zelfbouw: midibox sequencer

Opschuren vindt ik persoonlijk niet zon geslaagd idee. Hoogstens met een beetje staalwol.

Gaat prima met korrel 600 of fijner. Ik zou bij staalwol bang zijn dat ik de dunne banen eraf trek.
 
Ik ken het hele verhaal. Veel mee bezig geweest tijdens stage. Alle apparatuur moest daar geschikt gemaakt worden voor loodvrije tin.

Voor diegenen die er nog niks vanaf weten:

http://en.wikipedia.org/wiki/RoHS
 
Bedankt voor de schoonmaak-tips!

Ik heb gisteren voor het eerst met Pb-vrije soldeer gewerkt. De vorm van mijn soldeertip is behoorlijk veranderd! Ik geloof dat dat spul de bout aan oplossen is... misschien toch maar eens investeren in een goede bout...
 
Origineel geplaatst door etaoin
Gaat prima met korrel 600 of fijner. Ik zou bij staalwol bang zijn dat ik de dunne banen eraf trek.

Daar zou ik dus bang voor zijn met schuurpapier. Maar daarom schuur ik printen liever niet op. Kun je beter de flux het werk laten doen.
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Bedankt voor de schoonmaak-tips!

Ik heb gisteren voor het eerst met Pb-vrije soldeer gewerkt. De vorm van mijn soldeertip is behoorlijk veranderd! Ik geloof dat dat spul de bout aan oplossen is... misschien toch maar eens investeren in een goede bout...

Voor Loodvrij soldeer heb je waarschijnlijk een andere punt nodig in je bout. Die zijn voor veel bouten wel te koop. Ik heb hier nog vooral soldeer met lood en dus heb ik me er nog niet zo mee bezig gehouden. Eerst eens die soldeer opmaken. Loodvrij heb ik ook liggen. Maar daarvoor moet je je soldeerstation weer wat hoger zetten. Probleem is dat het smeltpunt anders ligt als bij tin met lood.
 
Ik denk net bestel eens een nieuwe pic processor bij mike. Rekent hij daar alleen al 14 euro verzendkostten voor. Terwijl de pic net iets meer als 10 euro kost. Beetje belachelijk als je het mij vraagt. Dus dat doe ik maar niet dan.
 
Ja, die verzendkosten zijn idioot. Als ik die printen niet via-via had gekregen had ik ze ook nooit daar gekocht.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ja, die verzendkosten zijn idioot. Als ik die printen niet via-via had gekregen had ik ze ook nooit daar gekocht.

Kun je nog beter een pic bij voti.nl bestellen. Die zijn ongeveer even duur en daar zijn de verzendkostten maar 3 euro. Het probleem is alleen het programmeren.
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
Kun je nog beter een pic bij voti.nl bestellen. Die zijn ongeveer even duur en daar zijn de verzendkostten maar 3 euro. Het probleem is alleen het programmeren.

Yep, dat is denk ik voor Nederland de goedkoopste (buiten samples direct van Microchip natuurlijk).

Programmeren heb ik nooit problemen mee gehad eigenlijk, mijn eerste core deed het direct.
 
Mijn eerste core dus niet. :stupid
 
Kreeg net een mail terug over die verzenkostten. Maar hij kon het blijkbaar in zijn webshop niet anders aangeven. En hij rekende ook nog wat om naar het postkantoor te moeten rijden. :stupid . Net of je 1 klein pakketje niet gewoon in de brievenbus kunt duwen. Voor het hele pakket vind ik die verzendkostten van 14 euro nog wel kunnen. Maar niet voor 1 simpele pic:D
 
Pic 18f452 van lacertus binnen gekregen! Bedankt alvast.

Dus van het weekend als de tentamens achter de rug zijn kan ik ook weer eens wat gaan testen. Ik hoop dat ik de goede firmware er nu in geladen krijg.
 
top! Ben benieuwd. Ik heb inmiddels alle knoppen op 't vectorboard gesoldeerd en hoop eind deze week de flatcables eraan te hebben zitten. Foto's volgen!
 
Origineel geplaatst door Hazes
top! Ben benieuwd. Ik heb inmiddels alle knoppen op 't vectorboard gesoldeerd en hoop eind deze week de flatcables eraan te hebben zitten. Foto's volgen!

Heb je eigenlijk zelf al geprobeerd mios erin te laden?

als dat niet werkt is al je werk voor niks 8o)
 
Voor zover ik kan zien is het uploaden ondertussen gelukt. Helaas was er wat fout met het display dus dit heeft het begeven. Ik zal de andere display morgen even testen. Dat is nou eenmaal veel soldeerwerk 8o) .

Ik heb de upload gedaan met de midex3 en mios studio.
 
En na even testen met de mios debugger lijkt dit ook allemaal te werken.8o)
 
De sequencer zelf niet zo heel ver. Wilde altijd eerst de hoofdprint werkend hebben. De rest van de printjes zijn maar bijzaak. Die doen niks meer als de communicatie met de knoppen mogelijk maken. :D

De andere printjes zijn voor zover ik weet schuifregisters :)
 
Back
Top