Korg KAOSS Pad 3

attachment.php




Meer informatie hier:
http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=3321
en hier:

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=KP3
 
Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
Ik zet ff hier het plaatje neer, zodat wij hem hosten en niet sonicstate... dat vinden ze fijner.
 

Attachments

  • korg_kp3.jpg
    korg_kp3.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 60
Welke functies kun je met zo'n ding echt goed voor gebruiken'?
Ik zie namelijk weinig mensen gebruiken in homestudios :L
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Hij is er nog niet, hoor. En $400 zou ik wel nogal prijzig vinden voor dat ding.


boehoe=(
:dubbel:
 
ben ik de enige die niet zo happig is op die tulp/cinch stekkers ? of zeur ik te vroeg en zitten er ook normale jack in en uitgangen op?
 
die zitten er ongetwijfeld niet op.

Het is geen apparaat voor in de studio, daar is hij iig niet voor ontworpen. Maar als je een dj bent of je doet live gigs en je wilt een creatief multieffect apparaat aanschaffen dan zou ik m zeker overwegen...

400$ is wel prijzig toch want eigenlijk veranderd er niet zo super veel vind ik
 
Origineel geplaatst door Thoraval
die zitten er ongetwijfeld niet op.

Het is geen apparaat voor in de studio, daar is hij iig niet voor ontworpen. Maar als je een dj bent of je doet live gigs en je wilt een creatief multieffect apparaat aanschaffen dan zou ik m zeker overwegen...

400$ is wel prijzig toch want eigenlijk veranderd er niet zo super veel vind ik

De KP2 kost momenteel nog zo'n 339 - 350 euro in de winkel. De introductieprijs van de KP2 lag aanvankelijk ook een stuk hoger dan dit bedrag. Ik zou dus niet weten waarom 400 dollar dan prijzig zou zijn.

Je krijgt er namelijk nogal wat extra's bij. Sowieso wordt geclaimd dat de FX algoritmes aanzienlijk zijn verbeterd, de sampling opties zijn ook behoorlijk verbeterd en je kunt samples nu via USB laden (dus er wordt wel degelijk een koppeling naar de studio gesuggereerd).

De foefjes uit de Radias die worden eengehaald zeggen me in eerste instantie niet superveel maar ik denk dat het een leuke upgrade is vanaf de kp2. Je krijgt een aantal nieuwe FX algoritmes waaronder nieuwe filtering en grain based effecten.

Ik vond de kp2 vooral interessant voor sound design....je kunt gewoon heel snel lekker gekke dingen doen en ook voor live is het een leuk apparaat.

Het is niet goedkoop en ongetwijfeld heb je aan een TC Electronic M*One voor 269 euro iets betere fx. Maar die FX zijn veel minder hands on, en dat is denk ik de kracht van dit apparaatje.
 
Origineel geplaatst door dextah
Snap niet dat die dingen zo'n succes zijn .

Ik snap ook niet dat de MC303 ooit een succes is geweest.....en toch zijn er bergen van verkocht.

Ik denk dat dit altijd wel zo zal blijven....smaken verschillen en meningen lopen ook nog eens uiteen. 8~
Mensen die gewend zijn met High-end FX en filtering te werken zullen dit natuurlijk vaak geen goed product vinden....maar ja er is zeker een markt voor en ik was ook sceptisch maar nadat ik vorige week met een KP2 heb kunnen spelen zie ik toch wel nut voor het apparaatje.....namelijk SPEULEN! :D
 
Hier ook een gehad en weer verkocht. De touchpad werkte best goed maar de effecten waren gewoon niet goed genoeg. Er zit sowieso weinig variëteit in, een heleboel effecten lijken op elkaar en er zijn er maar een paar die echt de moeite waard zijn. Hij is wel leuk voor live om je plaat te verneuken maar in de studio vrij nutteloos. Z'n sterkste punt is toch z'n hands-on control.
 
heeft genoeg mogelijkheden voor inzetbaarheid in de studio en bij liveset om zijn plekje hier te handhaven.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Bericht door een moderator:
Ik zet ff hier het plaatje neer, zodat wij hem hosten en niet sonicstate... dat vinden ze fijner.

Kijk dan gewoon op de korg site, kun je mega foto bekijken.

http://www.korg.com/gear/enlarge_product.asp?prid=KP3

LOL
Filter (Low-pass / High-pass / Band-pass / 72dB/oct. and Low-pass)


Jammer dat het ding niet op batterijen kan.

Sampler word op SD formaat weg geschreven.
 
Origineel geplaatst door dextah
Snap niet dat die dingen zo'n succes zijn .
Vind deze er echt afgrijselijk uitzien ook .

Gelijk heeft ie !

Kermisbrolbazaar. Ideaal voor mensen die zich laten hypnotiseren door lichtjesgefonkel.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik snap ook niet dat de MC303 ooit een succes is geweest.....en toch zijn er bergen van verkocht.

...en weer verkocht.
 
Zit er ook donkey kong in?
 
Back
Top