Noavtion Remote Automap ervaringen

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.266
Ik heb hier tijdelijk een Novation Zero SL staan en ik heb alles nu aangesloten. Het valt me op dat dat automapping toch niet echt lekker werkt naar mijn smaak. Als ik bijvoorbeeld een plugin open (bass station ofzo) dan verschijnen de functies op de meest beroerde knoppen. Ik had zo bijvoorbeeld de resonantie op een druk toets en de waveform op een pot.

Naar mijn ervaring ben je dan niet zo ineens klaar met dat automappen maar moet je elke keer weer opnieuw toch weer knoppen gaan assignen enzo. Of mis ik iets????
 
automap

automap

Hi ik heb ook een remote SL met 5 oktaven

het keyboard vind ik echt perfect.

Het idee van de automap vind ik ook goed. Wat simpelere synths zoals korg polysix of cubase monologue werken echt volledig perfect. De wat uitgebreidere zoals cs80 gaan al wat lastiger. echt grote synths of pakketten is niet meer te overzien.

alleen heb ik de meest rare software instabiliteiten van gekregen. voorbij versie 1.0 van de novation software doet hij het niet meer met mijn cubase SX3. updaten is zinloos.
FM 7 is zo instabiel dat er niet meer mee te werken valt.

Toch vind ik het bedieningsgemak van mijn digitale studio onnoemelijk veel fijner dan met allen de muis.

cgholland
 
Re: automap

Re: automap

Heb jij dan nooit dat die toewijzing van die knoppen op verkeerde functies van toepassing zijn|?? Zoals bv een druk toets voor de filter en een dataslider voor de wave select???
 
nee, niet meer sinds ik de sl alleen via cubase gebruik..

Alle parameters komen keurig achter elkaar op de schuuifjes

alleen als er bv meer dan 100 parameters in te stellen zijn dan wordt het wat vaag.

in principe werkt het perfect. allen wordt cubase somes instabiel.
 
nou goed ieder zn ding, ik vind het geen relaxt ding die novation,

ik ga maar voor iets anders kijken.
 
Back
Top