ableton live set performed @ Ghent

RedHat

Stamgast
Lid sinds
13 september 2002
Berichten
299
Hi all,

i'm not expecting much response, but maybe i can improve my stats a bit by posting here ;) .

http://www.electrobel.be/muzik/11863/BOSS

already got some nice comments, so must be ok! :okdan:

it's a 13 minute live set in ableton live using 100% own material.

and i really mean Live, no editing, just hands on knob twisting :dj:

i hope some might really enjoy this one, just sit back, close eyes and try to get in the atmosphere.

cheers! don't forget to vote though!!
 
ik sta hier niet goed hé de een zit in de 400 praktisch de ander in de 100...

zo krijg ik geen stemmen

héhé

hopelijk moet je geen 400 views wachten om een reply te ontvangen!

bump BoimB

en durft iemand zeggen dump BoimB!!! :P
 
Het klinkt qua effectgebruik wel heel erg ableton. De delays, bitreduction en sound.
Prachtig gevarieerd zo live met je controllers, als je dit uitbouwt kun je zeker een dikke liveset weggeven!

(wow... en dat uit de mond van een hardwarefreak ;))

-C-
 
Origineel geplaatst door RedHat
ik sta hier niet goed hé de een zit in de 400 praktisch de ander in de 100...

zo krijg ik geen stemmen

héhé

hopelijk moet je geen 400 views wachten om een reply te ontvangen!

bump BoimB

en durft iemand zeggen dump BoimB!!! :P
vind je t niet een beetje flauw om op een ander forum naar votes te komen hengelen...? tuurlijk wil je je muziek hier ook laten horen, doe ik ook, maar zo laat je uitschijnen dat het je enkel om de ranking te doen is.
 
@divi, ze staat al geregistreerd sinds 2002.09.13, dus wat nou een ander forum?

Over de muziek, het klinkt wel leuk, maar is tegelijkertijd ook oersaai......erg steriel kwa klanken....maar toch zit er wel wat in.
Uiteindelijk te veel computerklank voor mij.

Veel plezier met muziekmaken verder.



grtzRb
 
Niet mijn stijl het klinkt wel aardig. Ga zo door zou ik zeggen...
 
ben er even snel doorgegaan

af en toe wat langdradig misschien, maar paar knappe klankjes, wel mijn ding bij momenten! congrats

ik mis wel een beetje blistering beats, wat meer gevaar, etc

als je is in a'pen bent bouwen we er samen eentje :)

grtz
 
Hou t commercieel en doe t in 3 tot 5 minuten of kom je dan niet in aanmerking daar?
 
Origineel geplaatst door divi
vind je t niet een beetje flauw om op een ander forum naar votes te komen hengelen...? tuurlijk wil je je muziek hier ook laten horen, doe ik ook, maar zo laat je uitschijnen dat het je enkel om de ranking te doen is.

flauw?? nee toch! komaan!! voor wat zijn die stats er anders!! is toch machtig om al die mensen je ding te laten horen en hier en daar goede commentaar te ontvangen? en dit is toch het juiste forum, niet? daarbij electrobel is geen 'forum'.

ik wil niet opdringerig zijn ook hé, en die stats er staat een ;) bij hé, of ben je bang dat ik in die tot 50 kom mss?

don't worry

:mega:

ik vind jullie reacties echt de max! dit is nog maar het begin, een testritje om te zien of ik qua werkwijze en materiaal en mogelijkheden in de juiste richting zit. ik zou zeggen van wel. idd de efx zijn 60% ableton... mss moet ik men DSP es poetsen en zelf efx maken!! acoustisch gemodelleerde klanken zijn ook men ding, mss kan ik de steriele computerklank wat meer afwisselen daarmee...

men maat is gebrand (en pushed mij) om live dingen te brengen... dermee... ik zie dat mss wel zitten binnen een jaar ofzo als ik wat meer schwung in men rhytme gevoel heb :stupid

cheers!
 
Origineel geplaatst door RedHat
flauw?? nee toch! komaan!! voor wat zijn die stats er anders!! is toch machtig om al die mensen je ding te laten horen en hier en daar goede commentaar te ontvangen? en dit is toch het juiste forum, niet? daarbij electrobel is geen 'forum'.

ik wil niet opdringerig zijn ook hé, en die stats er staat een ;) bij hé, of ben je bang dat ik in die tot 50 kom mss?
sorry, wou je enthousiasme niet bederven. t klonk mij op t eerste zicht een beetje als myspace-achtig populariteitsgedoe.

zal strax thuis s luisteren, mijn laptop speakertjes op t werk zijn ook niet alles...


btw, mijn nick op electrobel is dtr
 
hey divi,

np, ik wou idd beetje publiciteit maken, beetje reacties horen, is eerste keer dat ik es content ben over iets wat ik heb ineen gestoken. daarmee men enthousiasme.

voordien was ik de enige die naar men brol luisterde... en op die manier zit er geen druk op de ketel...

als er nog mensen zijn die trachten een soort van live set op poten te stellen waarbij niks vaststaat en het geluid van het moment de richting aanwijst, let me know ... hoe doe jij het, wat is jouw visie, wat gebruik je... kunnen we mss leren van elkaar.



