Koptelefoons

ik zit ook nog altijd op mijn eerste set Beyerdynamics, denk dat mijn 770pro ondertussen al 20 jaar oud is,. alleen de velouren kussens veranderd. De sennheiser HD 25, is mijn 2de set nu, eerste heb ik alles verandert: kabels waarvan de fichen aan hoofdtelefoon zelf kapot gingen, kussens 10 x veranderd...Maar blijft een goede lichte/gesloten hoofdtelefoon.
 
Dit soort koptelefoons gaan heel lang mee, en na 20 jaar (intensief gebruik) gaat hij inééns stuk...(Gewoon van slijtage)...
Maar geen nood...Ik bedoel... Kéuze zat!:okdan:
 
Ik zoek ook een Headphone, vooral voor muziek maken.
Voor luisteren heb ik B&W P5, voor die fiets enzo ...
mooiste headphone die ik ooit gezien heb.

Is niet gemaakt voor producen ofzo ... te weinig bass als de speakers aan gaan.
En het is sidechain bouncing muziek, dan bounced de hele buurt.

En B&W PX voor draadloos, enorm veel betere sound, speelt ook via USB-C, of cable, ook
noise canceling niet de beste in de wereld, zijn ook reuzachtig vgl met de andere.
Alles behalve neuraal, net als sjieke B&W speakers heel layed back en groovy, rollende bass en nooit vermoeiend.
Veel warmer en smoother dan hoe het echt klinkt, zeker deze.

Monitors zijn nu niet zo belangrijk, meeste vrienden van me zeggen meestal witte Yamaha
en hebben daarnaast nog iets anders.
Omdat ik heel vaak 's nachts werk en tweater blown is van vrij DJ gerichte pioneer speakers
de neutraalst klinkende die ik heb. De rest is allemaal High-End Hi-Fi enorm naar mijn smaak gekleurd.
Groot deel is vintage, van DM6 B&W tot moderne, ook andere merken ... en die gaan wel al eens stuk,
zonder dat een synth veel te luid nog een tweater ofzo kapot blaast.

Mijn vriendin had Sony headphones, zo een standaard model voor productie.
Met een telefoon draad.

Zelf heb ik al 1 of 2 Sennheizers versleten.
Lang geleden.

Nu vind ik hun momentum wel cool.
Ik zit naar de 2 te kijken met draad.
Ik heb een gelijkaardig vintage headphone maar die is slecht.
Maar die lijkt voor telefoons bedoeld.
Lijkt dat de kabel bepaald of die op Apple,
Android of universeel werkt.
Niet super goedkoop. Voordeel je kan er ook mee naar buiten.

AKG K 701 kost ongeveer de helft
lijkt vooral bedoeld voor muziek productie
Nie slecht ook niets heel fancy ofzo
neutraal, moet zoals veel speakers wel minstens een week open spelen voor die echt klinkt
Wel mooier dan zo zwart plastic iets, dat ik in donker ofzo minder goed zie en iets lomp kan snel gebeuren.

thx
 
in de hi-fi wereld noemen ze dat open spelen en het heeft niks te maken met wennen aan een sound
het staat ook in de meeste manuals van Hi-Fi speakers enz ... een vermoeiend schelle tweater, blijft vermoeiend ook al ben je er wel aan gewend dat ie vreselijk vermoeiend is.

Ma niemand hoeft te geloven dat speakers vaker hoe duurder te zijn dikwijls een tijdje moeten open spelen.
Eerst zijn die stijf die hebben nooit bewogen en dan moeten die perfect trillen opeens ...
 
Daarvoor had ik ook koptelefoons maar niet voor in de studio.
De allereerste was een Philips...nog wat... Toen kwam de walkman met een Senheiser walkman koptelefoon.
Mijn tweede was een full-size Senheiser HD met mooi boxje.:okdan:
Daarna zijn het de twee Beyerdynamics.
 
Ik zeg het nog een keer: Beyerdynamic DT990 pro

De DT770 als je veel microfoon opnames doet, maar als je weinig of geen microfoon gebruikt dan is de DT990 naar mijn idee de beste keus.

