 
een knotsgek welkom van dichtbij :biertje:

De vraag welke keys je moet gaan kopen is te persoonlijk om daar een simpel antwoord op te geven. De geluiden en het klavier moeten je bijvoorbeeld maar net liggen.

Een goedkope bak (2e hands) die imo aan je eisen voldoet, is een Roland RS-9. ikzelf gebruik de RS-5 (=hetzelfde, maar dan 5-oktaafs) in m'n bandje. Over het klavier van de RS-9 kan ik je weinig vertellen, omdat ik helemaal niks heb met gewogen toetsen.
M'n RS-5 mag je gerust eens bij me komen testen, maar je laat hem na de (evt. uitgebreide) test wel bij me staan !

houdoe !
 
welcom.gif
 
Back
Top