egosys midi terminal 4140

4140:

4 In / 4 Out, 64 Channel PC Parallel Port MIDI Interface with SMPTE I/O.

Lijkt me simpel om te vertellen of het okee is zonder te zien.

Via de parallel poort wekr MIDI okee. Ik hem tot voor kort met spullen van Opcode gewerkr, ook vie de parallelpoort en dat werkt prima.

Toch is UBS beter, vooral met meerdere midi's in en out. (8 en meer). USB heeft een grotere bandbreede en daardoor iets rapper...

en kost niet meer os minder dan de parallele broertjes en of zusjes.
 
Denk toch dat ik je hier gedeeltelijk moet tegenspreken bam

USB is welliswaar ongeveer 2x zo snel maar de kans dat het meer instabiel is is wel groter. (het is laat dus krijg ik kromme zinnen)
Als je bij USB producten kijkt dan staat er vaak bij dat het met bepaalde USB controllers (al dan niet op het moederbord) wel/niet werkt. Dus past op eer ge begint met het kopen ener USB midi controller. Lijkt me nogal lullig om er te laat achter te komen. En als de persoon in kwestie een ietwat ouder moederbord heeft dan is het vette pech en werkt het maar half.

Dan zou ik liever gewoon een controller scoren die wel werkt en via een parallele poort of seriele (com) poort werkt. Of gewoon bij de winkel in kwestie op proef kopen. (ruilen kan altijd nog als het niet werkt voor jouw binnen 8 dagen of zo)

Trouwens kun je ook midi controllers kopen die weliswaar duurder zijn maar ook meer logica in zich hebben zoals de Emagic AMT of Steinberg serie. Daar word de midi gebuffered in de controller zelf en is de midi dus strakker als bij andere merken midi controllers. Moet je overigens wel Emagic's logic of Steinberg producten gebruiken anders werkt het nl. niet.
 
Back
Top