Stevie wonder op een talk box

Origineel geplaatst door Franz.K.
Nee bikkel je moet helemaal niet kunnen zingen !

Je moet wel begrijpen hoe zang in elkaar steekt wil het zo veel op echt gezang lijken als bij troutman bijvoorbeeld.. Maar je stem komt er helemaal niet bij van pas joh.

Voor zover ik heb begrepen zing je niet echt, maar vorm je wel je mond alsof je zingt. Of is het een compleet andere techniek? Je moet toch gewoon bepaalde toonhoogtes bepalen met je mond / stembanden?

Oh en wat betreft die opmerkingen over gebitsschade: is daar iets tegen te doen of is het gewoon net als de naaldsporen bij Keith Richards iets wat je over moet hebben om een echte rocker te worden?
 
Bikkel:
Ja en nee, je vormt wel je mond en keel alsof je zingt maar je stembanden gebruik je niet zover ik dat weet. Maar dit moet iedereen met een beetje oefening wel makkelijk kunnen, heeft verder niets te maken met beheersing van je stem. Het is nml ook niet zo dat als je goed kan zingen dat je verstaanbaar bent op de talkbox, absoluut niet.

Maar ik heb weinig ervaring verder met talkboxes.
 
Ik weet dat het kut kwaliteit is ja.. maar paar noten met de arp opgenomen.. Door een koptelefoon laten afspelen.. met mijn mond het koptelefoon stukje omsloten zeg maar.. beetje ge blablaat op het goede moment.. en een mic ernaast gehouden.. haha

ik ga dit zoizo perfectioneren.. misschien met oortjes.. Alleen verlies je dan heel veel laag.. tja je kan nu ook niet echt praten omdat het niet in je mond zelf zit enzo..

pffff

na dit is gewoon een probeerseltje dus.. zonder talkbox
 

Attachments

  • talk box.mp3
    72,7 KB · Bekeken: 66
Origineel geplaatst door prosoloist
Ik weet dat het kut kwaliteit is ja.. maar paar noten met de arp opgenomen.. Door een koptelefoon laten afspelen.. met mijn mond het koptelefoon stukje omsloten zeg maar.. beetje ge blablaat op het goede moment.. en een mic ernaast gehouden.. haha

ik ga dit zoizo perfectioneren.. misschien met oortjes.. Alleen verlies je dan heel veel laag.. tja je kan nu ook niet echt praten omdat het niet in je mond zelf zit enzo..

pffff

na dit is gewoon een probeerseltje dus.. zonder talkbox
haha lol, zo kan het dus ook :P
 
hehe

Versie 2..

ik moet alleen die ruis eruit krijgen.. en dan gewoon oevenen..bij deze versie heb ik oortjes gebruikt in plaats van een koptelefoon..

(die dingen helemaal onder gekwijlt)
 

Attachments

  • talk box 2.mp3
    308,2 KB · Bekeken: 60
Ik kan natuurlijk voor 40 euro een 2e hands dan electro kopen.. maar zelf maken is ook zeker vet..

dus ik denk dat ik het mini gitaar versterkertje op baterijen ga gebruiken.. en daar een synth in te prikken.. een koptelefoon oortje in de headphone.. een buisje aan het oortje maken.. (NET ECHT haha) en dan kijken of het werkt..

iemand tips??
 
Origineel geplaatst door prosoloist
Die ruis is btw voornamelijk het ademen door mijn neus..


Jou mic lijkt me eerder het probleem...klinkt echt nergens naar...maar die talkboxshit is wel vet hoor..
 
Ja, een dynamische microfoon is inderdaad aan te raden, maar niet aan te raden is een dhz talkbox, klinkt veel te iel tegenover de real deal.
 
dus ik denk dat ik het mini gitaar versterkertje op baterijen ga gebruiken.. en daar een synth in te prikken.. een koptelefoon oortje in de headphone.. een buisje aan het oortje maken.. (NET ECHT haha) en dan kijken of het werkt..

iemand tips??

Om een talkbox goed te laten werken heb je volgens mij wel meer volume nodig dan uit een headphone kopteleoon oortje komt.
 
Ben ik net achter.. Ik ben nu bezig om een klein gitaar versterkertje (paar watt) het speakertje.. door een trechter in een buisje te krijgen.. moet goed zorgen dat al het geluid door dat buisje gaat komen.. en niet toch ontsnapt..

Tis een probeerseltje.. niks te verliezen
 
Origineel geplaatst door prosoloist
Ben ik net achter.. Ik ben nu bezig om een klein gitaar versterkertje (paar watt) het speakertje.. door een trechter in een buisje te krijgen.. moet goed zorgen dat al het geluid door dat buisje gaat komen.. en niet toch ontsnapt..

Tis een probeerseltje.. niks te verliezen

Pas op voor je tanden he x 3 :D
 
Tot nu toe werkt het.. Maar ik moet een buisje vinden.. en ervoor zorgen dat de speaker niet te veel overlast geeft zeg maar.. dus ik ga nog wat tapen..
 
Maar eh, waar ik wel benieuwd naar ben... waar komen die verhalen vandaan dat het slecht zou zijn voor je tanden?
Er komt toch alleen wat geluid uit zo'n buisje? :confused:

Peter Frampton z'n tanden zien er i.i.g. nog prima uit...

pete5.jpg
 
Origineel geplaatst door Hanz
Maar eh, waar ik wel benieuwd naar ben... waar komen die verhalen vandaan dat het slecht zou zijn voor je tanden?
Er komt toch alleen wat geluid uit zo'n buisje? :confused:

Peter Frampton z'n tanden zien er i.i.g. nog prima uit...

pete5.jpg

Offtopic: ik dacht ff dat ik Gerrit zalm op gitaar zag :D
zalm_en_de_graaf.jpg


Ontopic:

Geluid zijn trillingen, en het is niet zomaar wat(30 meen ik uit me hoofd)_, wat je mond in gaat.
Vullingen kunnen los trillen.
Bovendien moet je de buis ook goed schoonhouden wil je geen infectie krijgen, speeksel genoeg in de pijp.
Daarnaast is het een crime om zo'n ding echt goed te kunnen bespelen, heb er zelf 1 sommige woordjes lukt nog wel, maar het is niet als een vocoder met legato noten waar het stemgeluid ophoud ook de gate is.
De talkbox met legato noten en korte stukjes text is de wang en tanden de gate, en tijdens dat gaten(knijpen) komt de buis flink tegen je gebit aan.
1 vulling kwam er uit na een sessie ,talkbox gaf het zetje, een dropje daarna deed de rest.

En frampton die heeft knaken zat om de boel intact te houden, bovendien heeft hij toch maar 1 hitje met een klein stukje talkbox?


Anyway, geef mij maar the good old vocoder, veel makkelijker.
 
Anyway, geef mij maar the good old vocoder, veel makkelijker.

Eens !

Maar niet puur om de gemaks factor, vooral omdat ik meer dingen door meer dingen wil laten carrieen. Dus niet alleen maar mn mond wil gebruiken maar lekker wil kunnen freaken.
 
Back
Top