wie helpt met midi to CV doepfer mcv4

deepfreak

Stamgast
Lid sinds
16 februari 2004
Berichten
137
Ik heb al een hele tijd een doepfer mcv4 in de kast liggen om mijn Korg ms 10 midi aan te sturen. Het zou simpel moeten zijn maar ik krijg er geen geluid uit. Heeft iemand ervaring hiermee? Thanx!
 

Attachments

  • doepfer.jpg
    doepfer.jpg
    2,8 KB · Bekeken: 44
mijn ervaring met de doepfer cv converters en ms10's zijn erg slecht,
ik heb meerdere converters met meerdere ms10's geprobeerd maar constant problemen met de scaling.

ik zou zeggen: koop een kenton of philip rees !
 
Quote van de doepfer website:

The Hz/V mode available in the predecessor model MCV1 is NOT available with the MCV4 because of the many problems occuring with the non-linear Hz/V characteristic. But some synthesizers normally using Hz/V can be be controlled with V/Oct (e.g. Korg MS10/MS20, details you may find in the MCV4 user's guide).


Je kunt met de MCV-4 de MS-10 dus niet via de gewone CV ingang aansturen (die is nl. lineair).

Het gaat alleen via de logarithmische modulatie ingang (zit links boven op het patchpanel)
Je moet dan wel de schaling handmatig instellen via de frequency modulatiediepte potmeter (EG/EXT)

Verder moet je volgens mij de gate uitgang van de MCV-4 op S-trigger ztten met een jumpertje

Handleiding
http://www.doepfer.de/pdf/MCV4_man.pdf
 
vreemd, is dat aangepast ofzo ?

een paar jaar terug was het zo dat je via program changes V/oct of Hz/V en normalen of reversed gate kon kiezen...

ik zal het eens opzoeken, maar ik weet zeker dat het zo was.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
vreemd, is dat aangepast ofzo ?

een paar jaar terug was het zo dat je via program changes V/oct of Hz/V en normalen of reversed gate kon kiezen...

ik zal het eens opzoeken, maar ik weet zeker dat het zo was.

Was volgens mij de MCV-1
 
nee, zeker weten bij de mcv-4. heb er zelf een stuk of 3, 4 getest op meerdere ms10's, en allemaal het zelfde resultaat. In de manual staat het trouwens wel, zie pagina 5 en 6. Zelf heb ik toendertijd met Doepfer contact gehad over dit verschijnsel, en ze bevestigden mijn probleem maar konden er niets aan doen.
 
Laatst gewijzigd:
..

..

het is wel een hele lage resolutie,dat zeggen ze ook..beter via de vco fm in..
Ik vind zelf die doepfer bakkies niet zo geweldig,sinds ik een kenton heb nooit meer problemen gehad,die zijn echt heel goed ook over meerdere octaven.Wel wat duurder maar veel meer mogelijkheden en erg betrouwbaar..
 
Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door RednoiZ
het is wel een hele lage resolutie,dat zeggen ze ook..beter via de vco fm in..
Ik vind zelf die doepfer bakkies niet zo geweldig,sinds ik een kenton heb nooit meer problemen gehad,die zijn echt heel goed ook over meerdere octaven.Wel wat duurder maar veel meer mogelijkheden en erg betrouwbaar..


Ja begrijp wel wat je bedoelt,
Maar ik heb zowel de kenton Pro-2000 als de Doepfer mcv-24 en die laatste is toch ook niet slecht
 
Back
Top