 
Ik zeg het nog een keer: Beyerdynamic DT990 pro

Hoe presteert hij bij dance en hiphop? Alles in balans en strakke bas?

Ik heb een Beyerdynamic dt-250 gehad, een Sony 7506, Audio Technica m30x.. Allemaal met 'meh' geluid..
Ik heb ook een AKG-K181 UE.. en die heeft echt heel goed geluid.. hij zit alleen niet zo lekker..
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de bas net niet genoeg aanwezig. Maar dat komt meer door m'n voorkeur voor bas dan de DT990 Pro.

Met meetwaardes een objectieve review: Beyerdynamic DT 990 PRO Review

Nou.. deze lui kijken of hij geschikt is voor 'gaming' en 'sporten'.. dat geeft me niet echt een idee dat ze verstand hebben van muziekproductie eisen :)
 
Nou.. deze lui kijken of hij geschikt is voor 'gaming' en 'sporten'.. dat geeft me niet echt een idee dat ze verstand hebben van muziekproductie eisen :)

:) dat denk ik ook niet. Alleen als je verder scrollt zie je Bass, Mid en Treble accuracy.
 
:) dat denk ik ook niet. Alleen als je verder scrollt zie je Bass, Mid en Treble accuracy.

oeps.. ik heb niet verder gescrolt.. ik dacht dat het nieuw segment was zo op het eerste gezicht.. Het design van de pagina ziet er niet als 1 geheel uit met die losse witte boxjes..
 
Ik zoek ook een Headphone, vooral voor muziek maken.
Je hebt zoveel verschillen muziek soorten
en je heb zoveel verschillende koptelefoons
en zoveel verschillende studio set-up beladen met EQ’s
allerlei compressors en onderdrukkers dat het heel moeilijk wordt om dé
ideale koptelefoon uit te zoeken.
Ook is het beluisteren van een koptelefoon via internet niet de juiste
manier om ze te vergelijken.
Wat krijg je dan? Back in Time…
Juist! Ouderwetse mond op mond reclame, discussies en roddels...
En daar is niets mis mee!:okdan::koffie::peukie:
Dat geld ook voor studio monitoren overigens.

Een beetje koptelefoon is al gauw 120 euro.
 
Telefoon is wel heel laag. Da's wel het allerbelangrijkste datk kan telefoneren tijdens logic
Bang Olufson, B&W, Bose, maken allemaal headhphones met micro, sennheiser heeft er hier ook een

Maar met zoiets loopt ge toch nie buiten ...

AKG K 701 die is al iets minder van oja was aant masteren had nie door dat er nog zoon hoop plastiek op mijn kop zat
ma nog steeds teveel
Dies half gesloten ma dies ook 130 dus kunt makkelijk nog een Beyerdynamic kopen ook
K 702 wel volledig open

Paar paginas eerder was het allemaal HD 650 die kost 2 keer meer, directe vgl met de 600 die 20 euro minder kost dan de 650.
Lijkt nie zoveel verschil

AKG lijkt scherpst
Dan Beyerdynamic
Sennheizer nog iets minder bright maaar doorder

Ik ben er zeker van dat deze beter zijn dan 1 speaker die werkt.
En een B&W Headphone zonder bass
En een B&W headphone van 400 euro die klinkt als een ferme stereo instalatie in een goede luisterkamer
en da typisch b&w ding doet stuk chiller smoother en beter klinken dan uw mix
 
Als ik monitors zou kopen, zou ik toch langs iedereen zijn studio gaan en luisteren.
Nie vragen op internet.
Ma ze zeggen allemaal die witte Yamaha's mond aan mond
Headphones denk nie da ze daar veel mee mixen.
Ik vond een of andere Sony ok
Ma ze hebben allemaal 3 verschillende monitors en mixen daarop.
Der zullen wel headphones zijn ergens ... vooral voor als er vocals gerecord moeten worden enz ...
en drum micro's enz ...
en zou mij nie verwonderen da da ook hele dure zijn.

