Fabrieks presets - hoe wil je ze hebben?

Tja, volgens mij hebben weinig gasten dat nog door maar geef de potentiƫle meuk naast de geluiden die voor de doorsnee consument toegankelijk zijn ook wat extreems. Test je synths uit in een winkel heb je geen tijd om ook nog even een handleiding erbij te nemen en er rustig voor te zitten (daar bedoel ik van 's ochtens tot 's avonds bij. Dus de presets zijn op het eerste gezicht doorslaggevend.
+/- 50 procent oorstrelende geluiden en +/- 50% geluiden waarvan je hersenen binnenste buiten keren... En stop die laatste set geluiden maar aan het begin van de lijst :)
 
De presets heb ik het liefst zo ruig mogelijk, zodat je kan zien wat het apparaat allemaal kan. Meestal hoor je echt van die brave geluiden, waar ik nou niet echt zo warm van wordt.

Vaak met wat draaien aan de knoppen kom ik er wel. Ik weet hoe een synth werkt.
 
inspirerend..dan ben ik er later nog iets mee, maar ind e winkel luister ik er nauwelijks naar.. ik check een paar geluidjes, check hoe de filters reageren, hoe the oscillators klinken (zonder filter) en de kwaliteit van de effecten.. dat kan best wel een uurtje nemen, maar in de meeste winkels waar ik kom hebben ze daar geen problemen mee (ik haat verkopers.. ).. dan neem ik effie de tech specs door in handleiding en de feature list.. en dan koop ik of koop ik niet.. redelijk simpel eigenlijk.. eigenlijk heeft de 'sound' van een synth weinig met de presets te maken..

maar goede presets zounden eigenlijk zo divers mogelijk moeten zijn, zodat alle aspecten van de synth is mooi naar voren komen (maar dat is maar zelden zo.)
 
Back
Top