:okdan:
 
ik waag me wel s aan livesets (nog maar 3x live gespeeld) maar ben nog lang niet zover dat ik stevig kan improviseren. setup tot nu toe: ableton, machinedrum & monomachine. voor mn sets maak ik live versies versies van mn (min of meer) afgewerkte tracks. daardoor zijn ze de sets nogal gericht op het spelen van die nummers en niet zo zeer op uitgebreid improviseren. da's alleszins iets waar k aan moet werken. misschien moet k mn livesets van 0 opbouwen met dat idee in gedachte ipv. bestaande nummers te herwerken.

op electrobel zijn trouwens heel wat mensen die regelmatig live spelen, ook op de eigen electrobel feestjes (bijna wekelijks in brussel).
 
ik persoonlijk sta te kwijlen voor (maar liefst op) een spectralis van radikaltechnologies...

zucht...
 
hoi, ik zou die beatrepeat anders gebruiken <(decay anders instellen ofzo).. nu hoor je te duidelijk ableton.
ook mis ik iets van een climax weetje, een break waarna een vette bass begint te knallen ofzo.
maar respect om puur en alleen ableton een show te doen hoor.)

ik ben ook mn liveset aan t bouwen..
:yamaha:
 
zit hier op mn kantoor te luisteren, maar die beats komen erg dof uit mijn ^#$ subwoofer system 3000s vista enabled DD

verder vind ik t wel een fijn muziekje ik kan me er nog bij concentreren en das goed..., toch? of niet??
 
eigenlijk vind ik t voor "experimenteel 1 loop geklooi" behoorlijk oke eigenlijk! chapeau.; en van het koude klank-commentaar zou ik me in dit geval niet zoveel aantrekken, aangezien het juist een karaktereigenschap van deze soort van muziek is. en of t koud is is ook nog dicutabel; atmosferisch is t zeker.... t doet me een beetje denken aan Basic Channel/Maurizio etcetera. let wel op je bass-output als t voor live is, want hier zit zeker in de 2e helft veels te veel onder de 6o hz .Ook als je echt live gaat dan moet je misschien wel 3 kwartier vullen en dan is wat meer variatie zeker aan te raden, maar goed; ik ben dan ook echt een sucker voor een opzwepende melodie op zn tijd (detroit baby!) Luister s een livesetje van Mathew Jonson; goeie inspiratie en goeie verhouding van diep en opzwepend.
Is heel makkelijk op t internet te vinden; ik raad aan: live in doornroosje 27-3-05
Over die effecten; in een livesituatie is de zogenaamde abletonklank echt niet iets wat mensen zich afvragen op de dansvloer; do what works best for ya, en eventueel kan je wat andere plugins gebruiken; ben zelf groot fan van de psp-nitro en delays in combinatie met ableton effecten
Maar wak vooral wil zeggen ga zo door en erg lekker bezig!
 
Origineel geplaatst door markaugust
in een livesituatie is de zogenaamde abletonklank echt niet iets wat mensen zich afvragen op de dansvloer; do

ik wel
maar ik ben dan ook een zeikerd

..en een teringlijer
 
hmmm, ik gebruik beat repeat, maar toch ben ik niet zeker of waar jij het over hebt wel de beat repeat is...

die beat repeat gebruik ik op de achtergrond...dacht ik

waar ik wel sterk mee speel zijn delay L R Time settings... op verschillende kannalen

kan natuurlijk best zijn datjij he twel degelijk overde beat-repeat hebt, hoor... maar ik dacht dat ik die zo had ingesteld dat enkel mid-hoge frequenties worden 'gebounced' (er zit een filter voor ook, die ik bespeel)... ik vind het moeilijk om gecontroleerd de beat-repeat te wijzigen, dus zonder in de chaoss te vervallen...daarom heb ik die slechts op 1 stand gehouden (behalve on/off toggle)...

ik gebruik 4 send-return tracks, die nog es zo zijn gesteld dat ze onderling ook nog naar elkaar zenden (vergt wel wat geëxperimenteer...) pe send track staan een stuk of 4 fx ... allemaal real time on/off en gemoduleerd tijdens de set...

ik zoek een manier om nu, naast clips te triggeren (wat ik ier trouwens NIET gedaan heb) ook volledige effect 'setups' zou kunnen uitwisselen in real-time, dus zonder de set te moeten stopzetten en een andere te laden...

wat de basdrum betreft... ik he blaatste tijd enkel door de koptelefoon kunnen beluisteren ... en mestal laat ik me dan vangen door te veel bas te willen ... nu, dit is iets wat ik kan regelen tijdens een set zelf...dus zou geen probleem mogen vormen.

btw, er zit ook stevige compressie en limiting op de master alsook een filter om het geheel te laten pompen... mss niet ideaal als cd-productie, maar wel voor live?

o ja en dat van die climaxen enzo, is zeer zeker waar, moet zeker nog aan gewerkt worden... probleem is dat het verdomd lastig is om het beltje op zo'n moment onder controle te houden, laat staan handen genoeg te hebben om alles in 1 keer dicht te gooien en de bas te laten knallen... ik had gedacht om in live 6 een knop meerdere parameters te laten aansturen speciaal zo geprogged dat het geluid zich naar een climac beweegt... da nop het juiste moment die knop terug naar 0 en de bassdrum triggeren... voorloig gaat dat nog niet...juist?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top