Ik heb 7 microfoons van hun, die nie goe genoeg zijn.

130 euro vindek zeer goe te doen, de vorige was 400
Tis tof dat er dingen aangeraden worden die geen 400 - 600 euro kosten

Ik mix met dit, ma da's eigenlijk voor op straat of de velo
weegt weinig tis een minder goeie versie dan de veel duurdere

Als ge deze 12 op hebt ...
en deze heb ik ook


have a very warm sound profile that delivers extra boom to mixes.
En da doet die heel goe ... en da's heel cool, theeft de warmte en flowende boom ma die zit nie in mijn mix he
Het maakt hip hop serieus zwaar en daft punk rolt de bass er extra dik in
En niemand hoort er iets van ook al luisterd ge op discotheek niveau
Da's belangrijk met 2 in een flat



Deze hadk op flat voor muziek, die staat op 2 in hun top voor studio headphones.
Ze zijn wel wonky. Ze kosten ook maar 100 euro.
En ik gok datk al die andere wel ongeveer even ga vinden
Juist die die scheller klinken bij treble minder.
Is wel recording

En mixing is open dan beter ofzo

kan ook meedoen

En DT Pro 990 komt er goed uit idd, gewoon iets minder immersive dan de senheissers die veel duurder zijn
verder vrij veel headphone per euro

Ik luister nie naar die souds he
Kweet ook dat ge audio best luisterd echt
synths op youtube gaat wel
ge kijkt naar die dudes die er alles uit halen
en vergeet zeker nie die ene te checken die altijd video's maakt is een juno nog nuttig in 2021
altijd vreselijke sounds maakt en wel snel kan spelen ma tzit geen ziel ofzo in
ma wie gaat nu naar speakers of amps in youtube filmpjes zitten vergelijken

Anyway thx kga alleszins voor iets van 100 a 130 gaan nie 300
 
het is echt moeilijk om op reviews af te gaan.. Ik vind zelfs m'n witte Apple oordopjes evenwichtiger klinken als die Sony 7506 of mn M30x..
 
ATH M50X vind ik lekker. Aardig plat qua frequenties dus prima op te mixen. En gesloten schelpen dus weinig bleed als je met een microfoon wat opneemt.
Geslotener is meestal minder soundstage, voor recording, studio is aan de straatkant zou hier nie mic recorden.
Weet nie echt wa verschil da zou maken, hier ist wel nogal noisy
Toch overdag.
Home cinema is aan de tuin. Daar staat nu ook een mini set drum computers en paar synths
Staat daar ook een trashcan
Zou eerder daar een accoustisch instrument ofzo vocal opnemen.
Anyway kga eens een hit maken of samplepacks shoppen en dan die hit

Kzal wel een headphone vinden, nie de ideale, die bestaat nie.
Mijn favoriete hifi sound is een mix van 4 type amps en speakers minstens 3.

Hij moet te doen zijn. 12 uur vierkanten on ear da's blauwe plekken voor oren.
Alsk beter kan mixen of da heel veel doe kank altijd een betere kopen
 
Laatst gewijzigd:
ik vind een gesloten hoofdtelefoon vermoeiender, dus als dat niet hoeft, open kiezen.
 
het is echt moeilijk om op reviews af te gaan.. Ik vind zelfs m'n witte Apple oordopjes evenwichtiger klinken als die Sony 7506 of mn M30x..
Die Sony 7506 is een klassieker in veel studios omdat ze een bump hebben in highs zodat je de vocals goed hoort. Handig voor opnames. Ik zou er niet op gaan mixen. Tenzij je al jaren met ze werkt en ze goed kent. Die Apple dopjes klinken een stuk beter inderdaad. :)
 
Zag net dat de sennheiser hd650 je nu 333 euro kost bij bax. Even een kortingscode scoren en je hebt wat onklopbaars, lijkt me.

anders iets uit de 500 reeks als dat zwaar boven budget is.
 
Back
Top