Koptelefoons

Jup ik heb nog zitten lezen, en voor vocals is die Sony wel ok. Je hoort vieze dingen in de mids enz ... die je met andere headphones niet zo goed hoort.
Aangezien ik niet mooi kan zingen, dus die extra vieze dingen dus veel sneller opmerk en de boel kan redden door pitching en EQ en voice overs enz ...

Maar de Sony ga ik niet kopen, ATH M50X of Beyer 990 Pro denk ik
Ik heb Apple oortjes dus ... moet ook eens kijken wat die kapotte tweater kost, da's normaal zelf iets dat ik kan.
Maak me meer zorgen om mijn Crumar. Heb ondertussen een oude topic gevonden ook iets met de switch.
En op ebay kan je service manual B wel kopen voor 10 euro. Ik snap dat dan wel niet, maar tzal handiger op te lossen zijn daarmee.

De SH-2 + Casio 3000 + JV - 2080 + GP-8 FX + Crumar Performer + DD-20 Giga Delay
En mijn Modular heeft nog parts tekort maar da's voor een topic daar.
Momenteel kabels tekort, Atlantis kan zelf niet meer meedoen.
En als SH-2 die taal spreekt liefst eeb Dark Link met die portamento knop. Geen Pro solo
En ik wil graag een van die vocoder dingen, stemvervormers, robots, autotune, pitchers en formant en talkbox vin ik cool sommige bakjes zit dat bij al de rest en een megafoon zo
Er zijn ook talkboxen appart en veel mensen krijgen er enkel een stemband aan hun gitaar geplakt, maar als je het goed doet
"extended expended never ending life flow in relax gogogong slowowomotiotion ever lounging chilling hohohhohoholy hollidays are never over" nono I'm just joking

En stiekem wil ik een gitaar. De goedkoopste fender kost maar 130, kweet niet of dat zonder amps enz kan.
Zag wel een module voor eurorack met gitaar input.



Maar heb gezien dat er een barst in zit. Onderaan als je die snaren raar laat doen en fx chained heb je vlug iets clockwork orange futuristisch vreemd.
Mijn harmonium kan hier niet binnen.

En workflow, ergonomie

330 euro headphone, weet niet hoe je korting doet bij bax.
Ma da's headphone zonder dark link ofzo
Ik wil nu wel aan iets beginnen.
Ben al aan iets begonnen. Ma denk datk eerst een photo expo ga samenstellen, ma video door voor live gig was.
Omzetten in bewegend landschap met minder flitsen enz ... en van geluid moe da te repetitief zijn en raar om echt nummers te zijn.
 
De Sony MDR-7506 heb ik ook. Leuk om mee te tracken maar ik zou er niet mee mixen. Hooguit om inderdaad iets in mid hoog uit te pluizen. Een tijdje terug een MDR-7509 (duurdere broer) tweedehands gekocht toen m'n Beyer DT-990 het opgaf (na 20 jaar) en ik eens wat anders wilde proberen. Klinkt wel evenwichtiger maar is het ook niet helemaal qua detail. Denk dat ik Beyeroren heb.
 
ATH M50X vind ik lekker. Aardig plat qua frequenties dus prima op te mixen.

Dit klopt, maar is het draaimechanisme nog steeds van plastic ? Dit brak bij mij na 2 weken al, en na reparatie (die 3 maanden duurde) na 3 jaar nog eens. Dus exit ath.....
 
Sennheiser heeft een nieuwe de HD 400 pro.
250 euro en aangezien ik toe ben aan een nieuwe,op mijn lijstje voor Kerstmis.
 
Ik heb al een tijdje een HD650 maar toch blijft mijn HD25 de main koptelefoon.
De HD650 voel je na een tijdje en word on-comfortabel terwijl de HD25 uren goed blijft zitten.
Af en toe gebruik ik de HD650 voor spelen maar de hd25 gaat nooit meer weg.

Het is gewoon belangrijker dat je je koptelefoon goed kent. Duurder is niet altijd beter.
Tuurlijk is de HD650 beter en luister er graag muziek op maar dat 'beter' vertaald zich niet in betere mixen.
De Sony MDR-7506 is ook niet beter maar Andrew Scheps maakt er toch top mixen op.

Man heb mijn HD25 al 22 jaar ofzo... niet kapot te krijgen.
 
