Drumpad (analoog) midi besturen?

Tilly

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2006
Berichten
4
Hallo, ik ben nieuw hier.

Ik heb sinds kort een elektronisch drumpad. Deze produceert bij elke slag via de oortelefoon een klank (versterking van de werkelijke klank - dus analoog). Kan ik dit geluid gebruiken in een programma op de pc, en zo een bepaald midi bestand "starten" bij elke slag?
Dus ik slag op de oefenpad, dan gaat het geluid naar de computer (via mic ingang) in de software.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Bij voorbaat dank
 
Hey, bedankt voor het antwoord

het gaat hier niet om een drumsamplepad (met vele knopjes), maar om een drumpad in de vorm van een snaredrum. Het geluid wat het gaasvel produceert word opgevangen door een soort van microfoon denk ik. Via de hoofdtelefoon uitgang komt het geluid er dan uit.
Is het dan mogelijk om dat geluid in een programma bijvoorbeeld een midi bestand te laten triggeren?
Dus via de microfoon ingang van de geluidskaart.
 
De pickup, is waarschijnlijk een piezo element, en niet een microfoon zoals jij stelt. Hoewel technisch gezien een piezo element valt in de categorie contact microfoon ipv lucht microfoon, maar goed, ik dwaal af.

Dit apparaat heeft dus audio uit, die zou je kunnen verbinden aan een plugin die audio volumes omzet in MIDI velocity.

Ik weet hier verder niets van, en kan je dus niet helpen, behalve dan dat je moet zoeken in de richting van een audio naar MIDI converter.
 
bedankt. door die tip ben ik wel bij wat programma's terecht gekomen. Alleen is het heel moeilijk om het goed ingesteld te krijgen (sensitivity enzo van het geluid)

Harstikke bedankt!!
 
Back
Top