Betere EQ op mengert nodig

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Paar dagen geleden een Tehringer 32/8 (mx 3282a) Mixer geruild tegen mn yamaha 16/6fx mixertje..

En die EQ op de Bahringer die zijn echt Veeeeeeeeele malen slechter als op mn oude yammie..
Echt werkelijk min of meer USELESS :(

Eerste indruk van die mengert was ok, maar die EQ is echt zo zwaar ruk dat ik t echt een wonder vind dat ik hier niemand over heb horen klagen tijdens mn zoektoch op internet naar info en reviews..
maar gelukkig heeft bijna elk kanaal een insert.. ik heb me eigenlijk nog nooit bezig gehouden met inserts en weet dus ook niet of het volgende mogelijk is:

Ik wil externe EQ het liefst met minimaal 8 mono in en outputs, en dan kan ik die toch in mn inserts stoppen?
heb me nog nooit verdiept in externe EQ units.. wie weet er een oplossing voor mijn probleem?
want dit is gewoon echt niet te harden.. in sommige standen valt de EQ zelfs gewoon weg op die Tehringer..

en kom aub niet met Behringer EQ units aan 8o)

de EQ mag niet te duur zijn, en t hoeft ook niet high-end te zijn als ik iig maar weer een beetje de kwaliteit van de Yamaha MG mixers terug krijg ben ik dik tevreden, de rest eq ik wel af in software
als er iemand iets te koop heeft op hardware EQ gebied.. let me know

Verder natuurlijk een goeie tip om een betere mengert te kopen, maar dat zit er voorlopig ff niet in
 
koop een oude d&r net band pass filters die sweepz
sms 303 en kraan hebben beide een 700 en 900 serie 4 sale
[ik ben ook over gestapt van een 3282 naar een dr 2000serie floating subs erg ok ]
 
Re: Betere EQ op mengert nodig

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Paar dagen geleden een Tehringer 32/8 (mx 3282a) Mixer geruild tegen mn yamaha 16/6fx mixertje..


O o o, hoe lang ben je al lid van dit forum :stupid

BERINGER is RUK :okdan:
 
ik weet dat tehringer ruk is.. maar ik had meer kanalen nodig, dat de EQ zo slecht zou zijn had ik niet verwacht..

maar goed, misschien ff doorsparen en dan een 32ch yamaha mixer kopen ..
maar de mogelijkheden op de Bahringer zelf qua kanalen / routen / pan per bus / schuif per bus en niet per paar is toch zeker erg handig.. Tis echt alleen de EQ die kut is op de mengert..
daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn :confused:
 
die yamaha,s met 24 en 32 kanalen hebben maar 2 aux sends en 2 of 4 gedeelde subs ofzoiets, erg minimaal dus om lekker te route
 
ohja en de 24 heeft maar 16 mono inputs en de 32 maar 24 ook iets om niet te vergeten.
 
ben er nog eens overheen gelezen maar lijkt er op dat ie toch 6 auxes en 4 stereo bussen heeft, er was wel iets mee waardoor routing mogelijkheden nogal minimaal waren.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik weet dat tehringer ruk is.. maar ik had meer kanalen nodig, dat de EQ zo slecht zou zijn had ik niet verwacht..

Tis echt alleen de EQ die kut is op de mengert..
daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn :confused:

haha gewoon niet eq-en ,
als sub mixer gebruiken
inserten ,..en alles in je app op 0 db netjes afstellen

kwee niet wat je budget is maar tegen de 500 eu kunje tweedehand eg wel mixers kopen allen & heath mix wizzard erg ok quality[soms iets meer qa eu,...maar ]
of een kleine mixert kopen van een grote merk serie gl gs / soundcraft :engel:

ik ben van mn dr een stuk blijer geworden tis weer leuk om eerst wat te maken in 0 stand enm dat wat te gaan xperimenteren met je instellingen ,..zeker de amp oversturen ,..
 
Waarom koop je niet gewoon een goede mengtafel. Het is toch apart dat je blijkbaar wel geld voor synthesizers over hebt (virus c n tb'tje, nordrack), maar dat het apparaat wat essentieel is voor het fatsoenlijk samenvoegen van dit alles weer slecht is.
Ik zou als ik jouw was gewoon even sparen voor bijv. een soundtracs -oid-, die klinken goed, eq's zijn goed en ze gaan lang mee.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Tactic
Waarom koop je niet gewoon een goede mengtafel. Het is toch apart dat je blijkbaar wel geld voor synthesizers over hebt voor synthesizers (virus c n tb'tje, nordrack), maar dat het apparaat wat essentieel is voor het fatsoenlijk samenvoegen van dit alles weer slecht is.
Ik zou als ik jouw was gewoon even sparen voor bijv. een soundtracs -oid-, die klinken goed, eq's zijn goed en ze gaan lang mee.

Hier ben ik het dus volledig mee eens. Je mengtafel kan best een groot deel van je klankbeeld bepalen (behalve dan bij digitale tafels of erg neutrale analoge tafels).

Al je audio gaat door je mengtafel, bespaar daar gewoon niet op! Bovendien zijn er 2ehands voor redelijk geld erg mooie tafels te koop in 24 en 32 kanaals formaat.
 
[Spam mode]
@ Resonance;

Ik heb eventueel nog wel een mooie Mackie 24-8 te koop staan die wel fatsoenlijke eq's heeft :D
[/Spam mode]
 
ALs je gewoon 1 dikke EQ wilt:

Dikke vette Manley stereo Manley 4 band TUBE EQ......
 

Attachments

  • mpeq.jpg
    mpeq.jpg
    38 KB · Bekeken: 62
heb wat rond gekeken en volgens mij is wat ik wil niet echt te krijgen voor weinig geld, of iets zonder dat je er gelijk een half rack mee moet vullen.. dus ik ga idd maar eens opzoek naar iets beters.. opzich was ik wel blij met t geluid van mn yamaha die bekend staan om hun neutrale geluid, de EQ deed ook altijd wat ik wou ..de gains waren fijn

ik zit nu sterk te twijfelen wat ik ga doen ...

weer een yamaha kopen maar dan een groter model, of een andere mixer kopen van een beter merk alleen ben ik bang dat ik dan misschien t geluid weer niet trek.. op t moment wil ik iig weer mn oude sound terug dat was opzich erg ok imo
 
tipje een 2nd hand soundcraft ghost voor rond e1000+[soms ]1400]
erg ok minder budget bv de topaz 600+oook erg ok
kwwet er nog wel eentje te staan !

er zijn zat mixers die ok zijn klankleuring kan ook een voordeel zijn ast goed gebeurdt...
asje dat niet wil gebruikjeje eq gewoon niet - op een channel

:engel:
ik bedoel hij heeft 750.- te spenderen ofso ,..toch moet lukken dan maar een iestje kleinere mix wizzards zijn erg ok quality en sounding
 
Back
Top