ableton live set performed @ Ghent

Origineel geplaatst door RedHat
ik had gedacht om in live 6 een knop meerdere parameters te laten aansturen speciaal zo geprogged dat het geluid zich naar een climac beweegt... da nop het juiste moment die knop terug naar 0 en de bassdrum triggeren... voorloig gaat dat nog niet...juist?
dat gaat idd niet standaard in live5. is wel een truukje voor (heb t niet geprobeerd maar moet wel werken):
_link de parameters (mixer levels, fx sends, etc) die je wil automaten aan midi cc's
_maak een midi clip waarin je envelopes voor die midi cc's tekent
_patch een midi kabel van je midi out naar midi in
_trigger de midi clip en de gelinkte parameters volgen de envelopes die je getekend hebt! ja t is wel omslachtig...

op t ableton forum staan enorm veel van dit soort tips en trucs

met max/msp kan je ook heel makkelijk een patch maken die 1 knop van je midi controller naar verschillende midi cc's vertaald en dat dan weer naar live stuurt. maar dan moet je wel max/msp hebben natuurlijk...
 
Voor mij klinkt het allemaal wel leuk!!!gent is dan ook een stad die dit soort muziek doet leven.Vroeger het kuipke en nu de vooruit,ik kom er wel vaker.Voor mijn part mag je daar een live set geven hoor.Niet alleen voor je muziek zou ik komen,ben je ook nog mannequin of zo.......;)

Het enige die ik minder vond is geen afwisseling in de beat.Er zijn zoveel meningen en ik ben jaloers op wat je nu gebracht hebt.
 
Back
Top