zelfbouw: midibox sequencer

Origineel geplaatst door manvsmachine
Voor zover ik kan zien is het uploaden ondertussen gelukt. Helaas was er wat fout met het display dus dit heeft het begeven. Ik zal de andere display morgen even testen. Dat is nou eenmaal veel soldeerwerk 8o) .

Ik heb de upload gedaan met de midex3 en mios studio.

Dat geeft de burger moed :)
 
weer een dagje er aan kunnen werken. Ben al weer een stuk verder gekomen. Heel veel kabeltjes gesoldeerd. :)
 

Attachments

  • aarding.jpg
    aarding.jpg
    287,8 KB · Bekeken: 66
sandwich spaghetti:
 

Attachments

  • sandwich spaghetti.jpg
    sandwich spaghetti.jpg
    249,6 KB · Bekeken: 59
bijna klaar voor de testdrive:
 

Attachments

  • testdrive.jpg
    testdrive.jpg
    291,3 KB · Bekeken: 61
to do:

1)Probleem met het aansluiten van de din-printjes oplossen. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om alle drie de din-printjes aan te sluiten. De spanning dropt dan. Ik dacht aan kortsluiting ergens op de print, maar heb nog niets gevonden. Ook al gekeken of de backlight van de lcd teveel stroom vraagt, maar is niet het geval. Tips zijn welkom!

2) alle leds nog aansluiten

3) Mios en de sequencer software uploaden en uitproberen
 
Origineel geplaatst door Hazes
to do:

1)Probleem met het aansluiten van de din-printjes oplossen. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om alle drie de din-printjes aan te sluiten. De spanning dropt dan. Ik dacht aan kortsluiting ergens op de print, maar heb nog niets gevonden. Ook al gekeken of de backlight van de lcd teveel stroom vraagt, maar is niet het geval. Tips zijn welkom!

2) alle leds nog aansluiten

3) Mios en de sequencer software uploaden en uitproberen

Dat kan uiteraard van alles zijn. Het is ook niet zo dat de lcd's zelf teveel stroom vragen? En wat voor spanningsregelaar heb je gebruikt? Een standaard 7805? En hoe voed je het geheel? Via de core? Ik weet niet precies hoeveel stroom de voeding van de core kan leveren maar dit is maar beperkt. Dus ik zou ook experimenteren met een extra voeding voor de rest.
 
haha :o: het kon idd vanalles zijn en na bijna een hele avond gezocht te hebben heb ik het gevonden hoor... Ik had de eerste connector van de core naar de dins per abuis verkeerdom op de headers gestoken :D nu maar hopen dat ik met dat gestuntel de ic's niet beschadigd heb. vooralsnog ziet het er goed uit:
 

Attachments

  • werkend!.jpg
    werkend!.jpg
    257,5 KB · Bekeken: 66
Nu nog de leds aansluiten, de handel debuggen en nadenken over een goede toepassing voor de schakelfunctie van de rotaries. Ik zat zelf te denken om ze of te dubbelen met de 16 step toetsen of ze -net zoals bij een machinedrum of monomachine- ingedrukt sneller waarden te laten veranderen. Suggesties zijn welkom!
 
Origineel geplaatst door Hazes
Nu nog de leds aansluiten, de handel debuggen en nadenken over een goede toepassing voor de schakelfunctie van de rotaries. Ik zat zelf te denken om ze of te dubbelen met de 16 step toetsen of ze -net zoals bij een machinedrum of monomachine- ingedrukt sneller waarden te laten veranderen. Suggesties zijn welkom!

Ik heb gewoon de encoders van voti besteld. Deze hebben geen schakelfunctie. En om eerlijk te zijn lijkt het me ook niet handig om die aan te sluiten.Ik heb dan zoiets van je bent net je nootwaarden aan het instellen en je drukt per ongeluk het ding in. Maar dat is een eigen keuze.
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik heb gewoon de encoders van voti besteld. Deze hebben geen schakelfunctie. En om eerlijk te zijn lijkt het me ook niet handig om die aan te sluiten.Ik heb dan zoiets van je bent net je nootwaarden aan het instellen en je drukt per ongeluk het ding in. Maar dat is een eigen keuze.

Wel eens ene machinedrum of monomachine geprogrammeerd? Zitten ze ook in en het is echt handig! Het drukken heeft ongeveer dezelfde feel als op die machines. Per ongeluk indrukken is mij eigenlijk nog nooit gebeurd.
 
Origineel geplaatst door Hazes
Wel eens ene machinedrum of monomachine geprogrammeerd? Zitten ze ook in en het is echt handig! Het drukken heeft ongeveer dezelfde feel als op die machines. Per ongeluk indrukken is mij eigenlijk nog nooit gebeurd.

nee heb ze nooit geprogrammeerd. maar ik vond het op mijn b-control ontzettend vervelend dat er 2 functies aan de encoder gekoppeld waren.
 
Hoe zit dat het eigenlijk met de software? is dat een soort van modulair opensource achtig iets wat je van midibox.org gebruikt? dat je dan aan past aan jou hardware idee? (vergeef me voor deze vraag...ik heb er zelf nooit echt naar deze site gekeken ;) )
 
Klopt!

Voor de meeste/standaard toepassingen is alles kant-en-klaar te downloaden, maar de source is beschikbaar voor diegene die ook hieraan willen sleutelen. Hierdoor kun je de software aanpassen aan je hardware...
 
Ik zag dat de midibox seq v4 uit is.

Het zou ook wel handig zijn als ie verkrijgbaar is als een complete kit.
Al dat besprokkel naar componenten is niets voor mij, gewoon lekker voorgekauwd :D (net als x0xb0x).
 
Ik zag dat de midibox seq v4 uit is.

Het zou ook wel handig zijn als ie verkrijgbaar is als een complete kit.
Al dat besprokkel naar componenten is niets voor mij, gewoon lekker voorgekauwd :D (net als x0xb0x).

Ze zijn bezig met een kit samen te stellen maar dit kan nog wel even duren. SeqV4 staat nog een beetje in de kinderschoenen...hij maakt ook gebruik van een 32 bits Atmega core ipv de PIC 18F...hier een link naar de MB wiki waar de nwe seq wordt besproken. Het worden 2 pcb's die je tegen de frontplaat aan monteert......mooi design van Wilba wederom.

http://www.midibox.org/dokuwiki/doku.php?id=wilba_mb_seq


attachment.php
 

Attachments

  • mbseq_v4.jpg
    mbseq_v4.jpg
    37 KB · Bekeken: 49
Ik loop ook al een jaar of 4 tegen de midi box seq aan te hikken. Wel doen, niet doen. Mede door het gesprokkel kom ik er maar niet toe, dus een kit zou wel helpen.

Mebbie :)

Dan weer: midi via de midi kabel speelt een steeds kleinere rol in mijn leven....dus nog even ik kan er gewoon niets meer mee. Probleem ook opgelost :)
 
Ik heb het eens ff bestudeert en het zit er echt supertof uit allemaal die specs. Ik zou er ook wel eentje willen, maar heb nog nooit in mijn leven een soldeerbout vast gehad en ook niet de ambitie om dit te gaan doen. Lijkt me tof om te kunnen maar ik heb al zoveel wat ik wil...

Zit er nog ff niet in dan...
 
Ik zou graag een midibox sequencer hebben voor in mijn Oakley modular.
Heeft iemand wel eens een midibox sequencer gebouwd voor in z'n modular?
In mijn geval zou ik de hele panel layout moeten aanpassen naar iets dat 5U hoog is. ook wil ik trigger, gate en extra cv's hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Back
Top