Emu Xboard bundles

ik heb er van de week op 1 gespeeld
hij is steviger dan een ESI
jammer dat de modwheel en pitchbend een beetje klein zijn - maar wel lekker
 
...

...

Prima apparaat we hebben de 25. deze werkt enorm goed met emu modules en ook met EMu software...plug and play
 
Ik heb gisteren een x-board 49 bundle aangeschaft. Lekker toetsenbord voor die prijs! de draaiknoppen hebben voor mij ook precies genoeg weerstand en zijn via software aan allerlei controllers toe te wijzen. Ik had via een artikel in keyboard magazine begrepen dat de le software gewoon uitbreidbaar was met de soundsets, dus dan ook met de 3 cd's die meegeleverd worden. Ik heb dat allemaal nog niet kunnen testen, mijn studiootje ligt op het moment uit elkaar, dat hoop ik morgen op te lossen. Ik laat nog wel wat weten.

Johan
 
ik heb hem ook

ik heb hem ook

goed toetsenbord, ik ben erg kritisch met dat soort dingen MAAR...ik heb geen serienummer gekregen voor Ableton en al 4 mails naar EMU gestuurd en ze willen dat ik alles terug stuur om een nieuw pakket te krijgen waar wel de rode kaart in zit:confused:
Daar heb ik geen zin in maar weet dus nu niet wat voor software er verder bij zit:( :( :( :(
 
@vl7:
je kunt in het installatiemenu ook kiezen om ableton niet te installeren, dan kun je de proteus x software wel gewoon draaien (bv onder cubase). Alleen als je ableton zelf wilt installeren heb je die key nodig, anders niet.

Johan
 
uit de handleiding, ik citeer:

blz 20, 3d midi and NRPN mode:

Using the Xboard Control software, any of the 16 Controller Knobs can be configured to run in 3D MIDI mode, or NRPN mode. For more information, see page_50.
 
Laatst gewijzigd:
Re: ik heb hem ook

Re: ik heb hem ook

Origineel geplaatst door VL7
goed toetsenbord, ik ben erg kritisch met dat soort dingen MAAR...ik heb geen serienummer gekregen voor Ableton en al 4 mails naar EMU gestuurd en ze willen dat ik alles terug stuur om een nieuw pakket te krijgen waar wel de rode kaart in zit:confused:
Daar heb ik geen zin in maar weet dus nu niet wat voor software er verder bij zit:( :( :( :(
Belachelijk van EMU.

Ik heb een Xboard25 en ontzettend veel plezier al van gehad!
 
In de manual staat helemaal niets over sysex dus waarschijnlijk geen sysex met de xboards. Ik heb vreemd genoeg wel op een website gelezen dat de volume slider sysex uitstuurt en geen cc7?!?! Vreemd!!

Is het iemand gelukt om sysex te versturen met een xboard?
 
Origineel geplaatst door dsil
Toch maar een gekocht (2ehands), maar er zat geen rorde kaart bij die hierboven wordt genoemt.

Betekend dat dat ik Live nu niet kan registreren en gebruiken??

Dan moet ik even contact opnemen met de verkoper.
inderdaad
op die rode kaart staan je serial nummers van de bijgeleverde programmas
 
Die software pakketten zijn volledig? Dus geen Lite versies bijvoorbeeld?
If so dan ga ik de 25 bestellen. Alhoewel ik ook wel benieuwd ben of die Sysex kan versturen..
 
Ableton is inderdaad een lite versie. de proteus x is min of meer een sampleplayer variant van de emulator x software dacht ik.
 
Ah ok bedankt, dat maakt het voor mij iets minder interessant.
Een controller heb ik al in de vorm van een BCR2000 en kwa klein klavier in de vorm van de Bass Station.
De XBoard 25 zou een vervanger kunnen worden voor deze 2.. Toch eerst maar eens wat meer lezen erover.
De prijs is prima iig!
 
Heb de E_MU Xboard vrij snel gekocht, net als de 1212m en ze bevallen mij zeer goed. Echter als ik dan lees dat je nu gratis Mo'Phatt X, Planet Earth X and Protean Drums X erbij krijgt....dan doet dat wel een beetje pijn....ben toch ook een trouwe klant :-) Ik zou deze iig graag willen hebben, maar dan kan ik nog eens €150 neer tellen, dan kan je nog beter een remote 25x kopen....beetje de wereld op zijn kop.


The E-MU Xboard 49 features:

49 full-size professional keys with Aftertouch - the Xboard 49 is a true performance controller with a high-quality synth-action keybed Xboard Control™ software lets you easily create custom setups for your favorite hardware/software instruments Includes full version of E-MU's Proteus X2 Streaming Sound Module with over 3GB of sounds, as well as three additional sound libraries (Mo'Phatt X, Planet Earth X and Protean Drums X) for an additional 1,500 instruments (Windows only)....
 
Back
Top