Ik heb al een tijdje een HD650 maar toch blijft mijn HD25 de main koptelefoon.
Man heb mijn HD25 al 22 jaar ofzo... niet kapot te krijgen.
Mmm, Ik heb ook de 650 en is zo ongeveer de beste hoofdtelefoon die ik ooit gehad heb.
IMHO toch totaal niet te vergelijken met de HD25. Die zou ik nooit durven gebruiken om op te mixen. Is een echte DJ hoofdtelefoon die de helft kost.
De enige waarmee ik de 650 wil verruilen is de HD800. ;-)
 
De HD650 is fijn. Heerlijk lp's luisteren en niets mis mee.
Prachtig hoe blazers eruit komen en het top hoog is om te smullen.

De HD25 is een profesionele keuze voor tracking, monitoring, field recording en tv.
Ik heb er jaren in clubs en festivals mee gedraaid en jaren urenlang muziek op geluisterd en gespeeld.
Nu heb ik de 650 en vind het jammer dat die na een uur al on-comfortabel word.
Maar het geluid is geweldig.
Geweldig geluid is voor mij niet belangrijk in een studio setting.

Maar goed wellicht duurd het even voordat de HD650 comfortable word en ik die leer kennen.
Meer dat 23 jaar is een hoop ervaring. Dus dat gaat wel even duren.

Maar ja voor tracking is de HD650 totaal niet geschikt.
De HD25 is voor mij meer een soort NS10.
Het overdreven hoog en het diep laag at die niet heeft.
Op low output devices heb je altijd een redelijk signaal.
Het dempende vermogen zodat je goed kunt horen wat er echt binnen komt.
Klein en compact dus makkelijk mee te nemen.

De HD25 blijft een legend en de HD650 is geweldig maar met zijn bouw denk ik niet dat die de 23 jaar gaat halen.
 
Nu heb ik de 650 en vind het jammer dat die na een uur al on-comfortabel word.
Maar het geluid is geweldig.
Geweldig geluid is voor mij niet belangrijk in een studio setting.

Maar goed wellicht duurd het even voordat de HD650 comfortable word en ik die leer kennen.
Grappig, ik zit een beetje met hetzelfde als jij in die zin dat m'n ouwe Sennheiser comfortabeler zit dan m'n Beyer die ik nu een jaar of twee heb door dat verrekte krulsnoer.
Ik heb de earpads van m'n ouwe Sennheiser HD560 Ovation nu vervangen want die ouwe pads waren helemaal aan het vergaan, ik had 'm al zo'n 35 jaar.
Voor een luttel bedrag van 13 euro incl verzending kan ik weer door en ben er blij mee want m'n Beyer 990 pro is dan wel voor het afmixen maar die ouwe Sennheiser zit toch het allerlekkerst moet ik zeggen dus voor 's avonds/'s nachts komt ie nog goed van pas.
 
ik heb al 3 snoeren en 4 setje earpads gehad maar goed zoveel uur intensief gebruik.
Wow 35 jaar das wel baas!
 
Maar ik ben ook een ouwe lul natuurlijk.:)
Er zijn ook wel jaren geweest dat ik 'm weinig gebruikte dus ja; dan gaat ie lang mee natuurlijk.
Of ouwe zak, kletskous,ouwe sok, ouwe tor.Dan zijn we met z'n twee net als die twee ouwe lullen uit de Mupet show.🤠
 
Hallo

aangezien ons moeder tijdens bepaalde tijde niet geheel achter mijn keuze staat om hiphopbeats te maken heb ik iets van een goede koptelefoon nodig. Waarschijnlijk denken de buren er ook zo over tegen de tijd dat ik op kamers ga dusja...

Mn budget is tussen 100 en 175 euro

Mij zijn de volgende modellen al aangeraden (prijzen heb ik van thomann.de)
- Sony MDR 7506 - 138 euro
- Beyer DT770 - 139 euro
- AKG K240 studio - 99 euro
- Technics RP-DH1200

Wat ik dr precies mee wil doen
- 's Nachts kunnen werken
- Om te kunnen gebruiken bij draaien
- en natuurlijk om op af te mixen, ik weet ook wel dat dit niet ideaal is omdat geluid zich toch anders gedraagt maar als extra referentie kan het handig zijn
- een lange snoer zou ook fijn zijn, zodat ik met gemak van pc naar draaitafel kan lopen zonder hem af te hoeven zetten.

dus wat raden julie me aan?
Ik heb deze puur voor produceren voor mij de beste hoofdtelefoon die er is Beyer DT770 ( 250 ohm) voor draaien heb ik er twee van audio technica.
 
De HD650 is fijn. Heerlijk lp's luisteren en niets mis mee.
Prachtig hoe blazers eruit komen en het top hoog is om te smullen.

De HD25 is een profesionele keuze voor tracking, monitoring, field recording en tv.
Ik heb er jaren in clubs en festivals mee gedraaid en jaren urenlang muziek op geluisterd en gespeeld.
Nu heb ik de 650 en vind het jammer dat die na een uur al on-comfortabel word.
Maar het geluid is geweldig.
Geweldig geluid is voor mij niet belangrijk in een studio setting.

Maar goed wellicht duurd het even voordat de HD650 comfortable word en ik die leer kennen.
Meer dat 23 jaar is een hoop ervaring. Dus dat gaat wel even duren.

Maar ja voor tracking is de HD650 totaal niet geschikt.
De HD25 is voor mij meer een soort NS10.
Het overdreven hoog en het diep laag at die niet heeft.
Op low output devices heb je altijd een redelijk signaal.
Het dempende vermogen zodat je goed kunt horen wat er echt binnen komt.
Klein en compact dus makkelijk mee te nemen.

De HD25 blijft een legend en de HD650 is geweldig maar met zijn bouw denk ik niet dat die de 23 jaar gaat halen.
Ik heb dezelfde koptelefoons ook. HD650 lijjkt idd iets meer druk op je hoofd uit te oefenen.. HD25 zit perfect. Ik heb nog een andere Senheiser waar ik ook last mee kreeg (pijn tijdens het dragen). En dan had ik ooit nogeens een AKGK701 gekocht.. die beugel doet echt pijn op je schedel. Ik had er onlangs maar een soort schuimrubber opgemaakt.. Klank vond ik niet zo mooi als op de andere hoofdtelefoons die ik heb. Moet ook eigenlijk een versterker hebben.

Mijn HD25 heeft aan kant een rateltje. Het valt alleen op als ik bv een bassynthlijn inspeel. Met muziek of het inzingen voor een condensator is het er niet. Maar fijne en compacte hoofdtelefoon.. Ook heel veel mixjes op gemaakt ook. En véél output!! (Hoog rendement) Heb em ook al vanaf 2004 volgens mij. Meerdere earpads versleten etc.. :D

HD650 klinkt heel goed maar niet in de buurt van je condensator Mic idd. :)
 
En dan had ik ooit nogeens een AKGK701 gekocht.. die beugel doet echt pijn op je schedel.
Jij had er dus ook last van, dat treksysteem maakt het veels te strak, het was voor mij de reden om de AKG702 die hetzelfde systeem heeft na 2 dagen terug te sturen en een Beyer 990 pro te kopen terwijl die AKG best wel ok klonk vond ik.
Nou heeft die Beyer zo'n k.tkrulsnoer waardoor ie aan één kant wel wat zwaar is, 't lijkt wel alsof die fabrikanten telkens weer iets verzinnen waardoor het niet optimaal is.... :?
Je weet wel: prettig zittende oorschelpen, een comfortabele hoofdband en een normaal snoer wat je ook nog kan in- en uitpluggen in de schelp zodat je het makkelijk kan vervangen...
 
Laatst gewijzigd:
Mijn HD25 heeft aan kant een rateltje. Het valt alleen op als ik bv een bassynthlijn inspeel.
Grappig dat heeft die van mij ook. Maar als die ratelt is het meteen een hint dat er te veel bas is.
Ben benieuwd hoe een nieuwe HD25 zal klinken want op een gegeven moment zou die op moeten zijn en niet meer de sound goed doorgeven.
Denk dat dat bij mij het geval is.
Denk wel eens om een nieuwe te halen maar sla dat vaak over.
 
hola,
als zanger gebruik ik Beyerdynamic 990 Pro.
En naar alle tevredenheid.ik koop er een bij voor een anderen 0pstelling.

Groeten van Andreos.
 
Back
Top